Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál

Az elektromos és villamosított hajtások terjedésével az új Kia Niro kézenfekvő megoldást kínál mindazoknak a vásárlóknak, akik éppen első lépéseiket készülnek megtenni a fenntartható jövő felé vezető úton

A nagysikerű és a Kia gazdaságos villamosított modelljeinek sorát egykor bevezető első generáció nyomdokain az új modell mindenre felkészült, köztük arra is, hogy átvegye a vezetést a kompakt crossoverek zsúfolt piacán. Annak érdekében, hogy az újdonság kiemelkedjen a villamosított hajtásláncokkal is kínált konkurensek egyre szélesebb mezőnyéből, a Kia fejlesztői kifejezetten arra törekedtek, hogy kompromisszumok nélkül teljesítsék a ma környezettudatos autóvásárlóinak kompakt crossoverekkel szemben támasztott igényeit és elvárásait.

Az új Niro utasterének kialakítása intuitív és kényelemcentrikus. A vezetés kényelmét szolgálja egyebek mellett a megerősített hangszigetelés is, amely hatásosan nyeli el a hajtás és a gördülés zajait, remekül erősítve ezzel az utazás pihentető élményét. Az új Niro 65 mm- rel hosszabb elődjénél és tengelytávja is megnyúlt, kereken 20 mm-rel. A tágas és funkcionális kialakítású utastér valamennyi modern vásárlói igénynek megfelel, és a fenntartható gyártásból származó anyagok szintén jelentősen hozzájárulnak a Niro használatából eredőkörnyezeti hatások csökkentéséhez.

Háromféle, magas hatásfokú villamosított hajtásláncával, magas technikai és technológiai színvonalú felszereléseivel, különleges megjelenésével és ebbőlszármazó képességeivel az új Niro mindenki számára tökéletes választás, aki nyitni kíván az elektromos és a villamosított járművek felé.

Magas hatásfokú villamosított hajtásláncok mindenkinek

A hibrid (HEV), plug-in hybrid (PHEV), és tisztán akkumulátoros-elektromos (EV) kivitelben is elérhető új Niro kínálatában minden vásárló megtalálhatja a szükségleteinek és igényeinek leginkább megfelelő változatot.

Az új Niro sorozat fejlesztése során a Kia mérnökei és formatervezői azon dolgoztak, hogy tovább javítsák az elődmodell környezetvédelmi mutatóit, a fogyasztás további csökkentésével, és a plug-in, valamint a tisztán elektromos hajtású változatok emissziómentes hatótávolságának növelésével. Számos részlet finomítása, és új technológiák bevezetése révén a vásárlók a legmodernebb hajtáslánci megoldásokkal találkozhatnak.

Az új Niro hibrid és plug-in hybrid modellváltozataiban a Kia magas hatásfokú, Smartstream sorozatú 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) szívó benzinmotorja dolgozik, egy sor hatásfokot javító, és vele a fogyasztást is csökkentő műszaki megoldással felszerelve. A nagyobb befecskendezési nyomástól kezdve a motor sűrítési arányának megváltoztatásán, az átalakított sebességváltó áttételezésen, és az új, alacsony súrlódású golyóscsapágyakon keresztül, egészen az átdolgozott, a kipufogók körül hatásosabb hűtésű hengerfejig számos megoldás szolgálja a lehető legmagasabb mindennapi üzemi hatásfok elérését, és a fogyasztás csökkentését.

A hatásfok további javítását célozza a Kia új, második generációs, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltójának (6DCT) alkalmazása is. Pusztán a hátramenet áttételének elhagyásával (valamennyi hibrid Niro a hajtáslánc villanymotorjának forgásirányát megfordítva tolat), 2,3 kilót sikerült megtakarítani autónként, ami egyszersmind 0.62%-os teljes fogyasztási hatásfokjavulást is eredményez. A sebességváltó működése szintén sokatfinomodott, ugyanakkor gyorsabb kapcsolásaival a vezetés élvezetét is jobban szolgálja elődjénél.

Az új Niro plug-in hybrid akkumulátorának kapacitása nagyobb a korábbinál, 8.9 helyett immár 11.1 kWh, így a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 65 km-re nőtt (WLTP vegyes ciklus, 16 colos kerekekkel), ennyivel akár a napi ingázás is kivitelezhető a benzinmotor beindítása nélkül. A Kia mérnökei az EV üzemmódot is átdolgozták annak érdekében, hogy a pusztán elektromos üzemű hatótávolság a lehető leghosszabb legyen. A Niro plug-in hybridben debütál a márka rendelhető, 5.5 kW-os, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTC) fűtőrendszere, amelynek használatával hideg időben jelentősen megnövelhető az elektromos hatótáv anélkül, hogy kizárólag az utastér fűtése érdekében be kellene indítani a benzinmotort. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei javítják a fűtés hatásfokát elektromos üzemmódban.

A teljesen elektromos hajtású Niro EV hatótávolsága akár a 460 km-t is elérheti, miközben 150 kW-os teljesítményével és 255 Nm forgatónyomatékával minden vezetési helyzetben magabiztosságot kínál. A Niro EV töltése is gyors és kényelmes, hiszen akkuja gyorstöltéssel mindössze akár 43 perc alatt 10-ről 80%-ig telíthető.

High-tech padlólemez, tökéletes flexibilitás

Az új Niro a Kia K padlólemezének harmadik generációjára épül, amelyet jelentősen átalakítottak a márka mérnökei annak érdekében, hogy a korábbiaknál rugalmasabb alakíthatóságot, nagyobb teljesítményt és magas szintű biztonságot nyújtson. Azon túl, hogy alkalmas és képes az új Niro háromféle villamosított hajtásláncának befogadására, okos kialakításával jótékonyan hat az utastér és a csomagtér méreteire, és vele a kényelemre.

Az első utasok 1,028 mm-es fejteret és 1,053 mm hosszú lábteret élvezhetnek, míg a hátul ülők fejtere a hibrid és a plug-in hybrid modellekben 1,005 mm-es, a Niro EV-ben pedig 967 mm. A hibrid és a plug-in hybrid 1,011 mm hosszú, valamint az EV 938 mm-es hátsó lábterével a hátsó utasok helye különösen kényelmes. A hibrid modellváltozatok csomagterének maximális mérete – a hátsó ülések ledöntése után – 1,445, a plug-in hybrideké 1342, az EV- ké pedig 1,392 liter. A Niro EV orrában további 20 liternyi rakodóhelyet alakítottak ki.

Az élvezetes és közvetlen vezetési élmény érdekében az új Niro valamennyi modellváltozatának első felfüggesztése MacPherson szerkezetű, hátul pedig oldalanként négy-négy lengőkar dolgozik. A kormánymű áttétele szintén új, és közvetlenebb a korábbinál, az első futómű friss, osztott kialakítású toronycsapágyai pedig jelentősen csökkentik akormányzási mozdulatok súrlódási ellenállását, és a csillapítási karakterisztikára is jótékonyan hatnak.

A különleges biztonsági jellemzők kialakítása a teljes tervezési folyamat kiemelt fontosságú célja volt. Valamennyi modellváltozat karosszériájában többutas energiaelvezető rendszer tereli el az ütközési energiákat az utastér felöl, ugyanakkor a karosszériaszerkezetben az elődhöz képest 22%-kal nőtt a nagy szakítószilárdságú, melegen formázott acélelemek aránya.

Magyarországon az új Niro a nyár első felében lesz rendelhető.

Kapcsolódó cikkek

Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 sikeres piaci bevezetése után a luxuslimuzin portfóliója két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és egy mild-hibrid technológiával dolgozó dízelmotorral gazdagodik. Az elektromos mobilitás melletti elköteleződés a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával folytatódik. A sorozatgyártás 2022 novemberében kezdődik. A 7-es szám most minden eddiginél ékesebben szimbolizálja a vezetés élményét, a hosszútávú menetkomfortot és […]

Olvass tovább

614 kilométer egy töltéssel, a Hyundai IONIQ 6 ezzel véget vet a hatótávolság miatti szorongásnak

• WLTP norma szerint mért 614 kilométeres hatótávolságával a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner modell az egyik leginkább energiatakarékos modell a nem prémium elektromos járművek piacán • A Hyundai Motor Group elektromos globális moduláris (E-GMP) platformja és az IONIQ 6 különösen kedvező, 0,21-es közegellenállási együtthatója is hozzájárul a nem mindennapi hatótávolsághoz és teljesítményhez • Az […]

Olvass tovább

A TOYOTA GAZOO Racing színeiben versenyző Rovanperä lett a valaha volt legfiatalabb rally világbajnok

22 évesen és egy naposan Kalle Rovanperä lett a valaha volt legfiatalabb FIA Rally Világbajnok, miután a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pilótája és navigátora, Jonne Halttunen Új-Zélandon egy stílusos győzelemmel biztossá tette a cím megszerzését. Rovanperä, aki harmadik szezonjában tudta megszerezni a bajnoki címet a rally legmagasabb szintjén, több mint öt évvel fiatalabb, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom