Bemutatkozik az új Honda CB 1000 Hornet

A 2023-ban bevezetett CB750 visszahozta a legendás Hornet (magyarul lódarázs) nevet az európai köztudatba. A streetfighteres stílus, a lehengerlő erő és a tűpontos kezelhetőség elképesztően népszerűvé tette. Az idei évi eladások alapján, augusztusig bezárólag, kijelenthetjük, hogy Európa legkedveltebb naked motorját tisztelhetjük benne.

A 2024-es modellév ugyancsak érdekesnek ígérkezik jön a szemet gyönyörködtető CB500 Hornet és a zászlóshajó, az élvezeteket maximumig pörgető CB1000 Hornet.

Hajtásáról a CBR1000RR Fireblade félelmetes teljesítményű sornégyese gondoskodik, ámde a CB1000 Hornet karakterének megfelelő hangolással, hogy a zsúfolt városoktól az izgalmas szerpentinekig mindenhol könnyen és biztonságosan terelhető legyen. Áthangolt, soros, négyhengeres motorja a 2017-es CBR1000RR Fireblade-ből származik, s nem kevesebb, mint 149,6 LE-s csúcsteljesítményt, illetve 100 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot ad le.

Vadonatúj az acél hídváz is, amelyhez fordított, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, állítható húzó- és nyomócsillapítású, osztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár és Pro-Link himbarendszerre épülő Showa központi hátsó rugóstag kapcsolódik.

Stílusa puritán és agresszív. A szuper kompakt, vetítőlencsés, LED fényszórópár és a jellegzetes, szárnyakat mintázó Hornet-tank már önmagában ámulatba ejtő, de az – elölről hátrafelé radikálisan elvékonyodó – formaterv a látványos, minimalista stílusban fogant farokidommal és üléssel válik teljessé, s persze lódarázsszerűvé. A klasszikus, karcsú Hornet stíluselemként is szolgáló, feketére festett hídvázra és térhálós, acél segédvázra épül. A vezetőtámogató rendszer alapját elektronikus gázmarkolat (TBW) adja, ami 3 menetüzemmódot kínál fel.

A beállítások az 5”-os, színes, Honda RoadSync funkcióval kibővített, Android- és iOS kapcsolatra is képes TFT műszeregységen is megtekinthetők. Páratlan teljesítményével, kimagasló műszaki színvonalával, kis méretével és friss, jövőbe mutató megjelenésével a CB1000 Hornet igazán vonzó jelenség, különösképp azon pilótáknak, akik középkategóriás motorról váltanának nagyobb gépre. A 2024-es modellévű CB1000 Hornet az alábbi színekben lesz elérhető: vörös (Grand Prix Red), matt szürke metál (Matt Iridium Gray Metallic) és fehér (Pearl Glare White).

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Vadonatúj Mazda CX-80: A Mazda új, hétüléses zászlóshajója

Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva Mazda e-Skyactiv PHEV és dízel hajtásláncok, hátsókerék hangsúlyos összkerékhajtással Debütál Európában a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80, amelynek virtuális leleplezése a https://mzd.tools/VirtualReveal weboldalon tekinthető meg. A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek. Ez a modell a Mazda legtágasabb autója […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Kecskés Bence jó úton a cél felé – Spanyol kupa után a JuniorGP-be

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő Yamaha YZF R6-tal. A FIM JuniorGP-ről amely a Dorna szervezése alatt fut egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai IONIQ 5 N a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek géposztályában áll rajthoz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen

• A sorozatgyártású IONIQ 5 N alapkivitelében vesz részt a Pikes Peak-en • A Hyundai egy második, átépített IONIQ 5 N-t is bemutat május 30-án, az ADAC RAVENOL Nürburgringi 24 órás futamot megelőzően CARMEL VALLEY, Kalifornia, USA, 2024. április 9. – A Hyundai, amely ügyfelek vadonatúj generációját köszönheti az IONIQ 5 N-nek, most tovább emeli […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom