A business class repülés kényelmét idézi a Lexus Shanghajban leleplezett vadonatúj luxus kisbusza, az LM

A Lexus eddig csak Ázsiában volt jelen az LM modellel, ám a kisbusz egy generációváltás után már Európában is kapható lesz. Most le is rántották a leplet róla a japánok.

Az elmúlt években egyre komolyabb trendnek számít, hogy az SUV modellek szépen lassan kiszorítanak más kategóriákat a palettákról. Így jártak az egykor nagy sikernek örvendő kisbuszok is, gyakorlatilag ma már a legtöbb gyártó nagyobb méretű szabadidő-járgányokat kínál helyettük. Ezért is meglepő a Lexus lépése, aki viszont pont egy ilyen praktikus kisbusszal erősítette most meg az európai kínálatát.

Bemutatkozott ugyanis az LM modell következő generációja, mely már nem csak Ázsiában lesz elérhető, hanem Európában is rendelhetővé válik. Persze, a fő piac továbbra is az ázsiai régió marad, így nem szabad meglepődni a kimondottan bátor formaterven sem.

Persze, a japánok azért hozzányúltak a konstrukcióhoz, hogy nálunk is sikeres lehessen. Alapjaiban gondolták újra a merevítések és az anyagfelhasználás kérdését, így 50 százalékkal sikerült megnövelni az autó torziós merevségét.

Az üléseket is teljesen áttervezték, amihez alaposan tanulmányozták az emberi test mozgását utazás közben, így a gyári ígéretek szerint most már olyan érzés az LM-ben utazni, mintha eggyé válnánk az autóval.

Ez utóbbi persze lehetne kellemetlen élmény is, csak hogy a japánok alaposan átdolgozták a futóművet is. Egy adaptív megoldásról van szó, de kiegészítve frekvenciaérzékeny dugattyúszelepekkel, így a felfüggesztés az út jellegéből adódó rezgéseket is képes kiszűrni, nem csak az úthibák okozta felütéseket, azaz minden eddiginél halkabb és simább az utazás az LM-ben.

Az autó 4, 6 és 7 személyes kivitelben rendelhető. Természetesen a 4 személyes a legkomfortosabb, ez esetben nem csak különálló hátsó foteleket kapunk, hanem az utastér kap egy elválasztó falat is, melyre opciós tételként akár egy televízió is megrendelhető. Így az LM lényegében egy sofőrös luxusjárgánnyá alakul, saját hátsó munkaállomással vagy relaxációs lehetőségekkel.

A Lexus luxusbusza Európában kétféle hajtáslánccal lesz rendelhető. A két lehetőség mindegyike hibrid, csupán az változik, hogy egy 2,4 literes turbós vagy egy 2,5 literes szívó benzines egységet társítunk az elektromos erőforrás mellé.

A teljesítményadatokkal és az árazással később jelentkezik a gyártó.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

7 év szünet után ismét lesz motorkiállítás Budapesten!

2025 02.28. – 03.02. között kerül megrendezésre a Motorkiállítás 2025 – Márkák hétvégéje rendezvény. Helyszín: Budapest, Millenáris (B-C-D csarnok) 16 motormárka mellett több, mint 50 cég lesz megtalálható. A legnagyobb motoros boltok és motoros kiegészítő márkák hazai képviseletei fogják kiállítani a legújabb termékeiket! A kiállítók mellett előadások fogják szórakoztatni az érdeklődőket. A motoros élet különböző […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Ismét a BMW a legnépszerűbb prémium márka Magyarországon

+++ A BMW tavaly ismét hazánk legnépszerűbb prémiummárkája lett, 30,8%-os részesedéssel vezetve a szegmenst +++ A BMW Group Magyarország összesen 6 274 járművet értékesített +++ A BMW márka eladásai 10%-kal nőttek egy év alatt, és 5 784 modellel értékesítési rekordot könyvelhet el +++ A MINI márka kínálata 2024-ben teljes megújuláson ment keresztül, így modelljei fokozatosan […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motorsport

MAMS Díjátadó: Porondon a Laller Racing fiataljai

Az elmúlt hétvégén rendezték a MAMS (Magyar Motorsport Szövetség) enduro szakágának éves díjátadó ünnepségét, ahol a Laller Racing Dakar Team több versenyzője is érdekelt volt. A Laller Racing Dakar Teamnél nagy hangsúly van a fiatal versenyzők támogatásán, pályájuk segítésén, így talán nem is meglepő, ha az est során a csapat két legfiatalabb sportolóját szólították a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom