A business class repülés kényelmét idézi a Lexus Shanghajban leleplezett vadonatúj luxus kisbusza, az LM

A Lexus eddig csak Ázsiában volt jelen az LM modellel, ám a kisbusz egy generációváltás után már Európában is kapható lesz. Most le is rántották a leplet róla a japánok.

Az elmúlt években egyre komolyabb trendnek számít, hogy az SUV modellek szépen lassan kiszorítanak más kategóriákat a palettákról. Így jártak az egykor nagy sikernek örvendő kisbuszok is, gyakorlatilag ma már a legtöbb gyártó nagyobb méretű szabadidő-járgányokat kínál helyettük. Ezért is meglepő a Lexus lépése, aki viszont pont egy ilyen praktikus kisbusszal erősítette most meg az európai kínálatát.

Bemutatkozott ugyanis az LM modell következő generációja, mely már nem csak Ázsiában lesz elérhető, hanem Európában is rendelhetővé válik. Persze, a fő piac továbbra is az ázsiai régió marad, így nem szabad meglepődni a kimondottan bátor formaterven sem.

Persze, a japánok azért hozzányúltak a konstrukcióhoz, hogy nálunk is sikeres lehessen. Alapjaiban gondolták újra a merevítések és az anyagfelhasználás kérdését, így 50 százalékkal sikerült megnövelni az autó torziós merevségét.

Az üléseket is teljesen áttervezték, amihez alaposan tanulmányozták az emberi test mozgását utazás közben, így a gyári ígéretek szerint most már olyan érzés az LM-ben utazni, mintha eggyé válnánk az autóval.

Ez utóbbi persze lehetne kellemetlen élmény is, csak hogy a japánok alaposan átdolgozták a futóművet is. Egy adaptív megoldásról van szó, de kiegészítve frekvenciaérzékeny dugattyúszelepekkel, így a felfüggesztés az út jellegéből adódó rezgéseket is képes kiszűrni, nem csak az úthibák okozta felütéseket, azaz minden eddiginél halkabb és simább az utazás az LM-ben.

Az autó 4, 6 és 7 személyes kivitelben rendelhető. Természetesen a 4 személyes a legkomfortosabb, ez esetben nem csak különálló hátsó foteleket kapunk, hanem az utastér kap egy elválasztó falat is, melyre opciós tételként akár egy televízió is megrendelhető. Így az LM lényegében egy sofőrös luxusjárgánnyá alakul, saját hátsó munkaállomással vagy relaxációs lehetőségekkel.

A Lexus luxusbusza Európában kétféle hajtáslánccal lesz rendelhető. A két lehetőség mindegyike hibrid, csupán az változik, hogy egy 2,4 literes turbós vagy egy 2,5 literes szívó benzines egységet társítunk az elektromos erőforrás mellé.

A teljesítményadatokkal és az árazással később jelentkezik a gyártó.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A vadonatúj Mazda CX-80 megérkezett a Mazda európai márkakereskedéseibe

A Mazda új zászlóshajójában a japán esztétika a belső tér kiemelkedő rugalmasságával párosul Prémium SUV-kre jellemző funkciók a Mazda modellek jellegzetesen kiemelkedő teljesítményével kombinálva A vadonatúj Mazda CX-80-at azzal a céllal alkották meg, hogy kihívást támasszon az ismert prémium márkáknak az európai piacon. A CX-60 bevezetését követően a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell, amelyet […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT

AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT: MINDEN SZÖGBŐL ÚJSZERŰ, 100%-BAN ELEKTROMOS A PEUGEOT a 408-as teljesen elektromos verziójával tette teljessé villanyautós palettáját, miután 2022-ben már bemutatta a plug-in hibrid változatot. Az új PEUGEOT E-408 a fastback sziluett látványát ötvözi a nulla emissziójú hatékonysággal, a 157 kW/210 LE-s motor izgalmas teljesítményével, és […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

BMW Skytop: exkluzív limitált széria készül

+++ A Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásán a BMW Concept Skytop tanulmányautó valósággal elrabolta a vezetés szerelmeseinek szívét +++ A rengeteg pozitív visszajelzés hatására a BMW úgy döntött, elkészíti az elegáns kétüléses 50 darabos limitált szériáját +++ A BMW Skytop az elmúlt évek legexkluzívabb különkiadásaként érkezik meg az utakra +++ A BMW egy exkluzív […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom