A business class repülés kényelmét idézi a Lexus Shanghajban leleplezett vadonatúj luxus kisbusza, az LM

A Lexus eddig csak Ázsiában volt jelen az LM modellel, ám a kisbusz egy generációváltás után már Európában is kapható lesz. Most le is rántották a leplet róla a japánok.

Az elmúlt években egyre komolyabb trendnek számít, hogy az SUV modellek szépen lassan kiszorítanak más kategóriákat a palettákról. Így jártak az egykor nagy sikernek örvendő kisbuszok is, gyakorlatilag ma már a legtöbb gyártó nagyobb méretű szabadidő-járgányokat kínál helyettük. Ezért is meglepő a Lexus lépése, aki viszont pont egy ilyen praktikus kisbusszal erősítette most meg az európai kínálatát.

Bemutatkozott ugyanis az LM modell következő generációja, mely már nem csak Ázsiában lesz elérhető, hanem Európában is rendelhetővé válik. Persze, a fő piac továbbra is az ázsiai régió marad, így nem szabad meglepődni a kimondottan bátor formaterven sem.

Persze, a japánok azért hozzányúltak a konstrukcióhoz, hogy nálunk is sikeres lehessen. Alapjaiban gondolták újra a merevítések és az anyagfelhasználás kérdését, így 50 százalékkal sikerült megnövelni az autó torziós merevségét.

Az üléseket is teljesen áttervezték, amihez alaposan tanulmányozták az emberi test mozgását utazás közben, így a gyári ígéretek szerint most már olyan érzés az LM-ben utazni, mintha eggyé válnánk az autóval.

Ez utóbbi persze lehetne kellemetlen élmény is, csak hogy a japánok alaposan átdolgozták a futóművet is. Egy adaptív megoldásról van szó, de kiegészítve frekvenciaérzékeny dugattyúszelepekkel, így a felfüggesztés az út jellegéből adódó rezgéseket is képes kiszűrni, nem csak az úthibák okozta felütéseket, azaz minden eddiginél halkabb és simább az utazás az LM-ben.

Az autó 4, 6 és 7 személyes kivitelben rendelhető. Természetesen a 4 személyes a legkomfortosabb, ez esetben nem csak különálló hátsó foteleket kapunk, hanem az utastér kap egy elválasztó falat is, melyre opciós tételként akár egy televízió is megrendelhető. Így az LM lényegében egy sofőrös luxusjárgánnyá alakul, saját hátsó munkaállomással vagy relaxációs lehetőségekkel.

A Lexus luxusbusza Európában kétféle hajtáslánccal lesz rendelhető. A két lehetőség mindegyike hibrid, csupán az változik, hogy egy 2,4 literes turbós vagy egy 2,5 literes szívó benzines egységet társítunk az elektromos erőforrás mellé.

A teljesítményadatokkal és az árazással később jelentkezik a gyártó.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A Harley-Davidson® bemutatja az új 2024-es Icons és Enthusiast motorkerékpár-kollekcióját

A Harley-Davidson®-nál ma debütál a limitált kiadású Harley-Davidson Icons motorkerékpár kollekció és mellette a limitált szériás Enthusiast kollekció legújabb tagjait is megismerheti a nagyérdemű. Ezek a motorokat az egyedi gyári festés, illetve a részleteiben is kidolgozott grafikák és azok fényezési technológiája teszi igazán vonzóvá. Mindkét kollekció darabjait március 2-9. között a Daytona Bike Week ideje […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom