25 éves története során a sajátos formavilágú, rendkívül praktikus és tágas Renault Kangoo osztályának egyik vezető, innovatív tagja volt: több mint 4,4 millió darab fogyott belőle a világ 50 országában, családi autóként és profi szállítóként is helyt áll.
Münchenben ezúttal egy hosszabb változat mutatkozott be a nagyközönségnek, mely tovább fokozza a francia bestseller erősségeit, s akár hét személyt is megfelelő kényelmemben visz el A-ból B-be. Az üléselrendezés a szokásos, a középső sorban három, a harmadikban pedig két személy utazhat komfortosan, például a 164 milliméteres hátsó térdhely kimagaslónak számít. Emelett több mint 58 liternyi, könnyen hozzáférhető tárolóhely várja az utasok apróságait, köztük a padló alatti tárolók és az Easy Life fiók. A csomagtartó hét utas esetén is 500 literes, s egészen 3750 literig bővíthető, illetve akár 3,11 méter hosszú tárgy is szállítható benne. Az öt ülés kifejezetten sokféleképpen variálható, összesen 1024 üléskonfiguráció lehetséges, a harmadik sorba jutást a 83 centiméter széles tolóajtó és az alacsony küszöb könnyíti meg. A raktérajtó alapra egyben nyílik felfele, ám rendelhető 2/3-1/3 arányban osztott, kétfelé nyíló, üvegezett ajtók is.
Elektromos motorral és hagyományos belső égésű erőforrással választható a Grand Kangoo, előbbi hatótávja 265 kilométer a 45 kWh-s akkumulátorának hála. Teljesítménye 90 kW, nyomatéka pedig 245 Nm, az Eco üzemmóddal közel a felére „butítható”. A vásárló három regeneratív fékezés közül dönthet, a Grand Kangoo vitorlázni is tud, illetve egypedálos vezetésre is képes, maximalizálva az energiavisszanyerést. Ugyanezen célból szabályozható, kétzónás klímával és hőszivattyúval is felvértezték, tölteni kétféleképpen (AC/DC) lehet.
Emellett egy 130 lóerős benzines, valamint egy 95 lóerős dízel egységgel is megvásárolhatják a Grand Kangoot, előbbit akár hétfokozatú automata váltóval is. A Grand Kangoo 2023 végétől rendelhető, a kiszállítások 2024 elején kezdődnek meg.