Beszállhat az elektromos pickupok versenyébe a Toyota

Benchmarking: így nevezik az iparban, amikor egy gyártó a konkurens termékek jellemzőivel méri össze saját gyártmányának a paramétereit, ezzel segítve annak fejlesztését, marketingjét vagy értékesítését. A Toyota a legtöbbször alanya ezeknek a benchmarking vizsgálatoknak, most azonban a jelek szerint ők maguk vették górcső alá más márkák típusait – méghozzá olyanokat, amilyenekhez hasonlókkal a Toyota jelenleg nem rendelkezik. A Motrolix nevű autós weboldal belső forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a Toyota két észak-amerikai telephelyén „a legváltozatosabb részlegek és osztályok képviselői” szorgoskodnak különböző akkumulátoros elektromos pickupok körül.

A GMC Hummer EV és a Ford F-150 Lightning mellett a Tesla Cybertruck is felbukkant ezeken az összehasonlító vizsgálatokon. Más közismert, de közepes méretű modellekről – így például a Rivian R1T-ről – ellenben nem számoltak be források, így valószínűsíthető, hogy a Toyota a felső méretosztályban gondolkodik. Ez a cég két észak-amerikai típusa, a 3,35 és 3,69 méter közötti tengelytávval rendelhető Tacoma és a felépítménytől függően 3,70-4,18 méteres tengelytávon nyugvó Tundra közül az utóbbit teszi a villamosítás várható tárgyává.

Műszaki szempontból ugyanakkor mindkét modell alkalmas volna az elektromos hajtáslánc befogadására, hiszen ugyanarra a TNGA-F padlólemezre épülnek, ráadásul mindkettő elérhető full hibrid hajtáslánccal – a Tacoma esetében ez a 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotorra, míg a Tundránál a 3,4 literes V6-os ikerturbó erőforrásra épül.

A Toyota az elmúlt időkben többször is kacérkodott az elektromos pickup ötletével, ám ezek egytől egyig kompakt méretű járművek voltak. A márka elektromos forradalmának két évvel ezelőtti meghirdetésekor Tojoda Akio mögött ott állt a színpadon egy Tacoma méretű elektromos platós; egy éve a Hilux Revo BEV tanulmány tűnt a megvalósulás kapujában álló koncepciónak, legutóbb pedig 2023 őszén, a Japan Mobility Show alkalmából mutattak be egy önhordó karosszériás, duplafülkés villanypickup-tanulmányt, az EPU-t.

Az elektromos mobilitás egyik nagy előnye persze épp a modularitás, így egy Tundra vagy a Tacoma méretű modellben jóformán csak az akkumulátor méretén kell változtatni, valamint a hajtáslánc vezérlését a modell sajátosságaihoz igazítani – mindez jóval egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint egy belső égésű hajtásláncot átültetni az egyik méretosztályból a másikba. A jelenleg zajló benchmarking folyamat ugyanakkor kijelölheti a fejlesztés preferált sorrendjét, legalábbis Észak-Amerikában.

Fotók: Toyota

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom