+++ A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített +++ A növekedés legfőbb motorjai a tisztán elektromos meghajtású modellek és a prémium felsőkategória luxusautói +++ A BMW márka 2,5 százalékkal múlta felül saját eladási mutatóját +++ A tisztán elektromos meghajtású modelleket övező ügyfélérdeklődés a főbb értékesítési régiók mindegyikében növekszik +++ Jochen Goller: „Az egymillió darab tisztán elektromos meghajtású modell termékpalettánk vonzerejét igazolja.” +++
Széleskörű termékpalettája vonzó képviselőivel a BMW Group 2024-ben is tovább ösztönzi az elektromos mobilitás térnyerését, a folyamatosan változó piaci körülmények ellenére is. A müncheni központú vállalatcsoport az év első három hónapjában világszerte összesen 82 700 darab tisztán elektromos BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott el, amelynek köszönhetően a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeinek abszolút éves értékesítési mutatója 27,9 százalékos gyarapodással zárt. E kimagasló teljesítmény a főbb értékesítési régiók mindegyikében egyformán növekvő ügyfélérdeklődésnek köszönhető.
„A BMW Group továbbra is növekedési pályán tartja tisztán elektromos modelljeit. A BMW i3 piaci bevezetése óta átadott egymillió darab elektromos meghajtású modellel újabb fontos mérföldkőhöz érkeztünk, amely termékpalettánk vonzerejét igazolja” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. A BMW Group széleskörű termékpalettájának a tisztán elektromos meghajtású modellek mellett a rendkívül hatékony belsőégésű erőforrással szerelt autók és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellek is fontos pillérei. „A hajtáslánc-technológiáink sokszínűségében rejlő választási szabadságnak és magas szintű rugalmasságunknak köszönhetően a BMW Group kiválóan képes alkalmazkodni a folyamatosan változó ügyféligényekhez. A dinamikus piaci körülmények közepette e stratégia kiváltképp hatékonynak bizonyul” – tette hozzá Jochen Goller.
A BMW Group az esztendő első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót adott el, amely 1,1 százalékos abszolút növekedést jelent. A vállalatcsoport Európában kimagasló, 5,5 százalékos értékesítési gyarapodást könyvelhetett el, amely szám szerint 227 784 darab új BMW és MINI modell átadásában érhető tetten. A tisztán elektromos modellek értékesítési mutatójának látványos növekedése mellett a BMW Group a prémium felsőkategória luxusautóival is jelentős, éves viszonylatban 21,6 százalékos gyarapodást regisztrált. 2024 első három hónapjában a BMW 7-es sorozat kétszámjegyű értékesítési javulást produkált.
A BMW Group az autóipar egészét tekintve 2024-ben enyhe értékesítési növekedést vár, amelynek legfőbb motorjai elsősorban a tisztán elektromos meghajtású modellek és a prémium felsőkategória luxusautói lesznek. A müncheni központú vállalatcsoport idén mindkét szegmensben kétszámjegyű értékesítési növekedéssel számol.
A BMW márka elektromos modelljeit töretlen érdeklődés övezi
2024 első negyedévében a BMW márka világszerte 531 039 darab új autót értékesített, amely az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 2,5 százalékos növekedésnek felel meg. A bajor prémiummárka a tisztán elektromos meghajtású modellek szegmensében kimagasló ügyfélérdeklődést regisztrált: a január és március között eladott 78 691 darab modell 40,6 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi teljesítményt.
A márka tisztán elektromos meghajtású modelljei közül a BMW i4, a BMW iX3, a BMW iX1, a BMW iX és a BMW i7 a legnépszerűbb. Az ügyfelek a márciusban debütált, új BMW iX2 modellről is pozitív véleményeket alkotnak. A frissen bevezetett BMW 5-ös sorozat, amely négyféle hajtáslánc-technológiával, így többek között a BMW i5 tisztán elektromos meghajtású modell képében is elérhető, ugyancsak rendkívüli népszerűségnek örvend.
A BMW M divízió nagyteljesítményű modelljei világszerte megdobbantják a szíveket
A BMW M GmbH a tavalyi első negyedévben regisztrált abszolút értékesítési rekordot követően 2024 márciusában tovább folytatta eladási mutatója töretlen növekedését. A világszerte átadott 48 110 darab új autó 3,6 százalékos abszolút gyarapodást jelent. E rendkívül erős első negyedéves teljesítmény nagymértékben köszönhető az olyan nagyteljesítményű modelleket övező folyamatos ügyfélérdeklődésnek, mint például a BMW M2, a BMW M3 limuzin, a BMW M3 Touring és a BMW XM, valamint az olyan teljesítményre optimalizált modelleknek, mint a BMW X1 M35i xDrive, a BMW M760e xDrive limuzin, a BMW i7 M70 xDrive és a BMW i5 M60 xDrive.
A BMW M divízió magabiztosan tekint előre a 2024-es évre, amelyben hálózatról tölthető modellpalettája tervezett bővítésével tovább erősíti vezető pozícióját a nagyteljesítményű modellek és a teljesítményre optimalizált elektromos modellek szegmensében.
A MINI új modellcsaládjának előkészületei gőzerővel folynak
2024 első három hónapjában a MINI világszerte 62 107 darab új autót adott el. A brit prémiummárka Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Portugáliában, Kínában, Dél-Afrikában, Dél-Koreában és Latin-Amerikában is értékesítési növekedést könyvelhetett el. Az új MINI modellcsalád piaci bevezetésének előkészületei gőzerővel folynak. Február végén debütált az új, immár Lipcsében készülő MINI Countryman, amely belsőégésű erőforrással és tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A következő hónapokban az új MINI Cooper is megérkezik az utakra, ugyancsak belsőégésű erőforrással és tisztán elektromos meghajtással. A márka új crossover modellje, az új MINI Aceman 2024 áprilisában ünnepli világpremierjét.
A Rolls-Royce luxusautói iránt mutatkozó kereslet világszerte töretlen
A gyártó előzetes számításainak megfelelően a Rolls-Royce Motor Cars 2024 első negyedévében világszerte összesen 1 525 darab új luxusautót értékesített, amely 7,0 százalékos abszolút csökkenést jelent. Az év első három hónapjában számos magával ragadó Bespoke modell látott napvilágot, valamint világpremierjét ünnepelte a Rolls-Royce Droptail sorozat harmadik egyedisége, az Arcadia.
Márciusban a BMW Motorrad fennállása eddigi legjobb hónapját zárta
Ügyfelei folyamatos és intenzív érdeklődésének köszönhetően a BMW Motorrad 2024 első negyedévében világszerte összesen 46 434 darab robogót és motorkerékpárt adott el, amely ugyan 3,1 százalékkal elmarad a tavalyi első negyedév abszolút rekordot jelentő értékesítési mutatójától, a márciusban átadott több mint 24 000 darab kétkerekű mégis a divízió fennállásának eddigi legjobb önálló havi értékesítési eredményét jelenti. E lendületre támaszkodva a BMW Motorrad magabiztosan tekint előre a következő hónapokra, amelyek új vonzó modellek premierjeivel is kecsegtetnek. A kétkerekű divízió ügyfeleit világszerte a márka erőteljes, szegmensformáló sikermodellekkel teli portfóliója és az olyan népszerű újdonságok piaci bevezetése nyeri meg, mint például a lélegzetelállító, új F 900 GS.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
2024 januárja és márciusa között az Egyesült Államokban 90 844 darab BMW és MINI modell talált gazdára, amely 1,2 százalékos növekedést jelent.
Európában a BMW és a MINI ez idő alatt összesen 227 784 darab új autót adott el, amely 5,5 százalékos fejlődés.
Németországban 61 976 darab új BMW és MINI modell kelt el, amely az előző esztendő első negyedéves mutatójához képest 7,6 százalékos gyarapodásnak felel meg.
Kínában a BMW Group a január és március közötti három hónapban 187 452 darab BMW és MINI modellt értékesített, amely 3,8 százalékos csökkenést jelent.
*Előzetes értékek
*Átlagos üzemanyag-fogyasztási, illetve kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok
A BMW i4 eDrive40 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,1 – 19,1 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 493 – 590 km.
A BMW i4 M50 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 416 – 521 km.
A BMW i5 eDrive40 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 15,9 – 18,9 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 497 – 582 km.
A BMW i5 M60 xDrive kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,2 – 20,6 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 455 – 516 km.
A BMW i7 M70 xDrive kombinált energiafogyasztása (WLTP): 20,8 – 23,8 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 488 – 560 km.
A BMW iX xDrive40 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 19,3 – 21,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km.
A BMW iX xDrive50 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 19,8 – 21,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km.
A BMW iX M60 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 21,9 – 24,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km.
A BMW iX1 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 413 – 438 km.
A BMW iX2 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,3 – 17,7 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 417 – 449 km.
A BMW iX3 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km.
A BMW M760e xDrive limuzin átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 1,0 – 1,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztása (WLTP): 23,7 – 26,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 23 – 29 gramm / km.
A BMW XM 50e átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 1,3 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztása (WLTP): 31,5 – 32,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 30 – 37 gramm / km.
A BMW X1 M35i xDrive átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 7,9 – 8,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 175 – 186 gramm / km.
A BMW M2 átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,0 – 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 226 – 230 gramm / km.
A BMW M3 limuzin átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 227 – 231 gramm / km.
Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M3 Competition Touring átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 229 – 235 gramm / km.