Friss európai választékát, elektromos tanulmánymotorjait és vadonatúj, nagy teljesítményű V3-as erőforrásának prototípusát is bemutatja a 2025-ös Milánói Motorkiállításon a Honda

• Az EV Fun Concept és az EV Urban Concept tanulmánymodell érkezése azt jelzi, hogy az elektromos átállás folyamatának újabb mérföldkövéhez érkezett a Honda
• A márka tovább bővíti választékát, és feltartóztathatatlanul halad célkitűzése felé, miszerint 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj, nemzetközi piacra szánt elektromos motorkerékpár mutat be
• A vadonatúj CUV e: a második sorozatgyártású elektromos Honda motorkerékpár, ami színre lép az európai piacon
• A „nagyköbcentis” modellekhez fejlesztett V3-as, belső égésű motor prototípusa ugyancsak bemutatkozik Milánóban
• A különleges V3-as a világ első elektromos kompresszorral felszerelt sorozatgyártású motorkerékpár-erőforrásaként lép színre. A feltöltő a teljes fordulatszám-tartományban jelentősen növeli a forgatónyomatékot
• Még korszerűbb és praktikusabb formában folytatja pályafutását 2025-ben az NC750X. Ez a világ első motorkerékpárja, amelynek gyártásához színezett Durabio™ alapanyagot használnak
• Retró stílus, könnyű kezelhetőség és ellenállhatatlan vonzerő – a GB350S új színt visz a Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető motorjainak választékába
• Az XL750 Transalp és a CB750 Hornet frissítése új, látványosabb fejidomot hozott
• Jelentős változáson esett át Európa legnépszerűbb robogója, a PCX125, valamint a Honda olaszországi gyárában, Atessában készülő párosa, az SH350 és az ADV350
• A korábbi bejelentésekhez hűen az EICMA közönsége elé gördül a vadonatúj CB1000 Hornet és sportos társa, a CB1000 Hornet SP, továbbá a frissítésen átesett X-ADV, Forza 750, Forza 350, Forza 125, NT1100, CMX1100 Rebel és 500 Rebel modell
• Minden 2025-ös modellévű Honda megfelel az Euro 5+ környezetvédelmi előírásnak
• Bemutatkozik a Pro Honda kenőanyag-család

Kétségtelenül a jövőbe nyerhetnek bepillantást azok a szerencsések, akik meglátogatják a Honda standját a Milánói Motorkiállításon (EICMA). A legendás japán gyártó páratlanul fejlett elektromos tanulmánymotorokkal, forradalmi megoldásokat felsorakoztató belső égésű erőforrással és persze számtalan új, illetve megújult modellel, közöttük az Európában most bemutatkozó GB350S-sel várja az érdeklődőket.

Tanulmányok és prototípusok

EV Fun Concept
Az EV Fun Concept néven beharangozott prototípus a Honda első elektromos sportmodellje, tervezésénél a márka személyautók és kisgépek gyártásánál szerzett tapasztalatait is kamatoztatták a mérnökök. Menetteljesítményeit illetően a középméretű, belső égésű motorral felszerelt motorkerékpárokkal áll azonos szinten, kezelhetősége pedig – a Honda több évtizedes fejlesztési munkájának köszönhetően – a legmagasabb színvonalon áll.

A letisztult, futurisztikus megjelenésű EV Fun Conceptet – elektromos járműhöz méltóan – hihetetlenül csendes, rezgésektől mentes működés jellemzi, értékesítése várhatóan 2025-ben kezdődik. Akkumulátora kompatibilis – a kocsiknál is alkalmazott – CCS2* gyorstöltővel, és úgy tervezték, hogy kis tömeg, illetve gyors tölthetőség tökéletes egyensúlya jellemezze. Hatékony mivoltából fakadóan több mint 100 km-es hatótávolságot szavatol.

EV Urban Concept
Nagy használati értékű, mobilkommunikációs eszközökkel és házon belül fejlesztett akkumulátorral felszerelt modellként az EV Urban Concept arról árulkodik, hogy miként képzelik a Honda szakemberei a jövő városi közlekedését. Ennek megfelelően a közeli jövő mobilitási megoldásaként állhat az EICMA látogatói elé, egyedi, kifinomult stílussal és ösztönösen kezelhető felhasználói felülettel (Human-machine Interface, HMI) szolgálva ki a modernkori ember és társadalom igényeit. Különleges, szoftver-hardver alapú szolgáltatásai teljesen új élményt ígérnek. A Honda legfőbb célja, hogy a lehető legtöbb ember számára tegye elérhetővé a mozgás szabadságát, és minden egyes vásárlójának kibővítse helyváltoztatási lehetőségeit.

A V3-as belső égésű motor prototípusa
Ugyancsak a 2024-es EICMA-n láthatja először a nagyérdemű a Honda nagyköbcentis modellekbe szánt, vadonatúj fejlesztésű, kimagasló hatékonyságú belső égésű motorját. Ez a V3-as, 75 fokos hengerszögű, folyadékhűtésű, rendkívül kis méretű egység a világ első elektromos kompresszorral felszerelt motorkerékpár-hajtóműveként érkezik a piacra. Az elektromos kompresszor legfőbb előnye, hogy a hengerekbe áramló levegő nyomását nem a légköri nyomás, illetve a belső égésű motor főtengelyének fordulatszáma határozza meg, így mindig bőséges nyomaték állhat a vezető rendelkezésére. Ugyancsak javára szól, hogy a kapcsoló elektromos elektronikai alkatrészek szabadon elhelyezhetőek, tehát kisebb lehet a motorkerékpár mérete és jobban érvényesülhetnek a tömeg-középpontosítási törekvések.

A 2025-ös modellválaszték

CUV e:
A vadonatúj CUV e: a Honda második villanymotorral hajtott kétkerekűjeként, a 2024-ben bevezetett EM1 e: elektromos robogót követően lép szorítóba az európai piacon. A CUV betűszó a Clean Urban Vehicle (azaz tiszta városi jármű) kifejezésre utal, a CUV e: ugyanis nem bocsát ki károsanyagot működés közben. Kezelhetőségét és teljesítmény illetően a 110 cm3-es belső égésű motorral felszerelt kétkerekűekhez hasonlítható, energiaellátásáról pedig két Honda Mobile Power Pack e: névre keresztelt, cserélhető akkumulátor gondoskodik, melyek nagyjából 80 km-es hatótávolsággal ruházzák fel a típust. A CUV e: felszereltsége elképesztően gazdag. Alapfelszereltség a minden elemében LED-es világítás, az USB-C-aljzat, a három menetüzemmódot felkínáló vezérlőelektronika, a Hátrameneti Asszisztens és az 5”-os, színes TFT-műszeregység. További jó hír, hogy a vásárlók – némi felárért – 7”-os, okostelefon csatlakoztatására is képes műszeregységet is választhatnak, így minden szempontból elsőrangú lehet a CUV e:.

GB350S
Az új, A2-es jogosítvánnyal is vezethető, retró stílusú GB350S a Honda gazdag öröksége előtt tiszteleg. Egyhengeres, léghűtéses motorja – tudásszinttől függetlenül – hatékony és élvezetes utazásokat szavatol, különösképp, hogy 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első villa, 310 mm-es első tárcsafék, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, LED-es világítási rendszer és Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) segíti a pilótát.

NC750X
Szintén az EICMA ad otthont a megújult és felfrissült NC750X bemutatójának. Élesebb vonalaival, dupla tárcsás, megerősített fékrendszerével és átformált ülésével nagy sikerű elődjénél is többet ígér a felhasználóknak, akik immáron színes, 5”-os TFT-kijelzőről olvashatják le a menetadatokat. A műszeregység a Honda RoadSync alkalmazásnak köszönhetően okostelefonnal is összekapcsolható, a dupla kuplungos erőátvitel (DCT) pedig még kifinomultabban működik kis sebességnél. Ráadásul az NC750X az első motorkerékpár, melynél színezett Durabio™ alapanyagot alkalmaznak (az Earth Ivy Ash Green és Earth Black fényezésnél).

CB750 Hornet
A Hornet család alapítótagjának 2025-ös változata megújult formavilággal és minden eddiginél gazdagabb felszereltséggel nyűgözi le a vásárlókat. Új, nagy erejű LED-fényszórót, illetve feszes, utcai harcoshoz illő idomzatot kapott, sportosabbra hangolták felfüggesztését, és modern, 5”-os TFT-műszeregység került rá.

XL750 Transalp
Az XL750 Transalp ugyancsak megújult a 2025-ös modellévre. Azon túlmenően, hogy Africa Twint idéző, feltűnő orr-résszel és új, vetítőlencsés, dupla fényszóróval tették vonzóbbá, az aerodinamikai hatékonyság és a menetkomfort fokozása érdekében átrajzolták az idomzat középrészét is. Ráadásként áthangolták a felfüggesztést, hogy még stabilabb legyen a modell rossz minőségű útburkolaton.

CL500
Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető, CL500 néven forgalmazott városi scrambler 2025-ben is sikerrel vadászhat a vásárlókra, ugyanis minden eddiginél látványosabb formavilág jellemzi, és kényelem, illetve ergonómia terén is nagyot lépett előre. Az új LCD-kijelző minden fontos adatot megjelenít és verőfényes napsütésben is könnyen leolvasható, a módosított nyereg és az új lábtartó pedig még magasabb szintre emeli a modell nyújtotta kényelmet. Emellett új, barna és sárga árnyalatok jelentek meg például a választékában, hogy még inkább szemet gyönyörködtető legyen az XL750 Transalp.

CRF300L és CRF350 Rally
A Honda világszerte roppant népszerű párosa, a CRF300L és CRF300 Rally szintén frissítve várja a 2025-ös modellévet. Áthangolták futóművüket, kényelmesebb nyerget, USB-aljzatot és átrajzolt grafikát kaptak, valamint hatékonyabbá varázsolták a motor hőleadását, így továbbra is a élen járhatnak a kettős célú motorok mezőnyében.

PCX125
Erőteljes fejlesztésen esett át Európa legnagyobb példányszámban eladott (2023-ban) robogója, a PCX125. Szebb, modernebb idomzatot szabtak rá, tárcsafékkel látták el hátsó kerekét és bevezették a Deluxe változatot. Utóbbit egyebek mellett 5”-os, Honda RoadSync alkalmazással ellátott, okostelefon-csatlakozásra képes TFT-műszeregység különbözteti meg az alapmodelltől.

SH350i
A Honda elképesztően kedvelt SH családjának feje az olaszországi Atessában készül, és jövőre is éppoly kelendő lehet, mint ezidáig, hiszen számos módosítással formálta még korszerűbbé a Honda. Új például az osztott LED-fényszóró és a megnövelt méretű, immáron belsőtér-világítással ellátott kesztyűtartó, továbbá négy új szín szerepel a fényezések választékában.

ADV350
A 2025-ös modellfrissítés a másik Atessában készülő közkedvelt robogót, az ADV350-et is érintette. Nemcsak hatékonyabb, szebb és jobban felszerelt lett, hanem új, 5”-os, négyirányú kormánykapcsolóval kezelhető, okostelefon-csatlakozásra képes TFT-műszeregységgel látták el. Újdonság a tárolórekesz belső világítása és az automatikus irányjelző is, miként az új, állítható rugó-előfeszítésű, külső tartályos hátsó gátlók is a 2025-ös modellév hozadékai.

Pro Honda olajok és kenőanyagok
A Milánói Motorkiállításon azt is bejelentették a Honda Motor Europe illetékesei, hogy 2025 tavaszától egységesen Pro Honda néven értékesíti eredeti, kiváló minőségű gyári olajait és kenőanyagait a márka. A Pro Honda olajokat és kenőanyagokat kifejezetten Honda motorokhoz, valamint erőátviteli egységekhez fejleszti a márka. Mivel minimálisra csökkentik a súrlódást, az erőforrás kifinomultan működik, keveset fogyaszt és a lehető legnagyobb teljesítményt adja le.

Jegyzet a szerkesztőknek: Az EICMA, azaz a Milánói Motorkiállítás az öreg kontinens legnagyobb motoros seregszemléje, 2023-ban több mint 560 000 látogató váltott jegyet rá, ami 19%-os növekedés 2022-höz mérten. A vásárlókon és érdeklődőkön kívül sok ezer járműipari szakember és szakújságíró keresi fel a rendezvényt, így méltó helyszínként szolgál a Honda újdonságainak bemutatásához.

A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. A teszteket görgőpadon, a jármű szériaváltozatával, csak vezetővel, utas és kiegészítő felszerelések nélkül végeztük. A jármű tényleges üzemanyag-fogyasztása a vezetési stílustól, a karbantartástól, az időjárástól, az útviszonyoktól, a gumiabroncs nyomásától, a felszerelt tartozékoktól, a rakománytól, a vezető és az utas súlyától, valamint más tényezőktől függ.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Karácsonykor a MINI is a családdal együtt töltött időt ünnepli

Idén teljesen megújult a brit prémiumgyártó portfóliója, középpontjában egy sokoldalú, minden élethelyzetre kész modellcsaláddal – a MINI Cooper Cabrio vezetési élményétől kezdve, a MINI Countryman hatalmas, karácsonyfákkal és sífelszerelésekkel is megbirkózó helykínálatáig. Ismét elérkezett az év vége, a karácsony már az ajtón kopogtat. A MINI új modellcsaládja mindenki számára tartogat valamit az ünnepi időszakra, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

DS N°8: Meghívás egy elektromos utazásra

• A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a DS Automobiles új zászlóshajója. Kifogástalan minőség, megnövelt hatótávolság és abszolút kényelem teszi a legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autóvá. • A karizmatikus, karcsú és elegánsan suhanó elektromos DS N°8 egy új SUV Coupé formát testesít meg. 750 km-es kombinált (WLTP ciklus), és több mint […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új MINI Countryman ötcsillagos minősítést szerzett az EURO NCAP töréstesztjein

Az új autók biztonságát vizsgáló Euro NCAP független szakértői az elérhető legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismerték el a brit prémiumgyártó újdonságát. Oldalirányú ütközés esetén új központi légzsák csökkenti a vezető és az első utas sérülésének kockázatát, a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer új generációja pedig kanyarodás közben már a gyalogosokat és a kerékpárosokat is védi. A MINI […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom