Hétközben tágas egyterű, hétvégén teljes értékű kempingautó – Mercedes-Benz concept EQT MARCO POLO

A Mercedes-Benz EQT a márka legújabb elektromos kisáruszállítója, a furgon hosszított tengelytávú változatából pedig 2023-ban kempingverzió is készül. A német gyártó addig is egy szériaközeli tanulmányautóval mutatta meg, mire is számíthatunk a még fejlesztés alatt álló járműtől.

A Mercedes-Benz concept EQT MARCO POLO négy személy számára kínál kényelmes utazást és szállást. Az egyszerűen felnyitható campertető alatt 197×197 cm-es fekvőhely található, míg a hátsó ülésrendszer átalakításával egy másik, 200×115 cm-es ágyat kapunk.

Az ablakok automatikus elsötétítés-funkciója gombnyomásra működik és szükségtelené teszi a függönyök alkalmazását. A csomagtartó teljes értékű kempingkonyhává alakítható főzőlappal, vízcsappal és -tartállyal, 16 literes hűtőszekrénnyel, elektromosan állítható magasságú asztallal és elegendő fiókkal és tárhellyel az összes felszerelésnek. A belső teret hangulatvilágítás teszi még kellemesebbé, ráadásul 7 USB-csatlakozó is található a kempingautóban, az egyik a tetőrészben.

A Német gyártó mérnökei azokra is gondoltak, akik az elektromos hálózattól távol akarják használni az autót.

A campertetőre napelemeket lehet szerelni és a csomagtérben egy kiegészítő akkumulátor kapott helyett. Ez utóbbit nem csak a szolárpanelek láthatják el árammal, de kivehető és külön feltölthető bármilyen konnektorról. A csomagérbe tökéletesen passzoló kempingmodult két személy mintegy 5 perc alatt könnyen be- és kiszerelheti, így a jármű a hétköznapokban teljes értékű személyautóként használható.

A 2 méter alatt magasságnak köszönhetően pedig bármilyen mélygarázsba és autómosóba be tudunk állni vele. A meghajtásról 121 LE teljesítményű villanymotor gondoskodik, amelyhez 45 kWh kapacitású akkumulátortelep társul. Az alapmodellben ez 282 kilométeres hatótávolságot biztosít, ami a nagyobb tömeg miatt valószínűleg kevesebb lesz a kempingváltozat esetében. Gyorstöltőrendszeren 38 perc alatt lehet 10%-osról 80%-os töltöttségi szintre érni.

Mercedes-Benz ráadásul a hátsó modult külön is forgalomba hozza, így hétvégenként akár egy hagyományos, campertető nélküli EQT furgon is átalakítható kempingautóvá két személy számára.

Kapcsolódó cikkek

Utcán Verdák

A Toyota legje – A Toyota Century-sztori

A Toyota Motor Corporation az 1936-ban bemutatott AA elnevezésű típus óta rengeteg olyan modellt adott a világnak, melyek külön márkává, majdhogynem intézménnyé váltak az évtizedek során. Gondoljunk a Corollára, melyből minden második percben eladnak egyet a világon. Ott van a Camry, mely hosszú évek óta vezeti az USA-ban a személyautók eladási listáját, évi négyszáz-ezer darabbal. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül. A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Ezzel a tanulmánnyal emlékezik meg a Porsche a sportautózás elmúlt 75 évéről

Ha Porsche, akkor egyértelműen mindenkinek a kiváló sportkocsik ugranak be. Ráadásul ez nem egy újkeletű sztori, hiszen már 75 éve annak, hogy bemutatkozott a 356 Roadster, melyről a gyártó most egy különleges tanulmánnyal emlékezik meg. A Porsche már hosszú évtizedekkel ezelőtt megalapozta a nevét a sportkocsik világában. Viszont azt nagyon kevesen tudják, hogy az igazi […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom