
A Hyundai bemutatta a magyar sajtó képviselőinek két nagy újdonságát, a teljesen megújult Konát és az Ioniq 5 után a második villanyautóját, az Ioniq 6-ot. Teljesen körbe csodálhattuk a két autót, és szerencsére egy rövid menetpróbára is lehetőség volt a zsámbéki Driving Camp-ben.
Hogy áll a Hyundai?
Kovács Pál, a Hyundai Holding ügyvezető igazgatója magabiztos számokkal ecsetelte a koreai márka helyzetét mind a világ- , mind a magyar piacon. Jelenleg a márka globális eladásokat tekintve a harmadik helyen áll. Az első öt hónapban csak Koreában 326.000 Hyundai talált gazdára, világszinten pedig 1.329.000-nál jár a számláló, mindez 11%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Csak Európát nézve is erősödött a márka, 4,4%-os a növekedés áprilisig bezárólag, miközben az uniós piac 17%-ot emelkedett. Ebből az erősödésből Magyarország 1500 darabbal vette ki a részét, az év második felére a javuló finanszírozási feltételekkel és gyengébb inflációval számolva 3500 darabot prognosztizál a márka.
Az Ioniq 6-ot illetően egyértelműen túlkereslet van az autóra az egész világon. Magyarországra 20 darab érkezik, 40-50 darabbal számolnak az importőrnél erre az évre. Árlistával még nem rendelkezik az autó, ennek ellenére rengeteg megrendelés futott már be rá.
Az új generációs Konára szintén túlkereslet van, egyértelműen a Hyundai egyik húzómodellje. Magyarországon szeptemberben vezetik be, 6-700-as eladással terveznek, ebből 150 darab elektromossal.
A következő egy évben szinte teljes offenzívát indítanak a koreaiak, a modellpaletta nagy része megújul vagy felfrissül. Már a csőben van az új i10-es, faceliftet kap az i20-as és jövő év elején érkezik az Ioniq 5 N-es változata, 3,5 másodperces 100-ra gyorsulással, Auto Drift móddal. Emellett bemutatkozik a személyszállító kisbusz, a Staria.
Új Kona
A Bayon érkezése miatt teljesen új elképzelések alapján kellett megtervezni az új Konát. Két, méretre megegyező modellt nem szeretett volna a Hyundai, ezért a Kona hosszát 15 centivel megnövelték, így sokkal közelebb került a Tucson-hoz, csak 12 centivel rövidebb nála. A formát illetően is a Tucson volt a múzsa, nekem olyannak tűnt, mintha összenyomták volna a nagy testvért. A régi stílusjegyek megmaradtak, mint az emelkedő övvonal vagy határozott kerékjárati ívek. Elöl-hátul lesz nappali menetfény, mindezt Seamless Horizont-nak nevezték el. A lámpákat a karosszériába integrálták, mind az autó eleje, mind a hátulja letisztult.
Ez a letisztultság már nincs meg az N-Line kivitelnél, ahol a karosszéria színére fényezik a kerékjárati íveket és egy szárny alakú lökhárítót kap az autó. Itt már sokkal agresszívebbre van rajzolva az autó eleje és hátulja, és csak az N-Line kap dupla kipufogóvéget. Az Kona N-Line elérhető lesz kézi váltóval és automatával is.
Méreteit tekintve a Kona felsőbb osztályba lépett, a hossza 4350 mm (N-Line kivitel: 4385 mm), szélessége 1825 mm, magassága 1570 mm (N-Line: 1580 mm), a tengelytávolsága pedig 2660 mm lett.
A belső teret tekintve is új koncepciót valósít meg a Hyundai. Széles, horizontális műszerfal építettek az autóba, mely a vezetőt helyezi középpontba. Hogy a hátsó utasoknak is kényelmesebb legyen az utazás, az első ülések háttámláját 3 centivel keskenyítették. A zenét a Bose szállítja, 7 hangszóróval és egy mélynyomóval. A csomagtér 30%-al lett nagyobb az elődhöz képest, 466 literre nőtt. Belső színeket tekintve három választásunk lesz, az N-Line kivitel fekete belsőt kap piros csíkozással. Ahogy már az Inoiq 5-nél, itt is figyeltek a környezetvédelemre és az újrahasznosításra, ezért a belső tér nagyon sok eleme szintetikus bőrből vagy épp újrahasznosított PET-palackból készül és sok mindent biofestékkel festettek le.
A Konával mutatkozik be az új, telefonon keresztül működő digitális kulcs. Különböző profilokat lehet elmenteni, így ha egy család használja az autót, mindenki a saját beállításaival közlekedhet. Jelenleg Apple, Samsung és Google Pixel telefonokkal működik a rendszer. Az online navigációs vezető környezettel teljesen naprakészek lehetünk a parkolókat és áraikat, a benzinkutakat és a forgalmi infókat tekintve. Az Over The Air, azaz a felhőn keresztüli frissítés alap az autóban, bizonyos visszahívások esetén még a márkaszervizt se kell meglátogatni.
Ami a vezetéstámogató segédleteket illeti, az új Kona már a 2. szintű önvezetéssel rendelkezik, autópályán szinte semmi dolgunk, csak a kormányt kell fogni. Emellett az autó ki és be tud parkolni, úgy is, hogy nem ülünk benne. Hét légzsák található az autóban, a két első ülés között is van egy, hogy az ott ülők ne fejeljenek össze egy balesetben.
A Kona elég jó kis motorpalettával fog érkezni, választható az előző generáció benzineseivel, lesz egy 1.6-os hibrid 140 lóerővel, az elektromos verzió pedig 2023 harmadik negyedévében fut be. Mi a hibridet tudtuk kipróbálni a vezetéstechnikai tanpályán. Abszolút alulkormányzott az autó forszírozott kanyarokban, érződik, hogy nem ez az igazi élettere. Abban viszont biztos vagyok, hogy a mindennapokban kellemes társ lesz, hiszen ezt a hajtásláncot használja a konszerntárs KIA Niro HEV is, aminek tesztjét hamarosan olvashatjátok itt nálunk!
Az egyliteres kéziváltós elsőkerék-hajtású Kona 120 lóerővel 9.299.000 Ft-tól indul, a 198 lovas 1.6-os változatnak 700.000-es felára van. Ha hibridben gondolkodunk akkor 11.299.000 Ft-nál kezdődik a matek.
Ioniq 6
Bevallom, ezt vártam jobban a két modell közül, de ezzel valószínűleg az újságíró kollégák nagy része is így volt. A Hyundai nem az Ioniq 5 retrofutursztikus formáját vitte tovább, hanem szimplán egy jövőbe mutató formát rajzolt a már meglévő E-GMP platformra. A kulcsszó az áramvonalasság (Streamliner) és ez testet is ölt az Ioniq 6-ban, hiszen a közegellenállási együtthatója 0,21 (az Ioniq 5-é 0,28).
És mindezt hogyan érték el? Trükkök százaival, mint például a 18 collos Aero kerekekkel. Lehet majd rendelni az autót 20 collos felnikkel is, de akkor nem mi leszünk a hatótáv-bajnokok. Emellett az autó orrának alján aktív lamellák vannak, melyek helyzettől függően zárnak és nyitnak. A kilincsek elbújnak a karosszériába és hátulra kis szárnyat is kapott az autó. Tükör helyett pedig kamerával láthatjuk a mögöttes forgalmat, ezek látószöge 29 fok, a Hyundai szerint így szinte nincs holttér. A teszthéten majd kiderül!
LED-ek garmadájával találkozunk az autón, összesen 220-at helyeztek el. Még a kis szárnyon is LED-ek vannak, ez maga a pótféklámpa. A világítás mátrix LED technológiás, az autó képes kitakarni az előttünk és velünk szembe jövőt is, hogy ne vakítsuk el őket.
A belső tér sokkal autósabb, egyáltalán nem hasonlít az Ioniq 5 megoldásaira. Itt is rengeteg légzsák véd minket. A kormányon lévő négy pöttyel (a H betű Morse-jelekkel) az autó már kommunikál velünk, itt mutatja a töltést, a hátramenetet, de mikor beszállunk, akkor is itt üdvözöl minket.
Nem csak képeken, élőben is hatalmas az autó. 4,855x1880x1495 mm-es és ehhez brutális 2,95 méteres tengelytáv társul. Jobb benne hátul ülni, mint az Ioniq 5-ben vagy a platformtárs KIA EV6-ban, jobban alá van támasztva a lábunk. Itt is kismillió megoldást találtak ahhoz, hogy minél környezettudatosabban készüljön az autó, akár a festéseket, akár az anyagfelhasználást nézzük. A kárpitok egy része például újrahasznosított halászhálókból készül.
Továbbfejlesztették az egypedálos vezetést, most már egy AUTO módja is van, amely a navi és az előttünk lévő forgalom alapján be tudja lőni, mekkorát kell fékezni. Az autó tud az oldaltávolságra figyelmeztetni és képes a halszálka parkolóból ki- és beállni. Az Ioniq 6 esetében is abszolút online-ok lehetünk, itt is OTA-frissítéseket fogunk kapni bizonyos időközönként.
Hajtásláncokkal is el vagyunk kényeztetve, mindenki megtalálhatja a magának valót. A Standard kivitel 53 kWh-s akksival készül, 151 lóerővel, hátsókerék-hajtással, 429 km-es hatótávval. A Long-Range kivitel 77,4 kWh-s akksival jön, a 228 lóerős változat hátsókerekes lesz és 18 collos kerékkel neki lesz a legjobb hatótávja, 614 km. Az LR kivitelt rendelhetjük összkerékkel is, 325 lóerővel, keréktől függően 519 vagy 580 km-es hatótávval. Ultragyors töltéssel (240 kW) 15 perc alatt 351 km-t tölthettünk az autóba. Az Ioniq 6 is rendelkezik Vehicle2Load funkcióval, azaz tölthetünk vele külső eszközöket, az autó akksijából 62 kWh-t használhatunk el erre.
Belső színből kétfélét választhatunk, feketét vagy szürkét. Külső színből viszont bőven lesz választék, a szürke ötven árnyalatán át a zöldön keresztül a pirosig és a kékig.
Vezetve az autót, az összkerék sokat hozzátesz az élményhez, így sokkal kevésbé akarja túrni az orrát és jól esett alacsonyan ülni, nem hokedliről irányítani a nagy testet. A gyorsulás egyértelműen brutális, a 325 lovas verzió 5,1 másodperc alatt van 100-on. A kormányzás viszont kifejezetten szintetikus, ilyen erő mellett egy kicsit kevesebb rásegítés többet segítene, de a teszthét után többet tudok majd mondani.
Az Ioniq 6-nak még nem teljes az árlistája, csak a 325 lóerős Executive kiadásról tudok nyilatkozni: a listaára 28.599.000 Ft, de most 3.600.000 Ft-os kedvezményt ad a Hyundai, így 24.999.000 Ft-ért megrendelhető az autó.
Nagy szerencsénkre az importőr gondolt ránk, és egy i30 N Fastback-et is meghajthattunk, ami még mindig egy kiváló sportautó! 🙂
Köszönet a Hyundai Magyarországnak a meghívásért!
További képekért KATT ide!
One thought on “Hyundai Kona és Ioniq 6 hazai sajtóbemutató”
Comments are closed.