Indul az új, elektromos Ford Explorer sorozatgyártása a Kölni Elektrifikációs Központban

  • A Ford új Kölni EV Központjának gyártósoráról legördülő első járművet, a tisztán elektromos hajtású Explorert hamarosan átvehetik a régió vásárlói
  • Hamarosan bemutatkozik egy új EV-modell is, egy sport-crossover, amit már az év második felében gyártani kezdenek Kölnben
  • A történelmi múltra visszatekintő kölni üzemből egy 2 milliárd dolláros beruházás részeként csúcstechnológiájú EV Központot alakított ki a Ford, hogy biztosítsa elektromos autóinak kiváló minőségű gyártási hátterét
  • A Ford új EV Központja kulcsszerepet játszik a vállalat Road to Better tervében, amelynek célja, hogy az európai gyártási, logisztikai és közvetlen beszállítói tevékenységek 2035-re karbonsemlegessé váljanak

A Ford ma megkezdte az új, elektromos hajtású Ford Explorer sorozatgyártását az első, kifejezetten elektromos autók európai előállítására létrehozott központjában. A történelmi múltra visszatekintő kölni gyárat a vállalat egy 2 milliárd dolláros beruházás keretében alakította át a jövő üzemévé.

Az elektromos Ford Explorer a legelső jármű, amely legördül a Ford Kölni EV Központ szalagjáról – és ez fontos lépést jelent a márka számára az új generációs, kiváló minőségű elektromos autók gyártásában. Hamarosan bemutatkozik egy következő EV-modell is, egy új sport-crossover, amelynek összeszerelése ugyancsak Kölnben kezdődik majd az év későbbi részében.

Az új, elektromos hajtású Explorer hatásosan ötvözi a német mérnöki tudást, az amerikai stílust és azt a lenyűgöző hajtásláncot, amely nulla helyi károsanyag-kibocsátással mozgatja az autót, miközben több mint 600 kilométeres hatótávolságot biztosít egyetlen feltöltéssel. 1
“Lenyűgöző volt végignézni, ahogy az 1930-ban megalapított kölni Ford-gyár csúcstechnológiájú, elektromos autókat gyártó központtá válik. Az új, tisztán elektromos Explorerrel megkezdődött az EV-k sorozatgyártása, ami egy új korszak kezdetét jelzi a Ford európai történelmében,” mondta el Kieran Cahill, a Ford gyártásért és nemzetközi piacokért felelős alelnöke.

A jövő üzeme

A Kölni EV Központban a legfejlettebb mesterséges intelligencia segít hajszálpontosan összehangolni a modern robotok mozgását, hogy a lehető leghatékonyabban készülhessenek el az európai vásárlóknak szánt új generációs elektromos autók. Az üzem ‘digitális kettőzés’ technológiája figyeli és segíti a dolgozók munkáját, hogy a gyártási minőség a legmagasabb szintű előírásoknak is megfeleljen.

A Kölni EV Központ önállóan tanuló gépparkja és több mint 600 új robotja végzi a lemezek hegesztését, vágását, pormentesítését, festését és illesztését; a látvány olyan, mint egy bonyolult balett-koreográfia, ahol a pontosság, a hatékonyság és minőség mindennél fontosabb.

Egy új vezérlőközpont valós időben ellenőrzi az összeszerelés teljes folyamatát, még azt is számon tartva, hogy az egyes munkaállomásokon hány alkatrészre vagy csavarra van szükség. A gyár ‘digitális kettőzése’ egy óriási érintőképernyőn látható, megjelenítve az összes munkaállomást és minden információt a felszerszámozásról, az anyagok kiszállításáról, a munkavédelemről és sok egyébről. A szerelősoron dolgozók érintőképernyőiken keresztül további adatokkal egészíthetik ki munkaállomásuk státusát.

“A gyártási folyamat minden egyes lépését követve és ellenőrizve példátlan minőségi színvonalat garantálhatunk a Ford-vásárlók számára,” nyilatkozta Rene Wolf, a Ford-Werke GmbH gyártásért felelős ügyvezető igazgatója.

Fenntarthatóbb gyártás

A Kölni EV Központ globális szinten is a vállalat egyik legtisztábban működő autógyára, ahol sikerült jelentős mértékben csökkenteni az emissziót, a vízfelhasználást és az energiafogyasztást.

Ugyanakkor a Ford tovább dolgozik azon, hogy a Kölni EV Központ karbonsemlegessé váljon. A jelenleg folyó gyártás üvegházhatású gáz (ÜHG) kibocsátási adatait a legújabb nemzetközi szabványoknak megfelelően monitorozzák és listázzák, hogy azokat független minősítő testületek értékelhessék. A karbonsemlegesség érdekében a Ford folyamatosan javítja a karbonhatékonyságot és csökkenti az ÜHG-kibocsátást.

Az emisszió, a vízfelhasználás és az energiafogyasztás mérséklését szolgáló megoldások mellett az is nagyon fontos, hogy az üzem működéséhez szükséges elektromosság és földgáz 100 százaléka tanúsítottan megújuló áramtermelésből 2 és biometánból származik. A Ford Motor Company arra törekszik, hogy 2035-re minden gyártási, logisztikai tevékenysége és összes közvetlen beszállítója karbonsemleges legyen.

A teljesen elektromos Explorer előértékesítése március végén hazánkban is hivatalosan elindult, az első példányok augusztus végén érkeznek a szalonokba. Az érdeklődők addig is, május közepétől az országos Explorer Roadshow keretében a márkakereskedésekben megismerkedhetnek a Ford új, sikervárományos termékével.

A 2 milliárd dolláros beruházással kialakított Ford Kölni EV Központban gyártott új, elektromos hajtású, gazdag alapfelszereltségű Explorer alapára 15 900 000 Ft a standard kapacitású akkumulátorral,3 és 18 200 000 Ft a megnövelt kapacitású akkumulátorral. A vásárlók részletesen tájékozódhatnak a ford.hu hivatalos weboldalon és márkakereskedésekben.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom