Innovatív személyes térrel és megnövelt hatótávolsággal debütál a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner

A Hyundai Motor Company egy digitális, magyar felirattal is elérhető világpremier film (https://youtu.be/GVcXwIL9OFw) bemutatásával leplezte le várva várt IONIQ 6 elektromos Streamliner modelljét. A tisztán elektromos modelleket tömörítő IONIQ almárka új típusaként az elektromos Streamliner fejlett technológiák széles választékával, személyre szabható térrel és szolgáltatásokkal, valamint megnövelt hatótávolsággal teremt új mércét az elektromos mobilitás terén.

Az IONIQ 6 becsült elektromos hatótávolsága meghaladja a 610 kilométert (a WLTP norma szerint), míg a Hyundai Motor Group elektromos, globális moduláris platformja (E-GMP) ultragyors 400/800 voltos töltést tesz lehetővé. Az új modell emellett a Hyundai történetének alighanem legkedvezőbb közegellenállású karosszériájával is büszkélkedhet, továbbá olyan különleges jellemzőkkel bír, mint a kétszínű környezeti hangulatvilágítás, a sebességfüggő belső világítás, az elektromos hajtáslánc testre szabható karakterisztikája, vagy az elektromos aktív hangdizájn (e-ASD), amelyek még tartalmasabbá teszik az elektromobilitás élményét.

„Az IONIQ 6 a következő ambiciózus lépést testesíti meg a Hyundai Motor azon stratégiájában, hogy felgyorsítsa elektromos átállását, és vezető szerepet foglaljon el az elektromos járművek globális piacán.” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Az IONIQ 6 elektromos Streamliner olyan egyedülálló, semmihez sem fogható élményt kínál vezetője és utasai számára, amely minden téren újradefiniálja az elektromos mobilitás fogalmát.”

Személyre szabott belső tér, amellyel könnyű együtt élni

A 20 vagy 18 colos kerekeken nyugvó elektromos Streamliner alapját adó E-GMP platform rendkívül nagy, 2950 mm-es tengelytávot biztosít. A lenyűgözően hosszú, 4855 mm-es IONIQ 6 karosszériája 1880 mm széles és 1495 mm magas; ezek az arányok jellegzetesen kecses, stílusos megjelenést kölcsönöznek a típusnak a sablonosan egyforma elektromos járművek piacán.

„Az IONIQ 6 tervezése és fejlesztése során arra törekedtünk, hogy olyan járművet alkossunk, amely harmonikusan egészíti ki mindennapi életünket, és amelynek fedélzetén életre kelnek a bennünk szunnyadó lehetőségek.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Company alelnöke, globális marketing igazgatója, a vállalat ügyfélélmény-részlegének vezetője. „Az aprólékosan kidolgozott, innovatív belső környezet olyan selyemgubó-szerű, személyes teret biztosít az utasok számára, amely a legmodernebb technológiák alkalmazásával kínál biztonságos, élvezetes, pihentető vezetési élményt. A fenntarthatóság és a használhatóság elveit követve kialakított, tágas belső tér szintén új mércét állít az elektromos járművek piacán, összhangban ügyfeleink értékrendjével.”

Az IONIQ 6 belső terét komfortos, személyre szabott menedékként alakítottuk ki. A kétszínű környezeti hangulatvilágítás funkció lehetővé teszi, hogy a vezető 64 különböző színből, illetve hat előre összeállított színharmóniából válogatva teremtse meg a számára legkedvesebb beltéri légkört. A világítás sebességfüggő üzemmódja pedig a vezetés élményét fokozza: a funkció a jármű menetsebességével összhangban módosítja az első üléssori világítás fényerejét.

Az opcióként megrendelhető, elülső relaxációs komfortülések dőlésszögének módosításával azonnal kényelmes pihenőpozíciót vehetnek fel az utasok. Ezen túlmenően az IONIQ 6 összes ülését kifejezetten tisztán elektromos modellekhez fejlesztettük ki: azok mintegy 30 százalékkal vékonyabbak a hagyományos járművekben használatosoknál, így még több helyet biztosítanak az utasok számára. A kényelemről és praktikumról négy USB C és egy USB A csatlakozó aljzat gondoskodik.

Az IONIQ 6 személyre szabott vezetési élményét fokozza az elektromos hajtási rendszer viselkedését szabályozó funkció, amely lehetővé teszi, hogy a vezető személyes ízlése szerint állítsa be a kormányerőt, a hajtó villanymotor teljesítményét, a gázpedál érzékenységét, valamint a hajtáslánc üzemmódját. A vezető néhány gombnyomással különböző variációkat alkalmazhat, személyes ízlése és igényei szerint.

Az IONIQ 6 fedélzetén alkalmazott e-ASD technológia még izgalmasabbá, még emberközelibbé teszi az elektromos járműveket. Az utasteret űrhajókat idéző, optimalizált hangzás tölti meg, amely az alkalmazott üzemmódtól és a jármű állapotától függően módosul.

„Az IONIQ 6 személyében érzelmi síkon találkozik egymással a funkcionalitás és az esztétikum.” – mondta SangYup Lee alelnök, a Hyundai formatervezési központjának igazgatója. „Az áramvonalas Streamliner formanyelv a mérnökök és a dizájnerek közötti, szoros együttműködés gyümölcse: az ügyfélközpontú alapértékeken nyugvó munka során a legapróbb részletekre is ügyeltek. Az IONIQ 6 egy olyan, tudatosan kialakított selyemgubóként öltött testet, amely minden utasa számára személyre szabott teret kínál.”

Bőséges teljesítmény, extra energiával

Az IONIQ 6 többféle motorkombinációval és akkumulátor-csomaggal rendelhető, így minden ügyféligényhez képes alkalmazkodni. A nagy hatótávolságú, 77,4 kWh kapacitású akkumulátor kétféle hajtás-konfigurációval: hátsó- vagy összkerékhajtással társítható. A kínálat csúcsán álló összkerékhajtású, két villanymotoros hajtáslánc legnagyobb összesített motorteljesítménye 239 kW, maximális kombinált forgatónyomatéka 605 Nm. A modell ezzel a hajtáslánccal 5,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Az IONIQ 6 energia-fogyasztása lenyűgözően kedvező. Az 53 kWh kapacitású, alapkiépítésű akkumulátorral, 18 colos keréktárcsákkal és hátsókerék-hajtással szerelt modellváltozat WLTP szabvány szerinti átlagos értéke a várakozások szerint kisebb, mint 14 kWh/100 km. Ezzel az IONIQ 6 a jelenleg kapható egyik legtakarékosabb személygépkocsi.

Az IONIQ 6 E-GMP architektúrája a 400 és 800 voltos töltő infrastruktúrával egyaránt kompatibilis. A rendszer alapértelmezésben a 800 voltos töltést támogatja, ám további komponensek vagy adapterek nélkül alkalmas a 400V-os töltés fogadására is. 350 kW-os gyorstöltő alkalmazásával az IONIQ 6 mindössze 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető.

Akárcsak a korábban bemutatott IONIQ 5, az új IONIQ 6 is rendelkezik az innovatív V2L (járműből-a-fogyasztóra) funkcióval, amelynek köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést tölthetnek a jármű akkumulátoráról: praktikus megoldás áramszünet esetén éppúgy, mint kempingezés vagy szabadidős tevékenységek során. A V2L funkció használatához külön tartozékként megrendelhető adapterre van szükség, amelyet a külső töltő csatlakozóba kell illeszteni. Ezen kívül egy másodlagos, belső elektromos aljzat is rendelkezésre áll: a hátsó ülések alatt elhelyezett csatlakozó ideális hordozható számítógépek, mobiltelefonok és egyéb személyes berendezések töltésére, illetve működtetésére.

Felhasználóbarát technológia, praktikus szolgáltatások

Az IONIQ 6 moduláris érintőképernyőt alkalmazó műszerfalát egy 12 colos infotainment érintőképernyő, valamint egy ugyancsak 12 colos, digitális műszeregység alkotja. Ezek fejlett technológiák alkalmazásával biztosítanak magas szintű, igény szerint testre szabható digitális ügyfélélményt.

Az IONIQ 6 infotainment rendszere valós időben, térképen jeleníti meg, hogy a pillanatnyilag rendelkezésre álló töltéssel mekkora távolságot tehetünk meg. A rendszer online jármű funkciói emellett abban is segítenek, hogy a vezető úgy tervezze meg az optimális útvonalat, hogy az érintsen egy rendelkezésre álló töltőállomást.

A széles formátumú kijelzőn nagyszerűen mutat az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-integrációs funkció. A fedélzeti rendszerhez egyszerre kettő készülék is csatlakozhat Bluetooth vezeték nélküli kapcsolaton keresztül: az egyiket beszélgetésre, míg a másikat zenei streaming szolgáltatásra használhatják az utasok. A prémium Bose audiorendszer a beltér stratégiai pontjain elhelyezett nyolc hangszóró – köztük egy mélynyomó – segítségével gondoskodik a kiemelkedő zenei élményről. A navigációs rendszer támogatja a Bluelink® alapú infotainment / térkép frissítéseket.

A fejlett vezetőtámogató rendszerek a legmagasabb szintű biztonságot kínálják

Az IONIQ 6 a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját alkalmazza, és ezáltal maximális biztonságot és kényelmet kínál vezetőjének.

A HDA 2 autópálya asszisztens funkció segít tartani a beállított sebességet, illetve az előttünk haladó jármű mögötti követési távolságot, továbbá a sáv középvonalában tartja az autót, akár ívmenetben is. Amennyiben a párhuzamos sávban haladó jármű túlságosan közel húzódik, az IONIQ 6 úgy módosítja helyzetét a sávon belül, hogy elkerülje a veszélyhelyzetet. Egy bizonyos sebesség felett, ha a vezető fogja a kormányt, és működésbe hozza valamelyik oldali irányjelzőt, a rendszer automatikusan sávot vált az adott irányba.

Az intelligens sebességtartó automata (SCC) nem csupán a követési távolságot tartja az elöl haladó gépkocsi mögött, de a vezető által beállított maximális sebességet is, méghozzá a sofőr korábban kitanult vezetési stílusát utánozva. Erre a tanulásra az SCC funkció kikapcsolt állapotában kerül sor. Amint a sofőr aktiválja az SCC funkciót, félbeszakad a tanulási folyamat, és a rendszer a korábban megfigyelt vezetési stílust utánozva halad tovább.

Az elülső ütközés-elkerülő rendszer (FCA) menet közben segít megelőzni az ütközést a jármű elé kerülő akadályokkal. Amennyiben az elöl haladó gépkocsi hirtelen lassít, vagy amennyiben az FCA rendszer ráfutásos ütközés kockázatát észleli – például álló gépkocsival vagy gyalogossal –, figyelmezteti a veszélyre a vezetőt. Ha a veszélyhelyzet a figyelmeztetés ellenére továbbra is fennáll, a rendszer vészfékezéssel segít elkerülni az ütközést. Amennyiben a rendszer a Hyundai előtt haladó kerékpárost, illetve kereszteződésben kanyarodáskor szemből érkező járművek észlel, vészfékezéssel segít elkerülni az ütközést.

SEL és Limited felszereltségi szinteken olyan további szituációkban is támogatást nyújt a rendszer, mint az áthaladás kereszteződésben, a sávváltás szemből érkező jármű esetén, illetve a sávváltás oldalról érkező jármű esetén, kiegészítve az elkerülő kormányrásegítés funkcióval. Amennyiben a rendszer kereszteződésen áthajtva úgy érzékeli, hogy fennáll az ütközés veszélye szemből – balról vagy jobbról – érkező járművekkel, vészfékezéssel segít elkerülni az ütközést. Ha sávváltás közben felmerül a szemből érkező járművel, illetve a szomszédos sávban, mögülünk érkező járművel való ütközés kockázata, a rendszer automatikus elkerülő kormányzással segít elkerülni az ütközést. Amennyiben fennáll a veszélye annak, hogy a mozgó jármű kijelölt nyomvonalán haladva gyalogossal ütközhet, a rendszer automatikus elkerülő kormányzással segít elkerülni az ütközést.

A további félautonóm vezetőtámogató funkciók között említést érdemel az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), amely az aktuális korlátozáshoz igazítja a jármű sebességét, vagy az adaptív távolsági világítás (HBA), amely szemből közeledő jármű esetén automatikusan tompított világításra kapcsol, majd visszakapcsolja a távolsági fényszórót.

Az IONIQ 6 számos, a vezető figyelméhez, éberségéhez kapcsolódó funkcióval is rendelkezik. A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) vezetés közben elemzi a sofőr éberségét, és szükség esetén figyelmeztető jelzést ad. A rendszer figyelmeztető jelzést ad le, amennyiben a vezető a figyelemvesztés jeleit mutatja: ilyenkor a funkció pihenőt javasol. Olyankor is figyelmezteti vezetőjét az autó, ha a sorban előtte várakozó gépkocsi elindult.

Számos funkció összehangolt működéssel igyekszik megelőzni az ütközést a legváltozatosabb menethelyzetekben. Az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA) sávváltás során segít elkerülni az ütközést az IONIQ 6 mögött és mellett haladó járművekkel. Az irányjelző működtetésekor a rendszer figyelmeztető jelzést ad, amennyiben az adott oldalon ütközés veszélyét észleli. Párhuzamos parkolóhelyről történő kiállás során a rendszer automatikus vészfékezéssel előzi meg az ütközést, ha hátulról közeledő gépkocsit észlel.

Egy másik funkció, a holttérfigyelő monitor (BVM) a holttéri terület képét kijelzőn megjelenítve segíti a biztonságos sávváltást. A rendszer akkor jeleníti meg az adott oldali holttér képét, amikor a vezető működésbe hozza az irányjelzőt.

Az IONIQ 6 a biztonságos kiszállást támogató figyelmeztető rendszer (SEW) segítségével gondoskodik hátsó utasainak védelméről. A rendszer hátulról közeledő járművek esetén figyelmezteti az utasokat, amennyiben azok megpróbálják kinyitni a hátsó oldalajtót. Amikor az utas az autó megállása után kinyitja az ajtót, hogy kiszálljon, a rendszer riaszt, ha hátulról közeledő gépkocsit érzékel.

A manőverezést különböző parkolástámogató rendszerek teszik minden eddiginél egyszerűbbé és kényelmesebbé a legváltozatosabb helyzetekben. Az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer 2 (RSPA 2) a Remote Parking funkció jóvoltából lehetővé teszi a távvezérelt parkolást,
illetve távirányítással képes kimanőverezni az autót a parkolóhelyről. A funkció a párhuzamos, merőleges és átlós parkolási manővereket egyaránt támogatja.

A 360 fokos parkoló kamera (SVM) a jármű környezetét megjelenítő mozgóképpel támogatja a biztonságos parkolást. Az előre- és hátrameneti, illetve oldalirányú parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA) manőverezés közben segít elkerülni az esetleges akadályokat, illetve gyalogosokat. Amennyiben be- vagy kiparkolás során gyalogost, illetve akadályt érzékel a rendszer, figyelmeztető jelzést ad le. Amennyiben a figyelmeztetés ellenére fokozódik az ütközés kockázata, a rendszer automatikus vészfékezéssel segít elkerülni a balesetet.

Hasonló szerepet tölt be a hátrameneti keresztirányú ütközés-elkerülő támogatás (RCCA) funkció, amely tolatás közben megelőzi a balról vagy jobbról közeledő járművekkel történő ütközést. Amennyiben balról vagy jobbról jármű közeledik, miközben az IONIQ 6 tolat, a rendszer figyelmeztető jelzést ad. Amennyiben a figyelmeztetés ellenére fokozódik az ütközés kockázata, a rendszer automatikus vészfékezéssel segít elkerülni a balesetet.

OTA szoftverfrissítés

Az IONIQ 6 az első olyan Hyundai modell, amelyben a különböző funkciót vezérlő szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül (OTA) frissíthetők. A technológia lehetővé teszi, hogy az elektromos rendszerek, az önvezető funkciók, az akkumulátor és egyéb rendszerek vezérlő szoftverjeiből mindig a legfrissebb verzió álljon rendelkezésre, ami hozzájárul a biztonságosabb és kényelmesebb vezetési élményhez. Az OTA funkció segítségével a térképadatok, illetve a multimédiás rendszer szoftverje is frissíthető.

Az IONIQ 6 színválasztéka

Az IONIQ 6 nem kevesebb mint tizenkettő különböző árnyalatban elérhető: ezek a Gravity Gold Matte, az Abyss Black Pearl, a Serenity White Pearl, a Curated Silver Metallic, a Nocturne Gray Metallic, a Nocturne Gray Matte, a Transmission Blue Pearl, a Biophilic Blue Pearl, az Ultimate Red Metallic, a Digital Green Pearl, a Digital Green Matte és a Byte Blue.

Az utastér négyféle színkombinációban választható: sötétszürke/világosszürke, sötét olajzöld/világosszürke, fekete/halványbarna, és fekete.

Az IONIQ 6 gyártása

Az IONIQ 6 gyártása a tervek szerint 2022. harmadik negyedévében veszi kezdetét. A modell piaci bevezetésének ütemezését a Hyundai a későbbiekben teszi közzé.

Az IONIQ 6 egy digitális világban

A Hyundai Motor különféle innovatív, holisztikus digitális kommunikációs kampányokat indít útjára, amelyek a legmodernebb technológiákat alkalmazva teszik lehetővé az ügyfelek számára, hogy a világ bármely pontján megismerjék az IONIQ 6-ost.

Az IONIQ 6 digitális világpremier filmje az IONIQ 6 kampányoldalán, valamint a Hyundai Motor hivatalos YouTube csatornáján, illetve weboldalán elérhető. A film az ‘Awaken Your World’ (‘Ébreszd fel a világod’) koncepció köré épül, és három főszereplő – egy fenntartható művész, egy metaverzum-tervező, és a közösségi tartalomgyártó – mindennapi életét, valamint az IONIA 6 abban vállalt szerepét mutatja be kreatív formában. A film bemutatja, hogy a három szereplő ötletei hogyan születnek meg az IONIQ 6 fedélzetén, és különböző kommunikációs témák (pl. pihentető vezetés, gyógyítás, élvezetes vezetés, munkavégzés, szórakozás, közösségi élet) mentén szemlélteti az autó lehetséges felhasználási területeit.

Az IONIQ 6 digitális stúdió egy olyan vegyes valóságú (XR) tartalom, amely magával ragadó élményt biztosít azok számára, akik virtuális valóságú térben szeretnének találkozni az IONIQ 6-ossal. Az IONIQ 6 digitális stúdió hat különböző tematika szerint berendezett teret biztosít, amelyek az IONIQ 6 ügyfelek életstílusát tükrözik. A stúdió elérhető asztali vagy hordozható számítógépről, illetve mobil eszközről is, és egy sor interaktív virtuális valóságú (VR), kiterjesztett valóságú (AR) vagy VR szemüvegen keresztül elérhető tartalmat biztosít, a vezetési élménytől kezdve a termék konfigurálásáig.

Az IONIQ 6 mindemellett a fontosabb metaverzum platformokon keresztül is megismerhető: ilyenek a Hyundai Mobility Adventure a Roblox felületen, vagy a Planet Hyundai a ZEPETO-n, ahol virtuális tesztvezetés mellett a modell legfontosabb funkcióit is megismerhetik a látogatók.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Mazda MX-5 2023 – több lehetőség, nagyobb vonzerő

Új külső, belső és vászontető színek Új felszereltségi szintek, két új Special Edition modell Megérkezett az új, 2023-as Mazda MX-5, új karosszéria-, vászontető- és belső színválasztékkal, új felszereltségi szintekkel, melyek gazdag felszereltséget kínálnak még a belépő szintű modellek esetében is. Egy új külső szín, a Zircon Sand váltja a Polymetal Grey-t, az egy könnyű mozdulattal […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom