Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig 69.224.000 forint. Az újdonság már rendelhető, az első autók pedig várhatóan decemberben érkeznek meg az ügyfelekhez. Az EQS SUV a Mercedes-Benz amerikai (Tuscaloosa) gyárában készül, karbonsemleges módon.

Az SUV változat erősségei közé tartozik a kiemelkedő helykínálat, a kényelem, a konnektivitás és a luxusban bővelkedő, avantgárd belső tér. A második üléssor már az alapváltozatban is elektromosan állítható. Opcionálisan pedig két különálló, mechanikusan állítható üléssel rendelkező harmadik üléssor is rendelhető (852.170 forint), ebben az esetben a beszállás megkönnyítésére a második üléssor ülései EASY ENTRY funkciót kapnak.

A modellkínálat alapját három modellváltozat adja, amely számos külső és belső részletében eltér egymástól: a széria külső kivitel az Electric Art belsővel alapáras. A látványvilágot az Electric Art külső fokozhatja, az igazán sportos vezetők igényeit pedig az AMG Line külső és belső kivitel elégíti ki.

A modell kivételesen gazdag alapfelszereltségéhez hozzátartozik többek között az Asszisztens csomag, az URBAN GUARD gépkocsivédelem Plus, a sötétített hővédő üvegezés, a Tükör csomag, az AIRMATIC légrugózás és az Augmented Reality kibővített valóság funkcióval rendelkező navigáció is.

Az opcionális felszereltségek listája a modell státuszának megfelelően kivételesen bőséges, a személyre szabási lehetőségeket pedig a különböző változatok mellett nyolcféle fényezés, ötféle keréktárcsa, kilencféle belső kárpitozás és hatféle műszerfali díszítőelem bővíti. A különlegességek között megtalálható az Augmented Reality funkcióval rendelkező Head-up Display, amelynek jelzései beleolvadnak a jármű előtti környezetbe, ezzel segítve, hogy a vezető egy helyre koncentrálhasson.

A modell megjelenését a Mercedes-Benz mintás hűtőrács teheti még karakteresebbé, amely az 1911-ben bejegyzett Daimler-Motorengesellschaft eredeti logójának mintáját követi. Az MBUX belső asszisztens a tetőpanelbe épített kamerák segítségével elemzi és tanulja a vezető döntéseit és gesztusait, így a különböző fej- és kézmozdulatokra, a testbeszédre a megfelelő járműfunkciókkal reagál.

A Vontatmányasszisztens 5 km/h-s sebességig és akár 15 fokos emelkedőn is megkönnyíti a vontatmánnyal történő manőverezést, a biztonságot pedig hátsó oldallégzsákok is fokozhatják.

Az EQS SUV töltését a Mercedes me Charge szolgáltatás teszi könnyebbé, amely lehetővé teszi a több különféle szolgáltató töltőoszlopaihoz történő egyszerű hozzáférést.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom