Teljessé válik a Peugeot 3008-paletta: az eddigi tisztán elektromos és öntöltő hibrid változatok mellett mostantól rendelhető a tölthető hibrid is, amelyet nagy teljesítménye és hosszú elektromos hatótávja emel a kompakt kategória fölé.
A Peugeot tovább folytatja a járművei elektrifikációja terén megkezdett munkát. Ezúttal a bemutatását követően azonnal sikeres Peugeot 3008 kínálata lett gazdagabb egy hálózatról is tölthető hibrid hajtással, így a sikersztori minden bizonnyal folytatódik. A formatervezési díjat is nyert Peugeot 3008 az új plug-in hibrid verzióval ugyanis még több vásárló igényeit képes kielégíteni.
A legújabb technológiát elsőként elfogadók számára ott van az E-3008, a tisztán elektromos változat, amely már hosszabb hatótávval, Long Range változatban is elérhető. Akik még ragaszkodnak a belső égésű motorhoz, azok az 1,2 literes öntöltő hibridet választhatják, amely 136 lóerős teljesítményével és csekély fogyasztásával emelkedik vetélytársai fölé. A teljesen új fejlesztésű benzinmotor nagyon tartós, láncos vezérlésű, a turbófeltöltésnek köszönhetően pedig jelentős a nyomatéka, így autópályás tempó mellett is dinamikus marad.
A két technika előnyeit ötvözi a plug-in, azaz a hálózatról is tölthető hibrid verzió. Ebbe a modellbe 21 kWh-s akkucsomag kerül, amelyet a 7,4 kW-os fedélzeti töltővel mindössze két és fél óra alatt teljesen fel lehet tölteni. Az akkuban tárolt energiát egy 92 kW (125 lóerő) teljesítményű villanymotor használja fel. A hajtáslánc belső égésű eleme 1,6 literes és négyhengeres, a teljes rendszerteljesítmény 195 lóerő. Így a Peugeot 3008 plug-in hybrid nemcsak lenyűgöző formaterve és különleges Panorama i-Cockpit műszerfala, hanem nagyszerű dinamizmusa és rendkívül csekély fogyasztása okán hagyja maga mögött riválisait.
Az öntöltő hibrid hatfokozatúja (e-DSC6) helyett a konnektorból is tölthető változat hétfokozatú automatikus váltót kapott (e-DSC7), míg a csak elektromos árammal megtehető hatótáv 84 km. Így a városban élőkre jellemző közlekedési szokások szerint a Peugeot 3008 plug-in hybrid gyakorlatilag villanyautóként használható, hiszen aki otthon vagy a munkahelyén rendszeresen fel tudja tölteni az akkucsomagot, az a napi ingázást és bevásárlást könnyedén megoldja elektromos üzemmódban.
A plug-in változat az elektromos mellett Sport üzemmódot is kapott: ekkor a villanymotor és a nyomatékos (350 Nm) turbómotor együtt biztosítja a lehető legnagyobb menetdinamikát. Az alaphelyzet azonban a hibrid üzemmód, amikor a rendszer a forgalmi körülmények és a pillanatnyi teljesítményigény függvényében maga dönti el, hogy mikor hajtson a villanymotor, illetve mikor és mennyi időre induljon be a benzines.
Ami a 3008 legújabb változatának helykínálatát illeti, örömteli újdonság, hogy a Stellantis új padlólemezének köszönhetően kompromisszumra nincs szükség.
Az alapokat ugyanis eleve úgy tervezték, hogy elférjen benne az elektromos verzió nagyméretű akkucsomagja (nettó 73 vagy 97 kWh), a vezetőülés alatt megbújjon az öntöltő hibrid kisméretű akkuja, s a plug-in változatban is úgy helyezték el a 21 kWh-s akkupakkot, hogy a csomagtartó 130 literrel nagyobb lett, mint az előző modellé volt. Az új Peugeot 3008 plug-in hybrid Allure és GT felszereltséggel érhető el, a modell már rendelhető, az első autók várhatóan 2025 elején érkeznek meg.
ILLUSZTRÁCIÓK: STELLANTIS