MAZDA 121 GOLDY, limitált kiadásban

A Mazda híres arról, hogy megfizethető árú, megbízható autókat gyárt, amelyeket öröm vezetni. De azt már kevesen tudják, hogy a japán autógyártó és a gumicukorkáiról világszerte ismert német édességgyártó Haribo közötti partnerség eredményeként, a 90-es évek elején létrejött egy különleges modell, a Mazda 121 Goldy.

Goldy, limitált szériában

A limitált kiadású Mazda 121 Goldy, melyet a Mazda a Haribóval együttműködve hozott létre, egy mindössze 1000 darabból álló, különleges széria volt, amelyet kizárólag a német, osztrák és svájci piacra terveztek. Az autók témája a híres Haribo Gold Bears cukorkán alapult, ezért a modell fényes, aranysárga színt kapott. A német luxusautók tuningolásáról ismert Hofele Design által készített Goldy különleges felszereltséggel érkezett, többek között egy Momo kormánykerékkel, melynek közepén aranyszínű Haribo mackó látható, valamint egy színes gumimacis mintával ellátott hátsó ablak árnyékolóval és egy Haribo mackós dísztárcsa-készlettel. Ezenkívül minden egyes Goldy-hoz 100 csomag Haribo Gold Bears cukorkát és egy nagy plüss játékmackót is mellékeltek ajándékba.

Az autó népszerűsítése érdekében a Mazda 121 Goldy-t a Haribo által szervezett nyereményjátékban meg is lehetett nyerni – a felhívás így szólt: “Nyerjen aranyat a Haribóval: Mazda 121. A Haribo Gold Bears Mazda 121-re hajt”.

Mazda 121 – A Buborékautó

A Goldy puhatetős modell volt, így lehetővé tette, hogy melegebb időjárás esetén a sofőrök a napot is élvezzék. A Mazda 121 alapváltozata eközben keménytetővel is elérhető volt. A modellt 1991-ben mutatták be, és a hazai piacon, Japánban Autozam Revue néven ismerték. A kis méretű, egyedi designnal ellátott kiadás hamarosan kifejezetten pozitív kritikákat kapott, és rendkívül népszerűvé vált. Szeretetteljes becenevei közül a legelterjedtebb a „Buborékautó” volt.

A Mazda 121 lekerekített és kompakt kialakításával egyedülálló tágasságérzetet nyújtott, köszönhetően a boltozatos tetőnek, amely fokozta az autó belsejében uralkodó, amúgy is szellős atmoszférát. Ezt az élményt még tovább fokozta az opcionálisan kinyitható napfénytető, amely mind a négy utas számára a szabadság egy újabb dimenzióját nyújtotta. A vászontető – gumimacimintás designnal vagy anélkül – többféle módon is működtethető volt, lehetővé téve a nyitást akár elöl, akár hátul, akár egyidejűleg mindkét irányban.

A Goldy és alapkivitelű testvérei 1,3 literes, négyhengeres benzinmotorral voltak felszerelve, amely 53 kW/72 LE teljesítményével, 155 km/h végsebességet ért el, és 11,4 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órára.

Bár a Mazda 121 Goldy talán nem az első, ami eszünkbe jut, ha a klasszikus Mazdákra gondolunk, mégis fontos autó a Mazda történetében. Ma a Mazda az egyik Goldy modellt a Mazda Classic Automobile Museum Frey-ben, Augsburgban, Németországban őrzi. 2022-ben egy német házaspár Észak-Rajna-Vesztfáliából adományozta az autót, amelyet a Haribo által rendezett különleges nyereményjátékon nyertek. Így a Mazda és a gumimacik világa között született édes összefogásra még generációkon át emlékezni fognak.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Május 15-én, csütörtökön a tatai Öreg-Tó Hotel és Rendezvénytérben tartott sajtótájékoztatón jelentették be, hogy Tatai Motoros Fesztivál néven egy új, a motoros közösséget, valamint a rockzene kedvelőit megszólító rendezvénnyel bűvöl a városi rendezvénykínálat. Csonka István, a rendezvénynek otthont adó Öreg-Tó Hotel és Rendezvénytér tulajdonosa, elmondta: nagy öröm számukra, hogy házigazdái lehetnek a július 25-26-i Tatai […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motorsport

Laller Racing: Győzelem és harmadik helyezés az év versenyén

A mögöttünk hagyott hétvégén a Laller Racing Dakar Team fiai ismét harcba indultak, ezúttal a Kaposvár közelében rendezett Országos Enduro Bajnokság kihívása volt a soros. A váci fiúk újfent szép eredményekkel örvendeztették meg az értük szorító közönséget, Liszka Roland és Tisza Olivér egy-egy győzelemmel és összetett dobogós helyezéssel bizonyított, Féja Szabolcs csupán néhány másodperccel maradt […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

A Ford segíti vásárlóit elektromos autóra váltani

A Ford Magyarország kimagasló üzleti eredménnyel zárta 2025 első harmadévét, a teljes hazai piacot és összes szegmenst, azaz személyautó és haszongépjármű értékesítéseket egyben tekintve 6141 új autó regisztrációval és 11.5%-os piaci részesedéssel az autómárkák rangsorában jelenleg az első helyen áll az idei év április végéig tartó időszakában. A tisztán elektromos autók hazai piacán a márka […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom