A Mazda híres arról, hogy megfizethető árú, megbízható autókat gyárt, amelyeket öröm vezetni. De azt már kevesen tudják, hogy a japán autógyártó és a gumicukorkáiról világszerte ismert német édességgyártó Haribo közötti partnerség eredményeként, a 90-es évek elején létrejött egy különleges modell, a Mazda 121 Goldy.
Goldy, limitált szériában
A limitált kiadású Mazda 121 Goldy, melyet a Mazda a Haribóval együttműködve hozott létre, egy mindössze 1000 darabból álló, különleges széria volt, amelyet kizárólag a német, osztrák és svájci piacra terveztek. Az autók témája a híres Haribo Gold Bears cukorkán alapult, ezért a modell fényes, aranysárga színt kapott. A német luxusautók tuningolásáról ismert Hofele Design által készített Goldy különleges felszereltséggel érkezett, többek között egy Momo kormánykerékkel, melynek közepén aranyszínű Haribo mackó látható, valamint egy színes gumimacis mintával ellátott hátsó ablak árnyékolóval és egy Haribo mackós dísztárcsa-készlettel. Ezenkívül minden egyes Goldy-hoz 100 csomag Haribo Gold Bears cukorkát és egy nagy plüss játékmackót is mellékeltek ajándékba.
Az autó népszerűsítése érdekében a Mazda 121 Goldy-t a Haribo által szervezett nyereményjátékban meg is lehetett nyerni – a felhívás így szólt: “Nyerjen aranyat a Haribóval: Mazda 121. A Haribo Gold Bears Mazda 121-re hajt”.
Mazda 121 – A Buborékautó
A Goldy puhatetős modell volt, így lehetővé tette, hogy melegebb időjárás esetén a sofőrök a napot is élvezzék. A Mazda 121 alapváltozata eközben keménytetővel is elérhető volt. A modellt 1991-ben mutatták be, és a hazai piacon, Japánban Autozam Revue néven ismerték. A kis méretű, egyedi designnal ellátott kiadás hamarosan kifejezetten pozitív kritikákat kapott, és rendkívül népszerűvé vált. Szeretetteljes becenevei közül a legelterjedtebb a „Buborékautó” volt.
A Mazda 121 lekerekített és kompakt kialakításával egyedülálló tágasságérzetet nyújtott, köszönhetően a boltozatos tetőnek, amely fokozta az autó belsejében uralkodó, amúgy is szellős atmoszférát. Ezt az élményt még tovább fokozta az opcionálisan kinyitható napfénytető, amely mind a négy utas számára a szabadság egy újabb dimenzióját nyújtotta. A vászontető – gumimacimintás designnal vagy anélkül – többféle módon is működtethető volt, lehetővé téve a nyitást akár elöl, akár hátul, akár egyidejűleg mindkét irányban.
A Goldy és alapkivitelű testvérei 1,3 literes, négyhengeres benzinmotorral voltak felszerelve, amely 53 kW/72 LE teljesítményével, 155 km/h végsebességet ért el, és 11,4 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órára.
Bár a Mazda 121 Goldy talán nem az első, ami eszünkbe jut, ha a klasszikus Mazdákra gondolunk, mégis fontos autó a Mazda történetében. Ma a Mazda az egyik Goldy modellt a Mazda Classic Automobile Museum Frey-ben, Augsburgban, Németországban őrzi. 2022-ben egy német házaspár Észak-Rajna-Vesztfáliából adományozta az autót, amelyet a Haribo által rendezett különleges nyereményjátékon nyertek. Így a Mazda és a gumimacik világa között született édes összefogásra még generációkon át emlékezni fognak.