Mazda CX-5 2023 – Közkedvelt szabadidő – autó továbbfejlesztve

  • Mazda M Hybrid rendszer alapfelszereltségként a benzinmotorokhoz
  • Hajtáslánc, felfüggesztés és elektromos szervokormány továbbfejlesztve

A 2012-ben bemutatott, eredeti CX-5 volt az első Mazda, amelyben a Kodo dizájn és Skyactiv technológia találkozott. Az új modell az új dinamikai sztenderdek felállításával még vonzóbbá tette a SUV modellekről alkotott képet.

A 2017-es, második generációs CX-5-tel a Mazda mérnökei egy olyan SUV-ot alkottak, amely a Jinba Ittai tervezési és mérnöki filozófia által megfogalmazott „autó és vezetője közötti egységet” a következő szintre emelte. A Mazda első Skyactiv-Vehicle Dynamic technológiájával kiegészítve, a GVC nyomatékvektor-szabályozási rendszer (G-Vectoring Control) bevezetésével az autó kényelmesebbé, kifinomultabbá és reszponzívabbá vált. Ezután az egymást követő frissítések a második generációs modell különböző erősségeire épültek.

Számtalan belső elem került további finomításra és korszerűsítésre, hogy javítsák mind az utastér, mind hozzá tartozó HMI-technológia minőségét. A kapcsolódási lehetőségek is tovább fejlődtek, hogy támogassák az Apple CarPlay®, az Android Auto™ és a MyMazda App Connected Services legújabb funkcióit. Ezen kívül egy vezeték nélküli Qi telefontöltő-tálca is bekerült a középkonzolba, továbbá egy digitális, négy kamerás, 360 fokos monitor is elérhető, amely a szűk helyeken segíti manőverezést.

A hajtásláncok, a felfüggesztés, az elektromos szervokormány átdolgozása, illetve a GVC Plus beemelése tovább javította a CX-5 menetdinamikáját, közúton és terepen egyaránt. A zavaró zajok és rezgések kiiktatása, valamint az i-Activsense biztonsági rendszer továbbfejlesztése révén pedig a CX-5 megerősítette pozícióját, mint a SUV-szegmens egyik legélvezetesebb autója, mely egyszerre stílusos, lendületes és intelligens.

A 2022-es modell külső stílusát megőrizve, a 2023-as CX-5 három további felszereltségi szintet kínál, a Newground, a Homura és a Takumi felszereltségeket, amelyek jellegzetes karaktereit finom, egyedi különbségek határozzák meg. A frissített CX-5 további fejlesztéseket tartalmaz a csomagok bepakolása, a használhatóság és a Mi-Drive vezetési mód és a menetdinamika terén, továbbá a biztonsági funkciók szélesebb körét kínálja. A CX-5 a Mazda alapmodelljévé nőtte ki magát, és a vállalat éves európai értékesítésének több mint 26%-át adja. 2022-ben világszerte 365 135 darab került értékesítésre, így ez volt a legkelendőbb autó a Mazda globális modellkínálatában. Magyarországon a Mazda CX-5 a 17. helyen állt a szegmensben, 290 eladott darabbal 2022-ben. Ez a teljes Mazda értékesítés 18,6%-a.

A Prime-Line felszereltségű Mazda CX-5 belépő ára 165 LE-s Skyactiv-G motorral, manuális sebességváltóval 13.145.000 Ft. Ebben a változatban 8 hüvelykes központi kijelző, Android Auto™, Apple CarPlay®, LED-es fényszórók, illetve az összes biztonsági funkció megtalálható, beleértve a tolatást segítő monitort is; a komfort fokozása érdekében hozzáadható még az abroncsnyomás-ellenőrző monitor és a sebességtartó automatika.

A 4×4-es változat a Centre-Line felszereltségtől kapható, továbbra is 165 LE-s Skyactiv-G motorral 13.805.000 Ft-tól.

A Skyactiv G 165 motorral párosított automata sebességváltós modell belépési ára 14.405.000 Ft. A Skyactiv D 150 dízelmotorral felszerelt változat 14.655.000 Ft-tól indul.

És egy jó hír azoknak, akik szerint egy nagyobb SUV esetében a nagy dízel a legjobb választás. A 184 LE teljesítménnyel rendelkező Skyactiv D dízelmotor már 17.365.000 Ft-tól elérhető a NewGround felszereltségi szinten. Mind a 150, mind a 184 lóerős változat elérhető elsőkerék-hajtással vagy AWD-hajtással. Az erősebb motor csak automata sebességváltóval kapható.

A cég intelligens Mazda M Hybrid rendszere az alapfelszereltség részeként minden benzinmotorhoz hozzátartozik.

Az egyes felszereltségi szintekhez számtalan további csomag hozzáadható, hogy tovább javítsák az autók felszereltségét.

„A Mazda CX-5 nagyon fontos modell a kínálatunkban Magyarországon. Úgy érezzük, hogy a 2012-es, első bevezetés óta stabil pozíciót vívott ki magának a hazai piacon” – állítja Együd Tibor, a Mazda Motor Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. „A 2023-as modellév újdonságai, köztük a vonzó felszereltségi csomagok vagy a benzinmotorokhoz alapfelszereltségként járó Mazda M Hybrid rendszer még vonzóbbá teszik az új modelleket”.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Negyvenévnyi sporttörténelem kacsint össze ebben a Toyotában

Mit kapunk, ha a Toyota GR86 klasszikus karakterét a Celica GT-Four rali versenyautó emblematikus stíluselemeivel és a GR Corolla mértékadó hajtásláncával ötvözzük? Stílusát tekintve a GR86 Rally Legacy Concept stílusos főhajtás a Toyota motorsport-történetének egyik legfontosabb típusa előtt, műszakilag pedig talán egy gyönyörű barátság kezdete. Az 1986 és 1999 között három generációban gyártott Celica GT-Four […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az angol postás elektromos Peugeot-val kézbesít

A PEUGEOT 2009 óta partnere az angol Királyi Postának, és 2014 óta sok elektromos furgont is szállított nekik. Mostantól az együttműködés magasabb szintre lép, hiszen az elektrifikációban élen járó francia márka újabb 2.100 darab elektromos furgont szállít a szigetországba. Bár nagy volumenű üzletkötésről van szó, a bejelentés egyáltalán nem okoz meglepetést, hiszen mind a Stellantis […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW iX3 modellek a magyar rendőrség flottájában

Magyarország kilenc rendőri szerve tíz rendőri felszereltséggel rendelkező BMW iX3 modellt állít szolgálatba. A tisztán elektromos meghajtású modelleket a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. beszerzésre vonatkozó teljes körű támogatásával vehetik használatba a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ, a Jász-Nagykun-Szolnok, a Somogy, a Fejér, a Zala, a Pest, a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom