Mazda CX-5 2023 – Közkedvelt szabadidő – autó továbbfejlesztve

  • Mazda M Hybrid rendszer alapfelszereltségként a benzinmotorokhoz
  • Hajtáslánc, felfüggesztés és elektromos szervokormány továbbfejlesztve

A 2012-ben bemutatott, eredeti CX-5 volt az első Mazda, amelyben a Kodo dizájn és Skyactiv technológia találkozott. Az új modell az új dinamikai sztenderdek felállításával még vonzóbbá tette a SUV modellekről alkotott képet.

A 2017-es, második generációs CX-5-tel a Mazda mérnökei egy olyan SUV-ot alkottak, amely a Jinba Ittai tervezési és mérnöki filozófia által megfogalmazott „autó és vezetője közötti egységet” a következő szintre emelte. A Mazda első Skyactiv-Vehicle Dynamic technológiájával kiegészítve, a GVC nyomatékvektor-szabályozási rendszer (G-Vectoring Control) bevezetésével az autó kényelmesebbé, kifinomultabbá és reszponzívabbá vált. Ezután az egymást követő frissítések a második generációs modell különböző erősségeire épültek.

Számtalan belső elem került további finomításra és korszerűsítésre, hogy javítsák mind az utastér, mind hozzá tartozó HMI-technológia minőségét. A kapcsolódási lehetőségek is tovább fejlődtek, hogy támogassák az Apple CarPlay®, az Android Auto™ és a MyMazda App Connected Services legújabb funkcióit. Ezen kívül egy vezeték nélküli Qi telefontöltő-tálca is bekerült a középkonzolba, továbbá egy digitális, négy kamerás, 360 fokos monitor is elérhető, amely a szűk helyeken segíti manőverezést.

A hajtásláncok, a felfüggesztés, az elektromos szervokormány átdolgozása, illetve a GVC Plus beemelése tovább javította a CX-5 menetdinamikáját, közúton és terepen egyaránt. A zavaró zajok és rezgések kiiktatása, valamint az i-Activsense biztonsági rendszer továbbfejlesztése révén pedig a CX-5 megerősítette pozícióját, mint a SUV-szegmens egyik legélvezetesebb autója, mely egyszerre stílusos, lendületes és intelligens.

A 2022-es modell külső stílusát megőrizve, a 2023-as CX-5 három további felszereltségi szintet kínál, a Newground, a Homura és a Takumi felszereltségeket, amelyek jellegzetes karaktereit finom, egyedi különbségek határozzák meg. A frissített CX-5 további fejlesztéseket tartalmaz a csomagok bepakolása, a használhatóság és a Mi-Drive vezetési mód és a menetdinamika terén, továbbá a biztonsági funkciók szélesebb körét kínálja. A CX-5 a Mazda alapmodelljévé nőtte ki magát, és a vállalat éves európai értékesítésének több mint 26%-át adja. 2022-ben világszerte 365 135 darab került értékesítésre, így ez volt a legkelendőbb autó a Mazda globális modellkínálatában. Magyarországon a Mazda CX-5 a 17. helyen állt a szegmensben, 290 eladott darabbal 2022-ben. Ez a teljes Mazda értékesítés 18,6%-a.

A Prime-Line felszereltségű Mazda CX-5 belépő ára 165 LE-s Skyactiv-G motorral, manuális sebességváltóval 13.145.000 Ft. Ebben a változatban 8 hüvelykes központi kijelző, Android Auto™, Apple CarPlay®, LED-es fényszórók, illetve az összes biztonsági funkció megtalálható, beleértve a tolatást segítő monitort is; a komfort fokozása érdekében hozzáadható még az abroncsnyomás-ellenőrző monitor és a sebességtartó automatika.

A 4×4-es változat a Centre-Line felszereltségtől kapható, továbbra is 165 LE-s Skyactiv-G motorral 13.805.000 Ft-tól.

A Skyactiv G 165 motorral párosított automata sebességváltós modell belépési ára 14.405.000 Ft. A Skyactiv D 150 dízelmotorral felszerelt változat 14.655.000 Ft-tól indul.

És egy jó hír azoknak, akik szerint egy nagyobb SUV esetében a nagy dízel a legjobb választás. A 184 LE teljesítménnyel rendelkező Skyactiv D dízelmotor már 17.365.000 Ft-tól elérhető a NewGround felszereltségi szinten. Mind a 150, mind a 184 lóerős változat elérhető elsőkerék-hajtással vagy AWD-hajtással. Az erősebb motor csak automata sebességváltóval kapható.

A cég intelligens Mazda M Hybrid rendszere az alapfelszereltség részeként minden benzinmotorhoz hozzátartozik.

Az egyes felszereltségi szintekhez számtalan további csomag hozzáadható, hogy tovább javítsák az autók felszereltségét.

„A Mazda CX-5 nagyon fontos modell a kínálatunkban Magyarországon. Úgy érezzük, hogy a 2012-es, első bevezetés óta stabil pozíciót vívott ki magának a hazai piacon” – állítja Együd Tibor, a Mazda Motor Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. „A 2023-as modellév újdonságai, köztük a vonzó felszereltségi csomagok vagy a benzinmotorokhoz alapfelszereltségként járó Mazda M Hybrid rendszer még vonzóbbá teszik az új modelleket”.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Ugly Kid Joe, Tankcsapda, AK26, godfater. és rengeteg motoros érkezik 2024. június 27-29. között a Műegyetem rakpartra, a Budapest Open Road Days-re

A kaliforniai Ugly Kid Joe lép fel június 28-án, pénteken Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválja, a Budapest Open Road Days nagyszínpadán, a Műegyetem rakparton. Az amerikai rockzenekar koncertje előtt Tátrai Tibusz szupergrupja, a godfater. új lemezét mutatja be a motoros, családi és zenei fesztiválon. A 35 éves Tankcsapda június 29-én a Budapest Open Road Days-en adja […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom