Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval.
A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy évvel később sikeresen megszerezte a homologizációt. A modell karrierje ezt követően gyorsan ívelt felfelé. Mindössze két év elteltével a széria elérte az ötvendarabos mérföldkövet, innen pedig már csupán alig több mint egy év kellett ahhoz, hogy újabb ötven versenyautó gazdára találjon, és a Toyota GR Supra GT4 program átlépje a százdarabos álomhatárt. Ennek a kiemelkedő teljesítménynek az örömére akkor egy exkluzív, háromdarabos szériát épített versenyautójából a Toyota Gazoo Racing: ez a Toyota GR Supra GT4 100 Edition exkluzív narancssárga fényezéssel, egyedi orrkialakítással és sorszámozott plakettel hívta fel magára a figyelmet.

A nagyközönség számára mindeközben a Toyota GT4-es versenyprogramja távoli látványosság maradt csupán. Ezért a Toyota Deutschland úgy gondolta, közúti változatban is megemlékezik az ügyfélmotorsport-program százdarabos jubileumáról, a különleges modellből azonban nem három, hanem száz példányt készít. Ennek fejlesztése idén őszre véget ért, így az Esseni Autószalonon (2023. december 2-10.) leleplezték a Toyota GR Supra GT4 100th Edition Tribute különkiadást.
Az ünnepi modell megkapta a Toyota GR Supra GT4 100 Edition versenyautó Plasma Orange karosszériaszínét, amelyet az Eighteleven nevű, német autófólia-specialista cég által készített, különleges mattfekete/arany dekoráció egészít ki: az eredmény egy igazán egyedi, tagadhatatlanul jubiláló hangulatú megjelenés.

Műszaki szempontból a limitált széria a Toyota GR Supra kéziváltós, könnyített kiadására épül, ám a fejlesztők számos elemét kicserélték, méghozzá egytől egyig olyan komponensekkel, amely bárki számára szabadon elérhetők a GR alkatrészközpontokon keresztül.

A külső tükörházak szénszálas borítást kaptak; szintén karbon kompozitból készült a hátsó légterelő. Ezeket, akárcsak az első splittert és a pedálburkolatokat az AC Schnitzer szállította. A GR logóval díszített féknyergek szintén feketék. Aranyszínűre festették ellenben a Protrack keréktárcsáit, amelyek a legkönnyebb TÜV-engedélyes öntött keréktárcsák a piacon. Ezzel át is kanyarodtunk a műszaki finomságokra: a Bilstein segítségével megépített EVO T1 futómű minden irányban állítható: a szabad hasmagasság fokozatmentesen, 35 mm-es tartományban szabályozható, míg a lengéscsillapítók húzó- és nyomófokozata egy könnyen elérhető állítókerék segítségével, tíz lépcsőben módosítható.

A speciális megjelenéshez erőteljes hangzás is társul: a Milltek kifejezetten a jubileumi Toyota GR Suprához fejlesztette ki sport-kipufogórendszerét, amely nem csupán optikailag illeszkedik tökéletesen a hátsó kötényhez, de orgánumában is hitelesen festi alá a soros hathengeres motor szívászajait.

Az Európa-szerte elérhető Toyota GR Supra GT4 100th Edition Tribute már felszereltségi paramétereivel is igazán különleges ajánlatnak számít, ez azonban nem minden. Azok között, akik az Esseni Autószalonon szelfit készítenek a limitált széria ott kiállított példányával, és a képet megosztják az Instagramon (#SupraGT4 hastaggal, a @toyota_de megjelölésével), a Toyota két napijegyet sorsol ki a jövő évi Nürburgringi 24 órás autóversenyhez kapcsolódó Toyota GR Experience élményprogramra.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Világritkaságok a Motorkiállítás 2025 – Márkák hétvégéje a Millenárison

Honda NR 750 – 300db készült belőle 1992-ben, egy különleges ovális alakú dugattyú megoldással, ezt a megoldást azóta sem használta egyetlen gyártó sem! A kiállításon megtekinthető motor még a 300 legyártott darabból is kiemelkedik, mert soha nem volt használva. 0km-es, ami rendkívül ritka, ilyenből csupán 1-2 db van a világon. Rendkívül értékessé teszi, hogy még […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom