Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval.
A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy évvel később sikeresen megszerezte a homologizációt. A modell karrierje ezt követően gyorsan ívelt felfelé. Mindössze két év elteltével a széria elérte az ötvendarabos mérföldkövet, innen pedig már csupán alig több mint egy év kellett ahhoz, hogy újabb ötven versenyautó gazdára találjon, és a Toyota GR Supra GT4 program átlépje a százdarabos álomhatárt. Ennek a kiemelkedő teljesítménynek az örömére akkor egy exkluzív, háromdarabos szériát épített versenyautójából a Toyota Gazoo Racing: ez a Toyota GR Supra GT4 100 Edition exkluzív narancssárga fényezéssel, egyedi orrkialakítással és sorszámozott plakettel hívta fel magára a figyelmet.

A nagyközönség számára mindeközben a Toyota GT4-es versenyprogramja távoli látványosság maradt csupán. Ezért a Toyota Deutschland úgy gondolta, közúti változatban is megemlékezik az ügyfélmotorsport-program százdarabos jubileumáról, a különleges modellből azonban nem három, hanem száz példányt készít. Ennek fejlesztése idén őszre véget ért, így az Esseni Autószalonon (2023. december 2-10.) leleplezték a Toyota GR Supra GT4 100th Edition Tribute különkiadást.
Az ünnepi modell megkapta a Toyota GR Supra GT4 100 Edition versenyautó Plasma Orange karosszériaszínét, amelyet az Eighteleven nevű, német autófólia-specialista cég által készített, különleges mattfekete/arany dekoráció egészít ki: az eredmény egy igazán egyedi, tagadhatatlanul jubiláló hangulatú megjelenés.

Műszaki szempontból a limitált széria a Toyota GR Supra kéziváltós, könnyített kiadására épül, ám a fejlesztők számos elemét kicserélték, méghozzá egytől egyig olyan komponensekkel, amely bárki számára szabadon elérhetők a GR alkatrészközpontokon keresztül.

A külső tükörházak szénszálas borítást kaptak; szintén karbon kompozitból készült a hátsó légterelő. Ezeket, akárcsak az első splittert és a pedálburkolatokat az AC Schnitzer szállította. A GR logóval díszített féknyergek szintén feketék. Aranyszínűre festették ellenben a Protrack keréktárcsáit, amelyek a legkönnyebb TÜV-engedélyes öntött keréktárcsák a piacon. Ezzel át is kanyarodtunk a műszaki finomságokra: a Bilstein segítségével megépített EVO T1 futómű minden irányban állítható: a szabad hasmagasság fokozatmentesen, 35 mm-es tartományban szabályozható, míg a lengéscsillapítók húzó- és nyomófokozata egy könnyen elérhető állítókerék segítségével, tíz lépcsőben módosítható.

A speciális megjelenéshez erőteljes hangzás is társul: a Milltek kifejezetten a jubileumi Toyota GR Suprához fejlesztette ki sport-kipufogórendszerét, amely nem csupán optikailag illeszkedik tökéletesen a hátsó kötényhez, de orgánumában is hitelesen festi alá a soros hathengeres motor szívászajait.

Az Európa-szerte elérhető Toyota GR Supra GT4 100th Edition Tribute már felszereltségi paramétereivel is igazán különleges ajánlatnak számít, ez azonban nem minden. Azok között, akik az Esseni Autószalonon szelfit készítenek a limitált széria ott kiállított példányával, és a képet megosztják az Instagramon (#SupraGT4 hastaggal, a @toyota_de megjelölésével), a Toyota két napijegyet sorsol ki a jövő évi Nürburgringi 24 órás autóversenyhez kapcsolódó Toyota GR Experience élményprogramra.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Jelentősen megújult és új tagokkal bővült a Honda európai CRF modellcsaládja a 2025-ös modellévre

• A CRF450R-t és a CRF250R-t egyaránt átdolgozták a Honda mérnökei, hogy még gyorsabbak és könnyebben kezelhetőek legyenek a kanyarokban • 70%-ban megújult alumíniumváz új alsó és felső villahíddal • A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa első felfüggesztés minden eddiginél hatékonyabb és kifinomultabb csillapítást garantál, miként a továbbfejlesztett hátsó futómű is elsőrangú • A motort […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

Világpremier Párizsban: Julie Mehretu guruló műalkotása, a Le Mans-i 24-óráson is rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó

+++ A BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása a párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét +++ A New York-i művész, Julie Mehretu „performatív festményként” keltette életre a BMW M Hybrid V8 versenyautót +++ Le Mans-ban a BMW M WRT csapat a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Gender Tamás Junior a WSK – Open Series International Circuit La Conca – OKJ kategóriában 2024.05.07.-11. között versenyzett

A HMA fiatal pilótája ismét megmérettette magát Európa legjobbjai ellen, ezúttal az olaszországi La Conca versenypályán megrendezett WSK Open Series bajnokság 2. fordulójában. Egyedi burkolatainak köszönhetően ez a versenynaptár egyik legtrükkösebb helyszíne, de Gender Tamás Junior már a szabadedzések során is igazolta rátermettségét, ugyanis rögtön a hétvége korai szakaszában a mezőny leggyorsabbja volt. A versenyek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom