Netrisk: 14 százalékos átlagdíj-emelkedéssel zárul az év végi kgfb-kampány

Netrisk.hu, Magyarország piacvezető biztosítási portálja szerint a 2010 előtti kgfb-kötések esetében 20 év az autók átlagéletkora. Az adatokból az is kiderült, hogy a jármű tulajdonosoknak igencsak megéri a balesetmentes közlekedés.

A teljes idei kötésállományt nézve a bonus kategóriákba tartozó autósok esetében az átlagdíj közel 37 ezer forint volt az idén. A ranglétra tetején lévő B10-es osztályzatú autósoknál azonban ez már lecsökkent 27 ezer forintra.

Az okozott balesetek miatt malus kategóriába sorolt autótulajdonosoknál és -üzembentartóknál ellenben már több mint 110 ezer forintra ugrik a kötelező felelősségbiztosítás átlagdíja, azaz a bonusos értéknek majdnem a háromszorosára. A legmagasabb díjkategóriát jelentő malus 4-es osztályba tartozó kötelezős átlagdíj pedig az idén megközelítette a 163 ezer forintot, ez a hatszorosa a legalacsonyabb, B10-es átlagértéknek.

A motorkerékpárok esetén 2022-ben eddig több mint 31 ezer kgfb-szerződést kötöttek az érintettek, ebből a motorkerékárok 17 ezer darabot tettek ki, a segédmotoros motorkerékpárok pedig közel 14 ezret. A 2022-ben kötött szerződések száma meghaladja a tavalyi adatot, 2021-ben több mint 29 ezer szerződést volt motorkerékpárokra. Legtöbben Honda márkájú motorkerékpárra kötöttek az idén, közel 5 ezer ilyen szerződés volt, a márkák toplistájának második helyén a Yamaha áll, utána pedig a Suzuki következik.

Az átlagdíj 2022-ben – a kockázatvállalás kezdetét nézve – a motorkerékpárok esetében 10 840 forint volt, ami meghaladja a 2021-es 9960 és a 2020-as 9614 forintot. 2022-ben – a kockázatvállalás kezdetét nézve – az átlagdíj a motorkerékpárok esetén 15 736 forint volt, míg ez 2021-ben 14 426 forint volt, ez nagyjából 9,1 %-os átlagdíj emelkedésnek felelt meg az előző évhez viszonyítva. A segédmotorosok esetében ez az összeg 4732 forintra rúgott a 2021-es 4622 forintos értékkel szemben, ami közel 2,4 %-os emelkedés csak.

Besnyő Márton azt is elmondta, hogy a járművek drágulása, a szervizköltségek és az alkatrészek árának emelkedése miatt azoknak, akik még nem rendelkeznek vele, megfontolandó a CASCO biztosítás megkötése is. A CASCO éves átlagdíja ugyanis a legtöbb esetben töredéke egy töréskár javításához kapcsolódó kiadásnak. Ráadásul sok biztosítónál a kötelezővel együtt megkötött CASCO esetén kedvezményeket kaphatnak az érintettek, különösen azok, akik évek óta igazoltan kármentesen vezetnek.

Forrás: Netrisk.hu

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Jelentősen megújult és új tagokkal bővült a Honda európai CRF modellcsaládja a 2025-ös modellévre

• A CRF450R-t és a CRF250R-t egyaránt átdolgozták a Honda mérnökei, hogy még gyorsabbak és könnyebben kezelhetőek legyenek a kanyarokban • 70%-ban megújult alumíniumváz új alsó és felső villahíddal • A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa első felfüggesztés minden eddiginél hatékonyabb és kifinomultabb csillapítást garantál, miként a továbbfejlesztett hátsó futómű is elsőrangú • A motort […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

Világpremier Párizsban: Julie Mehretu guruló műalkotása, a Le Mans-i 24-óráson is rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó

+++ A BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása a párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét +++ A New York-i művész, Julie Mehretu „performatív festményként” keltette életre a BMW M Hybrid V8 versenyautót +++ Le Mans-ban a BMW M WRT csapat a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Gender Tamás Junior a WSK – Open Series International Circuit La Conca – OKJ kategóriában 2024.05.07.-11. között versenyzett

A HMA fiatal pilótája ismét megmérettette magát Európa legjobbjai ellen, ezúttal az olaszországi La Conca versenypályán megrendezett WSK Open Series bajnokság 2. fordulójában. Egyedi burkolatainak köszönhetően ez a versenynaptár egyik legtrükkösebb helyszíne, de Gender Tamás Junior már a szabadedzések során is igazolta rátermettségét, ugyanis rögtön a hétvége korai szakaszában a mezőny leggyorsabbja volt. A versenyek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom