Netrisk: 14 százalékos átlagdíj-emelkedéssel zárul az év végi kgfb-kampány

Netrisk.hu, Magyarország piacvezető biztosítási portálja szerint a 2010 előtti kgfb-kötések esetében 20 év az autók átlagéletkora. Az adatokból az is kiderült, hogy a jármű tulajdonosoknak igencsak megéri a balesetmentes közlekedés.

A teljes idei kötésállományt nézve a bonus kategóriákba tartozó autósok esetében az átlagdíj közel 37 ezer forint volt az idén. A ranglétra tetején lévő B10-es osztályzatú autósoknál azonban ez már lecsökkent 27 ezer forintra.

Az okozott balesetek miatt malus kategóriába sorolt autótulajdonosoknál és -üzembentartóknál ellenben már több mint 110 ezer forintra ugrik a kötelező felelősségbiztosítás átlagdíja, azaz a bonusos értéknek majdnem a háromszorosára. A legmagasabb díjkategóriát jelentő malus 4-es osztályba tartozó kötelezős átlagdíj pedig az idén megközelítette a 163 ezer forintot, ez a hatszorosa a legalacsonyabb, B10-es átlagértéknek.

A motorkerékpárok esetén 2022-ben eddig több mint 31 ezer kgfb-szerződést kötöttek az érintettek, ebből a motorkerékárok 17 ezer darabot tettek ki, a segédmotoros motorkerékpárok pedig közel 14 ezret. A 2022-ben kötött szerződések száma meghaladja a tavalyi adatot, 2021-ben több mint 29 ezer szerződést volt motorkerékpárokra. Legtöbben Honda márkájú motorkerékpárra kötöttek az idén, közel 5 ezer ilyen szerződés volt, a márkák toplistájának második helyén a Yamaha áll, utána pedig a Suzuki következik.

Az átlagdíj 2022-ben – a kockázatvállalás kezdetét nézve – a motorkerékpárok esetében 10 840 forint volt, ami meghaladja a 2021-es 9960 és a 2020-as 9614 forintot. 2022-ben – a kockázatvállalás kezdetét nézve – az átlagdíj a motorkerékpárok esetén 15 736 forint volt, míg ez 2021-ben 14 426 forint volt, ez nagyjából 9,1 %-os átlagdíj emelkedésnek felelt meg az előző évhez viszonyítva. A segédmotorosok esetében ez az összeg 4732 forintra rúgott a 2021-es 4622 forintos értékkel szemben, ami közel 2,4 %-os emelkedés csak.

Besnyő Márton azt is elmondta, hogy a járművek drágulása, a szervizköltségek és az alkatrészek árának emelkedése miatt azoknak, akik még nem rendelkeznek vele, megfontolandó a CASCO biztosítás megkötése is. A CASCO éves átlagdíja ugyanis a legtöbb esetben töredéke egy töréskár javításához kapcsolódó kiadásnak. Ráadásul sok biztosítónál a kötelezővel együtt megkötött CASCO esetén kedvezményeket kaphatnak az érintettek, különösen azok, akik évek óta igazoltan kármentesen vezetnek.

Forrás: Netrisk.hu

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Grand Automotive lett Chery márka magyarországi importőre

A Chery Automobile, Kína negyedik legnagyobb autógyártója és a legnagyobb kínai személyautó-exportőr, hivatalosan is megérkezik a Chery márkájával a magyar piacra. A Chery márka hazai vezérképviseletére a Grand Automotive vállalatot választotta, amely ezzel újabb márkával bővíti portfólióját. „Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a dinamikusan fejlődő Chery csoport bennünket választott magyarországi partneréül. A Chery-csoporthoz tartozó Omoda […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Újabb lépéssel közelebb az önvezető autóhoz

A világ autóipara átalakuláson megy át, két fontos változás zajlik egy időben. Egyre nagyobb teret nyernek a tisztán villanyhajtású autók, illetve lépésről lépésre közelebb kerülünk az önvezetéshez. Technológiai, mobilitási vállalatként a Peugeot mindkét területen élen jár. Európa útjain a balesetek három leggyakoribb oka kivétel nélkül emberi hibára vagy felelőtlenségre vezethető vissza. A gyorshajtás, az ittas, […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Tedd menővé a biztonságos szurkolást – légy a rally biztonság influenszere!

A sajtóeseményünk többek között rávilágított arra, hogy a 2023 márciusában elindított “Igazi rally-rajongó vagy?” című, a rally-rajongók biztonságos szurkolásának kialakításáért folyó kampányunk a Ti segítségetekkel még több nézőhöz eljuthatna. Nagyon jó látni, hogy a véleményvezérek bejegyzéseire mennyire erősen rezonálnak a követők, és ezért arra jutottunk, hogy bár a szervezőkkel közösen minden egyes rally-esemény előtt közzétesszük […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom