A szívómotoros MG ZS után nem sokkal a tavaly berobbant kínai márka másik húzómodelljét, a 2019 óta futó HS-t is kipróbálhattuk egy teszthét erejéig, Comfort felszereltséggel és 160 lóerős turbóbenzines motorral. Lássuk, mennyivel nyújt többet a HS a kistestvérnél!
Külső
Szakavatatlan szem első, de még második ránézésre sem fogja tudni megmondani, melyik MG SUV-modellt látja maga előtt, annyira hasonlít egymásra a kettő. Természetesen millió apróság különbözteti meg őket, de a két autó kiállása, arányaik szinte egy az egyben megegyeznek.
Míg az ZS egy modern nappali menetfényt kapott egy fordított pipa formájában, addig a HS DLR-je a 2010-es évek elejét idézi a különálló LED-pöttyökkel. Ettől függetlenül a front arányai rendben vannak, nem tolakodó az autó. Kicsit több krómot kapott az orr, főleg a ködlámpák körül és a hűtőrács is egy komolyabb autót idéz a gyémántmintának köszönhetően.
Oldalról ugyanúgy a viszonylag kis kerekek-nagy lemezfelületek aránnyal találkozunk, akár csak a ZS esetében. Az autó elég magas, így üvegfelületből sincs hiány, minden irányban jól kilátni belőle. Hasmagasság rendben van, telekjárásra, rossz utakra a HS is alkalmas, de ne feledjük, csak elsőkerék-hajtással lehet rendelni az autót!
Hátul picit nagyobbak a lámpák, így kicsit mozgalmasabb ez a rész, mint a ZS esetében. Én még egy kis Mercedes kis-SUV-vonalat is belelátok, de lehet, már csak az emlékeim csalnak meg.
Belső
Beülve is ismerős formák és hatalmas tér fogad minket. Meg egy kis kínai tornacipő illat… Az ülések kényelmesek, puhák, bár borításuk a nyári melegben fog okozni egy-két kellemetlen pillanatot. Viszont a vezetőoldali elektromosan állítható és kézzel állítható deréktámasz is jár hozzá, plusz az első két ülés fűthető. A kormány anyaga és gombjai, a kormánykapcsolók logikája és borítása, a teljesen digitális műszerfal egy az egyben a ZS-ben is megtalálhatóak. Kis ergonómiai baki, ami már a ZS-nél is fent állt, de ott nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, itt viszont nem tudok elmenni mellette szó nélkül, az az indexkar alá helyezett tempomatkar pozíciója. Ha egyenesen áll a kormány, akkor a bal kormányküllő abszolút kitakarja a tempomatot és vakon kell állítgatnunk. Amíg meg nem tanuljuk pontosan, mit mikor csinál a sebességtartó, addig szitkozódni fogunk. Másrészt, kézi váltó ide vagy oda, 10 millió forint felett már elvárnék egy adaptív tempomatot. Ha egy alapfelszereltségű Toyota Aygo X tudja 6,5 millióért…
A központi kijelző sajnos semmivel sem gyorsabb, mint a kisebbik MG-ben, többszöri nyomásra reagál csak. A középkonzolra elhelyeztek pár gyorsgombot, de sajnos a rendszer ezekkel sem összeszedettebb, ha pedig fényszórót kapcsolunk – márpedig én notórius lámpahasználó vagyok, bármilyen autóban is üljek – leveszi a gombok háttérvilágítását, így nappal csak találgatni tudunk, mit is nyomtunk meg. Az USB-csatlakozás viszont remekül működött, így nem volt fizikai akadálya a telefontükrözés használatának.
Teret illetően el vagyunk kényeztetve, akár elől, akár hátul ülünk. Nem verjük be a fejünket, nem érnek össze a vállak, és lábtér is van bőségesen. A két első ülés kartámasza még egy kis hűtést is kapott, ami nem igazán jellemző a kategóriában, de a hátsó könyöklő is nagyautós praktikummal van ellátva. A csomagtartó 463 literes, síkba döntött ülésekkel majdnem másfél köbméternyi terünk lesz.
Motor, vezetés
Az MG HS motorja a koreai, egész pontosan ssangyong-i iskolát követi: 1500 köbcentis négyhengeres turbó, 160 lóerő, 250 Nm nyomaték, jelen esetben 6 sebességes kéziváltó és elsőkerék-hajtás. Nincs mild hybrid-es varázslat, maximum a start-stop rendszer segíthet a fogyasztás kordában tartásában. Viszont jó hír, MG EHS néven megvásárolhatjuk a HS-t plug-in hybridként, bár ekkor már MG-s mércével mélyebben kell a pénztárcába nyúlni. Ennek a tesztjét is hamarosan olvashatjátok itt az oldalunkon!
A HS terelgetése kicsit modernebb élményt ad, mint a ZS-é. Kevésbé hajlamos a kanyarban való elpattogásra a hátulja, jobban fogja az utat. A kéziváltó megvezetése rendben van, semmi kirívó nincs benne, nem okoz nehézséget a használata, nem jár kilométeres úton, jól kapcsolható. A fékhatás is oké, pedig egy 1500 kilós verdáról beszélünk. 160 lóerő jól mozgatja a kasztnit, váltáskor még egy kis lefújó-szelep hangot is hallani, a 250 Nm pedig már 1500-as fordulatszámtól velünk van. A visszagurulás-gátlót nem szoktam emlegetni, de mivel a ZS-ben kicsit darabosan működött, a HS-ben kifejezetten figyeltem a működését. Azt kell mondanom, jobban, finomabban működik a rendszer, nem tapasztja az autót az aszfalthoz és tépi fel onnan elinduláskor.
A vezetéstámogatók egy része megfelelően működött, a sávtartó szakadó esőben és úton álló vízben is látta az amúgy sem túl acélos felfestéseket az éjszakai Budapesten. A tolatókamera már nem volt ennyire a helyzet magaslatán, nappali fényben elmegy, de ha árnyékba akarunk tolatni vagy sötétben parkolunk, akkor annyi segítséget ad, hogy ha nem lenne, akkor is itt tartanánk. A parkolássegítő radar és annak programozása viszont az őrültbe kergetett engem és az utasaimat is. Az egy dolog, hogy az első rendszámkeret jó eséllyel belelóg az érzékelési mezőbe, más márkánál is előfordul. De az, hogy földöntúli hangon visít még akkor is, mikor már megálltam, üresbe tettem az autót és behúztam a kéziféket, az nagyon nincs jól. Parkolás után elfelejthetjük, hogy esetleg járó motorral, kicsit még klímázva várakozzunk bárkire is.
Sajnos, az autó a fogyasztásával sem zárta magát a szívembe. A fedélzeti számítógép szerint 8.8 l/100 km a teszthét fogyasztása, a rátankolásos számolás szerint viszont 9.57. Ez is a ssangyong-i iskola, amikor nyerek a réven, de többet vesztek a vámon, az autó olcsó, cserébe a benzinkúton fogok könnyezni. M0-s autóúton és azon kívül a 7 litert meg lehet célozni. Az autó elérhető hétsebességes duplakuplungos automataváltóval is, ennek a felára 550 ezer forint. Gurultam egy kört automata HS-el, a DCT-váltó finomabban működött, mint a KIA-kban.
Összegzés
Amíg a ZS-nek az ára miatt szinte mindent el tudtam nézni, a HS már abban a piaci kategóriában mozog, ahol a vevőknek kevés lehet a hosszú garanciaidő és a hatalmas belső tér. Sajnos, a nagytestvérnek több fronton is javulnia kell, hogy igazán nagy sikerrel tudjon versenybe szállni, mert így csak egy felfújt ZS benyomását kelti.
A tesztelt MG HS egy Comfort felszereltségű példány volt, a Phantom Red fantázianevű piros színnel megbolondítva. Jelenleg egy ilyen autót 9.174.000 Ft-ért tudunk kihozni a 22 MG-szalon valamelyikéből. Az ár parádés, a kérdés az: ezért el tudjuk-e nézni a hibáit?
További képekért kattints IDE!