Suzuki SV650 – Múltidéző V2

Ebben az évben elsőnek a Suzuki igencsak népszerű, neo-retro, középsúlyú SV-650-ét próbálhattam ki. Ez a frissített modell három színsémában érhető el: Glass Sparkle Black, Solid Iron Grey és Metallic Reflective Blue. Nekem az utóbbi, Metallic Reflective BLue-hoz volt szerencsém és nagyon megtetszett a szolid, de mégis szemet vonzó szín. A roadstert a japán márka ugyan felújította, de megtartotta az előző generáció 645 köbcentis V-ikermotorját. Ez talán azért is lehet fontos, mert amikor a Suzuki 1999-ben különböző piacokon, többek között az Egyesült Államokban bemutatta az SV650 motorkerékpár sorozatot, arra törekedett, hogy megőrizze a 70-es évekbeli neo-retro megjelenést úgy, hogy közben a modern kor roadsterjeihez köthető sportos egyéniséget testesít meg.

Egy kis ízelítő

A japán motorkerékpár-gyártó eredetileg 2009-ben cserélte le a modellt az SFV650 Gladiusra, de 2017-ben visszahozta az SV becenevet az old school motorkerékpárok iránti nagy kereslet miatt. A 2023-as SV650 egy cső alakú rácsos acélvázon ül és egy hegyesre faragott tartályban 14,5 liter üzemanyagot cipel magával, amivel simán megtehetünk akár 300 kilométert is. Krómozott kerek fényszóróval szerelték, széles kormánnyal, szögletes tükrökkel, ami illik az üzemanyagtankhoz. Megemelt egyrészes üléssel, felfelé ívelt kipufogóval és egy elegáns hátsó LED-es lámpával is felszerelték. Utazásunk során egy LCD műszerfalról tudhatunk meg információkat, ami még ugyan nem színes, de minden információ leolvasható róla, logikus és a fényereje is állítható.

Az erőforrás

A kategória mondhatni exkluzív 645 köbcentis, DOHC, V- ikermotorja erős, nyomatékban gazdag, 73 lóerő leadásra képes, miközben megfelel a legújabb káros anyag kibocsátási követelményeknek. A motor 90 fokos L-iker konfigurációja tökéletes elsődleges egyensúlyt biztosít, így nincsen szükség nehéz, erőkifejtő ellensúlyozóra. Az energia hatékony motor egyedi dugattyúkkal rendelkezik, amelyeket végeselem-módszer (FEM) analízissel terveztek az optimális merevség és tömeg elérése érdekében. Mindegyik dugattyúszoknya speciális gyantabevonattal rendelkezik, a többi csúszó alkatrész pedig ónozott a nagyobb tartósság és a kisebb súrlódás érdekében. A Suzuki innovatív, L-alakú dugattyúgyűrűi csökkentik a kifújt gázt, ami kevesebb károsanyag-kibocsájtást eredményez. A Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM) bevonatú hengerei csökkentik a súrlódást, javítják a hőátadást és a tartósságot. Egy teljesen hétköznapi szemlélet megtekitéséhez kattintsatok Ági cikkére.

Felfüggesztés, fékek

Az első felfüggesztési rendszer tartós, 41 mm-es teleszkópos villákat alkalmaz 125 mm-es úttal. Hibátlanul vette hazánk útjainak néhol gidres-gödrös részeit. Hátsó része lengőkaros felfüggesztés 63 mm-es lökettel és előterhelése 7 előre meghatározott beállítás egyikére állítható. Nekem 4-esre volt állítva és nagyon jól viselkedett az úton. Az SV650 felfüggesztési rendszere együttesen egyenletes vezethetőséget és sportos kezelhetőséget biztosít minden körülmények között. Az SV650 fékezési teljesítményét a nagyméretű, 290 mm-es kettős első tárcsafékekre szerelt 4 dugattyús féknyergek és a 240 mm-es hátsó féktárcsa biztosítja.

Végezetül, de nem utolsó sorban

Az SV650 áramvonalas profilja az ergonomikusan kialakított oldalpanelek és az optimalizált üléskialakítás eredménye, amelyek lehetővé teszik, hogy simán telitalppal bárhol leér a lábunk vagy kanyargósabb utakon az iszonyat gyors üléspozíció váltást. A keskeny áramvonalas ülés 785mm magas és elölről hátrafelé szinte lapos kialakítású, mégis nagyon jól tapadt függőleges helyzetben. A díszített karosszéria esztétikus, miközben segíti a manőverezhetőséget. A kezelhetőséghez még egy alacsony fordulatszám asszisztenciára is számíthatunk, ami segít megelőzni az elakadást induláskor vagy alacsony sebességgel haladva. A rendszer automatikusan megnöveli a motor alapjárati fordulatszámát a többtárcsás tengelykapcsoló kar behúzásakor, így könnyebbé válik motorunk zökkenőmentes mozgása.

Ádám

 

Motor típusa: Négyütemű, V2, hengerszög 90°, folyadékhűtés, DOHC

Üzemanyag fogyasztás*:4.1 L / 100 km

CO2 kibocsátás*:96 g / km

Furat x Löket:81 mm x 62.6 mm

Sebességváltó:6-sebességes, mechanikus

Teljesítmény:54 kW (73 LE) / 8500 ford. / perc

Nyomaték:64 Nm / 6 800 ford. / perc

Hosszúság:2 140 mm

Szélesség:760 mm

Magasság:1 090 mm

Tengelytáv:1 445 mm

Szabad magasság:135 mm

Első futómű: Teleszkópos, tekercsrugó, olajcsillapítás

Hátsó futómű: Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás, állítható rugó-előfeszítés

Első fék: Dupla tárcsa

Hátsó fék: Tárcsa

Első gumiabroncs:120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli

Hátsó gumiabroncs:160/60ZR17M/C (69W), tömlő nélküli

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Megjelent az új Yamaha Ténéré 700 World Rally

Tegnap délelőtt jelentette be a Yamaha, hogy hamarosan megérkezik a szalonokba a népszerű Ténéré 700 legújabb változata, a továbbfejlesztett Ténéré 700 World Rally. Ez a kifejezetten terepezésre készült modell számos ponton eltér az alapkiviteltől, beleértve az egyedi fényezést és a spéci felfüggesztést is. Már messziről látszik, hogy a raliváltozat pillekönnyű Akrapovič kipufogót kapott a gyári […]

Olvass tovább
Motor Motorsport

Remekül szolgálta a felkészülésünket ez a hétvége a spa-i 24 órásra

A H-Moto Team pilótája ezúttal az Alpok Adria Bajnokság szezonnyitóján állt rajthoz a Slovakiaringen. Kovács Bálint egy futamgyőzelem mellett egy második helyet szerzett, amivel jelenleg holtversenyben vezeti a pontversenyt a cseh Michal Fillaval egyetemben. A 21 éves versenyző kijelentette, kifejezetten örült a lehetőségnek, mert a szlovákiai hétvége a lehető legjobb felkészülés volt a számára az […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Bemutatkozik a Honda EM1 e

Az EM1 e: a Honda első európai elektromos kétkerekűje. Bemutatkozásával új időszak veszi kezdetét a márka történetében, ugyanis – a tervek szerint – 2025-ig további 10, vagy ennél több elektromos motorkerékpár bevezetését tervezi a vállalat az öreg kontinensen. Az újdonság leleplezésével újabb fontos lépést tesz a Honda céljának megvalósítása felé, miszerint 2040-ig teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom