Suzuki SV650 – Múltidéző V2

Ebben az évben elsőnek a Suzuki igencsak népszerű, neo-retro, középsúlyú SV-650-ét próbálhattam ki. Ez a frissített modell három színsémában érhető el: Glass Sparkle Black, Solid Iron Grey és Metallic Reflective Blue. Nekem az utóbbi, Metallic Reflective BLue-hoz volt szerencsém és nagyon megtetszett a szolid, de mégis szemet vonzó szín. A roadstert a japán márka ugyan felújította, de megtartotta az előző generáció 645 köbcentis V-ikermotorját. Ez talán azért is lehet fontos, mert amikor a Suzuki 1999-ben különböző piacokon, többek között az Egyesült Államokban bemutatta az SV650 motorkerékpár sorozatot, arra törekedett, hogy megőrizze a 70-es évekbeli neo-retro megjelenést úgy, hogy közben a modern kor roadsterjeihez köthető sportos egyéniséget testesít meg.

Egy kis ízelítő

A japán motorkerékpár-gyártó eredetileg 2009-ben cserélte le a modellt az SFV650 Gladiusra, de 2017-ben visszahozta az SV becenevet az old school motorkerékpárok iránti nagy kereslet miatt. A 2023-as SV650 egy cső alakú rácsos acélvázon ül és egy hegyesre faragott tartályban 14,5 liter üzemanyagot cipel magával, amivel simán megtehetünk akár 300 kilométert is. Krómozott kerek fényszóróval szerelték, széles kormánnyal, szögletes tükrökkel, ami illik az üzemanyagtankhoz. Megemelt egyrészes üléssel, felfelé ívelt kipufogóval és egy elegáns hátsó LED-es lámpával is felszerelték. Utazásunk során egy LCD műszerfalról tudhatunk meg információkat, ami még ugyan nem színes, de minden információ leolvasható róla, logikus és a fényereje is állítható.

Az erőforrás

A kategória mondhatni exkluzív 645 köbcentis, DOHC, V- ikermotorja erős, nyomatékban gazdag, 73 lóerő leadásra képes, miközben megfelel a legújabb káros anyag kibocsátási követelményeknek. A motor 90 fokos L-iker konfigurációja tökéletes elsődleges egyensúlyt biztosít, így nincsen szükség nehéz, erőkifejtő ellensúlyozóra. Az energia hatékony motor egyedi dugattyúkkal rendelkezik, amelyeket végeselem-módszer (FEM) analízissel terveztek az optimális merevség és tömeg elérése érdekében. Mindegyik dugattyúszoknya speciális gyantabevonattal rendelkezik, a többi csúszó alkatrész pedig ónozott a nagyobb tartósság és a kisebb súrlódás érdekében. A Suzuki innovatív, L-alakú dugattyúgyűrűi csökkentik a kifújt gázt, ami kevesebb károsanyag-kibocsájtást eredményez. A Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM) bevonatú hengerei csökkentik a súrlódást, javítják a hőátadást és a tartósságot. Egy teljesen hétköznapi szemlélet megtekitéséhez kattintsatok Ági cikkére.

Felfüggesztés, fékek

Az első felfüggesztési rendszer tartós, 41 mm-es teleszkópos villákat alkalmaz 125 mm-es úttal. Hibátlanul vette hazánk útjainak néhol gidres-gödrös részeit. Hátsó része lengőkaros felfüggesztés 63 mm-es lökettel és előterhelése 7 előre meghatározott beállítás egyikére állítható. Nekem 4-esre volt állítva és nagyon jól viselkedett az úton. Az SV650 felfüggesztési rendszere együttesen egyenletes vezethetőséget és sportos kezelhetőséget biztosít minden körülmények között. Az SV650 fékezési teljesítményét a nagyméretű, 290 mm-es kettős első tárcsafékekre szerelt 4 dugattyús féknyergek és a 240 mm-es hátsó féktárcsa biztosítja.

Végezetül, de nem utolsó sorban

Az SV650 áramvonalas profilja az ergonomikusan kialakított oldalpanelek és az optimalizált üléskialakítás eredménye, amelyek lehetővé teszik, hogy simán telitalppal bárhol leér a lábunk vagy kanyargósabb utakon az iszonyat gyors üléspozíció váltást. A keskeny áramvonalas ülés 785mm magas és elölről hátrafelé szinte lapos kialakítású, mégis nagyon jól tapadt függőleges helyzetben. A díszített karosszéria esztétikus, miközben segíti a manőverezhetőséget. A kezelhetőséghez még egy alacsony fordulatszám asszisztenciára is számíthatunk, ami segít megelőzni az elakadást induláskor vagy alacsony sebességgel haladva. A rendszer automatikusan megnöveli a motor alapjárati fordulatszámát a többtárcsás tengelykapcsoló kar behúzásakor, így könnyebbé válik motorunk zökkenőmentes mozgása.

Ádám

 

Motor típusa: Négyütemű, V2, hengerszög 90°, folyadékhűtés, DOHC

Üzemanyag fogyasztás*:4.1 L / 100 km

CO2 kibocsátás*:96 g / km

Furat x Löket:81 mm x 62.6 mm

Sebességváltó:6-sebességes, mechanikus

Teljesítmény:54 kW (73 LE) / 8500 ford. / perc

Nyomaték:64 Nm / 6 800 ford. / perc

Hosszúság:2 140 mm

Szélesség:760 mm

Magasság:1 090 mm

Tengelytáv:1 445 mm

Szabad magasság:135 mm

Első futómű: Teleszkópos, tekercsrugó, olajcsillapítás

Hátsó futómű: Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás, állítható rugó-előfeszítés

Első fék: Dupla tárcsa

Hátsó fék: Tárcsa

Első gumiabroncs:120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli

Hátsó gumiabroncs:160/60ZR17M/C (69W), tömlő nélküli

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Triumph Speed 400 (2024) teszt – Modern klasszikus – Motor&Verda

Maximális minőség belépő szinten A 2024-es évre egy teljesen új modellsorozatot mutatott be a Triumph. Az angol márka által piacra dobott Speed 400, valamint Scrambler 400 X esetében nem csak az egyhengeres erőforrás, hanem a teljes periféria is új. Szerkesztőségünknek ez előbbit volt lehetősége tesztelni, melyért hatalmas köszönet a Triumph Budapestnek! A Speed 400 ugyan […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

MAMS: Sikeresen zárult a magyar bajnokság IV. fordulója a horvátországi Grobnikban!

Az esemény izgalmas versenyeket és emlékezetes pillanatokat hozott a motorsport szerelmeseinek. A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) Gyorsasági Szakága 2024-ben pénzdíjas bajnokságot szervezett, amelynek legutóbbi állomása a Grobnik versenypálya volt. A hétvége során a pilóták fantasztikus teljesítményt nyújtottak az egyedi karakterisztikájú versenypályán. Az időjárás kedvező volt, ami lehetővé tette, hogy minden futamot száraz pályán rendezzenek meg. […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A European Bike Week is a Harley-Davidson legendáját, Willie G. Davidsont ünnepli

A European Bike Week idén is visszatér a Faaki-tóhoz szeptember 3. és 8. között! A Harley-Davidson 2023-ban ünnepelte a rendezvény 25. évfordulóját, amely mindig hatalmas népszerűségnek örvend a motorozás és az élőzene rajongóinak köreiben. Ez Európa legnagyobb ingyenes motoros fesztiválja, ahol a programok egész nap, reggeltől egészen késő estig tartanak! Az eseményen szeretettel várják mind […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom