Suzuki SV650 – Múltidéző V2

Ebben az évben elsőnek a Suzuki igencsak népszerű, neo-retro, középsúlyú SV-650-ét próbálhattam ki. Ez a frissített modell három színsémában érhető el: Glass Sparkle Black, Solid Iron Grey és Metallic Reflective Blue. Nekem az utóbbi, Metallic Reflective BLue-hoz volt szerencsém és nagyon megtetszett a szolid, de mégis szemet vonzó szín. A roadstert a japán márka ugyan felújította, de megtartotta az előző generáció 645 köbcentis V-ikermotorját. Ez talán azért is lehet fontos, mert amikor a Suzuki 1999-ben különböző piacokon, többek között az Egyesült Államokban bemutatta az SV650 motorkerékpár sorozatot, arra törekedett, hogy megőrizze a 70-es évekbeli neo-retro megjelenést úgy, hogy közben a modern kor roadsterjeihez köthető sportos egyéniséget testesít meg.

Egy kis ízelítő

A japán motorkerékpár-gyártó eredetileg 2009-ben cserélte le a modellt az SFV650 Gladiusra, de 2017-ben visszahozta az SV becenevet az old school motorkerékpárok iránti nagy kereslet miatt. A 2023-as SV650 egy cső alakú rácsos acélvázon ül és egy hegyesre faragott tartályban 14,5 liter üzemanyagot cipel magával, amivel simán megtehetünk akár 300 kilométert is. Krómozott kerek fényszóróval szerelték, széles kormánnyal, szögletes tükrökkel, ami illik az üzemanyagtankhoz. Megemelt egyrészes üléssel, felfelé ívelt kipufogóval és egy elegáns hátsó LED-es lámpával is felszerelték. Utazásunk során egy LCD műszerfalról tudhatunk meg információkat, ami még ugyan nem színes, de minden információ leolvasható róla, logikus és a fényereje is állítható.

Az erőforrás

A kategória mondhatni exkluzív 645 köbcentis, DOHC, V- ikermotorja erős, nyomatékban gazdag, 73 lóerő leadásra képes, miközben megfelel a legújabb káros anyag kibocsátási követelményeknek. A motor 90 fokos L-iker konfigurációja tökéletes elsődleges egyensúlyt biztosít, így nincsen szükség nehéz, erőkifejtő ellensúlyozóra. Az energia hatékony motor egyedi dugattyúkkal rendelkezik, amelyeket végeselem-módszer (FEM) analízissel terveztek az optimális merevség és tömeg elérése érdekében. Mindegyik dugattyúszoknya speciális gyantabevonattal rendelkezik, a többi csúszó alkatrész pedig ónozott a nagyobb tartósság és a kisebb súrlódás érdekében. A Suzuki innovatív, L-alakú dugattyúgyűrűi csökkentik a kifújt gázt, ami kevesebb károsanyag-kibocsájtást eredményez. A Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM) bevonatú hengerei csökkentik a súrlódást, javítják a hőátadást és a tartósságot. Egy teljesen hétköznapi szemlélet megtekitéséhez kattintsatok Ági cikkére.

Felfüggesztés, fékek

Az első felfüggesztési rendszer tartós, 41 mm-es teleszkópos villákat alkalmaz 125 mm-es úttal. Hibátlanul vette hazánk útjainak néhol gidres-gödrös részeit. Hátsó része lengőkaros felfüggesztés 63 mm-es lökettel és előterhelése 7 előre meghatározott beállítás egyikére állítható. Nekem 4-esre volt állítva és nagyon jól viselkedett az úton. Az SV650 felfüggesztési rendszere együttesen egyenletes vezethetőséget és sportos kezelhetőséget biztosít minden körülmények között. Az SV650 fékezési teljesítményét a nagyméretű, 290 mm-es kettős első tárcsafékekre szerelt 4 dugattyús féknyergek és a 240 mm-es hátsó féktárcsa biztosítja.

Végezetül, de nem utolsó sorban

Az SV650 áramvonalas profilja az ergonomikusan kialakított oldalpanelek és az optimalizált üléskialakítás eredménye, amelyek lehetővé teszik, hogy simán telitalppal bárhol leér a lábunk vagy kanyargósabb utakon az iszonyat gyors üléspozíció váltást. A keskeny áramvonalas ülés 785mm magas és elölről hátrafelé szinte lapos kialakítású, mégis nagyon jól tapadt függőleges helyzetben. A díszített karosszéria esztétikus, miközben segíti a manőverezhetőséget. A kezelhetőséghez még egy alacsony fordulatszám asszisztenciára is számíthatunk, ami segít megelőzni az elakadást induláskor vagy alacsony sebességgel haladva. A rendszer automatikusan megnöveli a motor alapjárati fordulatszámát a többtárcsás tengelykapcsoló kar behúzásakor, így könnyebbé válik motorunk zökkenőmentes mozgása.

Ádám

 

Motor típusa: Négyütemű, V2, hengerszög 90°, folyadékhűtés, DOHC

Üzemanyag fogyasztás*:4.1 L / 100 km

CO2 kibocsátás*:96 g / km

Furat x Löket:81 mm x 62.6 mm

Sebességváltó:6-sebességes, mechanikus

Teljesítmény:54 kW (73 LE) / 8500 ford. / perc

Nyomaték:64 Nm / 6 800 ford. / perc

Hosszúság:2 140 mm

Szélesség:760 mm

Magasság:1 090 mm

Tengelytáv:1 445 mm

Szabad magasság:135 mm

Első futómű: Teleszkópos, tekercsrugó, olajcsillapítás

Hátsó futómű: Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás, állítható rugó-előfeszítés

Első fék: Dupla tárcsa

Hátsó fék: Tárcsa

Első gumiabroncs:120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli

Hátsó gumiabroncs:160/60ZR17M/C (69W), tömlő nélküli

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Honda SH125i Vetro (2024) teszt – Többszörösen zöld – Motor&Verda

A több szempontból is forradalmi megoldásokkal rendelkező Honda SH125i Vetro-val nyitottuk a Motor&Verda 2024-es teszt szezonját. A részletes beszámolóért, technikai megoldásokért és adatokért olvassatok tovább, a videós bemutatóért pedig kattintsatok az alábbi linkre!   Úttörő A címben említett “többszörösen zöld” jelző természetesen nemcsak a motor színére utal, hanem e mellett rengeteg környezetbarát, modern megoldással is […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Hamarosan eldől, ki lesz a Tankcsapda előzenekara Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválján, a Budapest Open Road Days-en

Összesen 196 zenekar nevezett a Budapest Open Road Days fesztivál „Légy a Tankcsapda előzenekara!” pályázatára. Közép-Európa legnagyobb motoros túrája, az Open Road Tour nyitónapján, május 23-án zajló második élő elődöntő után eldől, hogy a 6 döntős közül ki lesz a Tankcsapda előzenekara június 29-én, a Budapest Open Road Days-en. A Műegyetem rakparton a „Légy a […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Kecskés Bence jó érzésekkel készül Barcelonába

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő Yamaha YZF R6-tal. Bence elsődleges célja ezúttal is a pontszerzés, vagyis a TOP15-ben szeretne végezni. Az 1991-ben épült létesítmény a Formula 1 és MotoGP versenyzők számára is közkedvelt. Emiatt a pálya roppant elfoglalt, így […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom