A Toyota Motor Europe (TME) 319.737 Toyota és Lexus járművet értékesített Európában 2024 első negyedévében, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a teljes piac csak 4,8 százalékkal (3.380.048 autóra) nőtt. A TME piaci részesedése 7,1-ről 7,3 százalékra emelkedett.
Megőrizte pozícióját a piac második legnépszerűbb személyautó-márkájaként a Toyota – csak a hazai pályán versenyző Volkswagen előzte meg – az eladások 8 százalékos növekedésével, a Lexus pedig továbbra is Európa egyik leggyorsabban növekvő prémiummárkája, mivel az eladásai ugrásszerűen, 48 százalékkal növekedtek az előző évihez képest. A Toyota Professional, a Toyota haszonjármű-üzletága szintén nagyot lépett előre értékesítési darabszámban, mivel a tavalyi év első negyedévéhez képest 22 százalékkal több kisteherautót értékesített.
A Toyota Motor Europe elektrifikált értékesítési aránya az összeladások 72 százalékát teszi ki, vagyis tíz eladott Toyota és Lexus jármű közül legalább hétben volt öntöltő hibrid, konnektoros hibrid (Toyota C-HR Plug-in Hybrid, Toyota Prius Plug-in Hybrid, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, Lexus NX 450h+, Lexus RX 450h+), esetleg tisztán elektromos (Toyota bz4X, Lexus RZ 450e, Lexus UX 300e, Proace City EV, Proace City Verso EV, Proace Van EV, Proace Max EV) vagy hidrogénüzemanyag-cellás (Toyota Mirai) hajtáslánc.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy értékesítési lendületünk 2024 első negyedévében is tovább nőtt. A hibrid, plug-in hibrid, üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos termékek rendelési számai továbbra is magas szinten vannak, ami újból megerősíti a vásárlók lelkesedését a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló többutas megközelítésünk, valamint termékeink, márkáink és kiskereskedelmi partnereink ereje iránt” – mondta Matt Harrison, a Toyota Motor Europe vezérigazgatója.
Toyota
Idén januártól márciusig a Toyota önmagában 300.577 járművet értékesített, a márka legkelendőbb modellje a frissítés előtt álló Yaris Cross volt 52.794 darabos kiszállítással, ezt követte a három karosszériatípust magába foglaló Corolla-modellcsalád (47.224 db) és a nemrég frissített Yaris kisautó (44.718 db). A közelmúltban megkezdődött a vadonatúj, második generációs, immár plug-in hibridként is elérhető C-HR kiszállítása, amelyből eddig 31.299 darab kelt el.
A Toyota-márkán belül az elektrifikált hajtásláncok értékesítési aránya 71 százalék volt, ami kimagasló a tömegmárkák között, ezen környezetbarát modellek és modellverziók eladásai 7 százalékkal nőttek az előző évhez képest. A tisztán elektromos modellek (bZ4X szabadidő-autó és különböző kishaszonjárművek) értékesítése az első negyedévben 39 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 10.229 darabra.
Toyota Professional
A haszonjárműrészleg eladásai 40.852 járműre nőttek, ami 22 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Már minden Toyota haszonjármű elérhető tisztán elektromos hajtáslánccal – de továbbra is vannak benzines és dízelmotoros opciók is – leszámítva a dízel Hiluxot, amelynek a választéka viszont egy 48 voltos lágy hibrid változattal bővült. A piacvezető pickup eladásai 15 százalékkal, 16.783 darabra nőttek, a Proace City kisteherautó eladásai azonban még erőteljesebb, 40 százalékos növekedést mutattak (15.881 db), míg a Proace középkategóriás furgon iránti kereslet 7 százalékkal nőtt.
Lexus
A japán prémiummárka szárnyalása 2024 első negyedévében is folytatódott, az előző évhez képest 48 százalékkal nőttek az eladásai (19.160 autó talált gazdára), pedig a nagy európai áttörés ígéretét hordozó LBX kiszállításai még messze nem pörögnek teljes fordulatszámon, az első három hónapban csupán 1534 példányt tudtak leszállítani az ügyfeleknek az elérhető árú kis crossoverből. Az elektrifikált hajtásláncú Lexus-modellek az összeladás 93 százalékát, Nyugat-Európában pedig 99 százalékát adták, ami toronymagasan a legnagyobb arány a tradicionális prémiummárkák között. A Lexus gyorsuló értékesítési növekedése az erős modelloffenzívának köszönhető a D-E prémium SUV szegmensben, amelyben a márka már három modelljében is kínál öntöltő hibrid, kettőben plug-in hibrid és egyben akkumulátoros elektromos hajtásláncot. 2024 első negyedévében főleg az NX (7.186 db, +47 százalék) és nemrég modellváltáson átesett RX (3.684 db, +29 százalék) húzta az eladásokat, de nincs ok panaszra a frissítés előtt álló UX-szel kapcsolatban sem, a kompakt crossoverből ugyanis 3.520 darab talált gazdára, ami éves összehasonlításban 36 százalékos növekedést jelent. Szintén jól teljesített a tisztán elektromos RZ 450e (960 db), és itt is ígéretesen debütált a vadonatúj LM egyterű is, 327 darabos eladással.
Fotók: Toyota Europe