Új ruhát ölt magára a DS E-TENSE FE23

A DS Automobiles és a PENSKE AUTOSPORT bemutatja, milyen új festéssel versenyez majd a DS E-TENSE FE23 a Formula-E világbajnokság 10. évadában. A DS Performance által kifejlesztett két együléses versenyautó volánjánál a 2018-ban és 2019-ben is győztes Jean-Eric Vergne-t és a 2022-es Formula-E világbajnok Stoffel Vandoorne-t üdvözölhetjük. A két DS PENSKE pilóta október 24. és 27. között kezdi a hivatalos szezon előtti tesztfutamokat a spanyolországi Valenciában.

A DS Automobiles és a PENSKE AUTOSPORT felfedte, milyen új ruhát ölt magára a DS E-TENSE FE23 az ABB FIA Formula-E világbajnokság 10. évadában.

Idén a tisztán elektromos autók között versenyző, pazar együléses modell a megszokott arany és fekete színek felcserélése révén még ragyogóbb, elegánsabb és feltűnőbb lett. Az aranyszínben pompázó orr-résznek és oldallemezeknek köszönhetően mintha a DS E-TENSE FE23 egészét glória övezné.

A 9. évadból már ismert hajtáslánccal ellátott autó (valamennyi meghajtóegység két évre kap típusjóváhagyást) új ruhájával is hű marad a francia márka hagyományos színösszeállításához és a csapat szellemiségéhez.

A DS E-TENSE FE23 modellt a DS Automobiles-nál alkalmazott legfejlettebb elektromos technológiára alapozva a DS Performance fejlesztette ki.

A két DS E-TENSE FE23-at Jean-Eric Vergne, a Formula-E sportág egyetlen kétszeres bajnoka és a 2022-es világbajnok Stoffel Vandoorne vezeti majd a szezon előtti hivatalos tesztek során, melyekre október 24. és 27. között a spanyolországi Valenciában kerül sor.

A 10. évad első versenye 2024. január 13-án Mexikóvárosban lesz.

Eugenio Franzetti, a DS Performance igazgatója:

„A festés leleplezése mindig nagyon izgalmas pillanat, mert egy új kaland, egy új kihívás, egy új évad hivatalos kezdetét jelzi. A 10. szezonnak egy olyan DS E-TENSE FE23-mal vágunk neki, amelyik még a tavalyi modellnél is szebb. És nemcsak szebb, hanem feltűnőbb is, hiszen erről szól az autósport. Szeretnénk minél láthatóbbá tenni a DS Automobiles márkát, partnerünket, a PENSKE AUTOSPORT-ot és természetesen a szponzorainkat. Emellett azon is keményen dolgozunk, hogy a DS E-TENSE FE23 ugyanolyan jól menjen, mint ahogyan kinéz. A hajtáslánc ugyanaz, mint a 9. évadban, hiszen idén a típusjóváhagyást illetően nincs változás, de sok más fejlesztés történt, és az irányítási szoftver tökéletesítésén is dolgozunk még. Nagy álmaink vannak, nagy sikerek elérését tűztük ki célul a 10. szezonra.”

A DS Automobiles Formula-E versenyzésének legfontosabb adatai:

105 futam
4 bajnoki cím
16 győzelem
47 dobogós helyezés
22 pole pozíció

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Mindentudás egyeteme – Nissan X-Trail N-Trek e-Power e-4orce teszt

A Qashqai mellett az X-Trail a legfontosabb modellje a Nissannak. 25. éve gyártják a japánok, jelenleg a negyedik generáció faceliftjénél járunk. A ráncfelvarrás előtti verziót a Motor&Verda női kontingense tesztelte. Most nekem jutott a feladat, hogy bemutassam Nektek az Európában kapható legnagyobb Nissan terepjárót. Nem csak nevében terepjáró az X-Trail, valahol félúton van a SUV-ok […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

300 sportbírót képeztek ki a Balaton Park Circuiten a magyar MotoGP futamra

Május második hétvégéjén, 300 fő részvételével lezárult a Balaton Park Circuiten rendezett tanfolyam a gyorsasági motoros sportbírók számára. Ezzel a szervezők újabb fontos lépést tettek annak érdekében, hogy sikeresen vendégül láthassák a világ legnagyobb, Magyarországra három évtized után visszatérő versenysorozatait, azaz a MotoGP és a World Superbike világbajnokságok futamait. Az eddigi ismereteiket többek között a […]

Olvass tovább
Race

Racing-wellness, avagy WEC-élménybeszámoló Spa-ból

Most, így utólag belegondolva a nagyjából 1,5 hónap szervezőmunkába, azt hiszem, minden percért megérte elutazni Spa-Franchorchamps-ba. Egy hétvége, amit ugyan Spa-ban rendeztek 2025. május 8-10. között, de nem a klasszik’ medencés formában… Mégis all inclusive élményt adott. Szerda hajnalban autóval vágtam neki Deme Zoltán fotós kollégámmal az 1200 kilométeres útnak. Nagyjából 14 órával később az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom