
Honda NR 750 – 300db készült belőle 1992-ben, egy különleges ovális alakú dugattyú megoldással, ezt a megoldást azóta sem használta egyetlen gyártó sem!
A kiállításon megtekinthető motor még a 300 legyártott darabból is kiemelkedik, mert soha nem volt használva. 0km-es, ami rendkívül ritka, ilyenből csupán 1-2 db van a világon. Rendkívül értékessé teszi, hogy még soha nem mentek vele. Az ára kb 55.000.000Ft. (már ha lenne 0km-esből eladó)
Ducati Desmosedici RR – 1500db készült belőle 2006-ban, a Ducati akkori MotoGP versenymotorjának az utcai homológ kiadása. Megjelenéskori új ára 15.000.000Ft volt (akkor egy utcai 1000ccm-es sportmotor kb 3,5 millió Ft-ba került). A Motorkiállításon látható Ducati 0km-es!
Egy használt Desmosedici ára ma, amivel már mentek párezer km-t kb. 100-150ezer euró között mozog. A legnagyobb motorpiacon, Németországban per pill 4db – használt – eladó található.
A világ első olyan közúti motorja, amelyet kovácsolt magnézium kerekekkel szereltek fel.
170kg-jához 200 lóerő jár, amely a megjelenésekor kiemelkedő súly/LE aránynak számított a kor akkori csúcs utcai superbike-jai között.
Aprilia X-Trenta (2022) – 100db-os limitált kiadású motor, az Aprilia gyár MotoGP motorjának kiadása, amelyet NEM lehet közútra levizsgáztatni, mert nem felel meg a közúti előírásoknak, kizárólag versenypályán használható. Magyarországon ez az 1db van belőle, pár db van eladó a világon, 60-65.000 euro körüli áron. A fényezése egy 1992-es Moto125-ös Aprilia másolata, ezzel állít emléket az Aprilia gyár az 54 közül az első világbajnoki győzelmének, amit ’92-ben szereztek meg.
Az X-Trenta 230 lóerő és 166kg, ami rendkívül kiemelkedő súly/lóerő arány a kategóriában, ezek az adatok tükrözik, hogy az Aprilia Racing által elindított Factory Works program részeként létrehozott motorban a MotoGP-ben kifejlesztett technológiákat alkalmazták.
További infok:
www.motorkiallitas.hu