Nem egy hagyományos kalandmotor: Moto Guzzi V100 Mandello

A Moto Guzzit általában nem szokták a csúcstechnológiával azonosítani, de a cég új V100 Mandello modellje – amely a márka századik születésnapját ünnepli – a hagyományos ötletek és a futurisztikus gondolkodás érdekes kombinációja.

A motor tartása és stílusa hagyományos sporttúra, elkerüli a magasra emelkedő, kalandmotoros ihletésű gépek trendjét, és a V-kettes motor kétoldalt kiálló hengerei nem hagynak kétséget afelől, hogy ez egy Moto Guzzi. De ez a motor teljesen új, és a motor olyan műszaki elemeket rejt, amelyek nem csak a Guzzi számára újak, hanem a motorozásban is egyediek.

Az 1042 köbcentiméteres motor a korábbi “kis blokkos” Guzziktól eltérően vízhűtést használ, ami 115 lóerős csúcsteljesítményt és 77 lb-ft maximális nyomatékot eredményez. Nem világrengető számok, de egy ilyen motorkerékpárhoz képest bőven elegendőek.

A motor egy újonnan tervezett egyoldalas lengőkarban elrejtett tengelyen keresztül hajt, és a korábbi Guzziktól abban különbözik, hogy a hengerfejek 90 fokkal el vannak forgatva, a szívócső a “V” közepén van, a kipufogó pedig lefelé mutat. Ezek a fejek két vezérműtengelyt és hengerenként négy szelepet tartalmaznak.

A karosszéria azonban a hagyományos megjelenés ellenére a V100 nagy újdonságát rejti. Az elektromosan állítható szélvédő mellett a 17,5 literes tank mindkét oldalára automatikus, elektromos szélterelőket szereltek. Ezek a szárnyak a sebességtől és a kiválasztott menetmódtól függően változtatják a helyzetüket, terelik a levegőt a motoros körül, és valóban “aktív” aerodinamikát hoznak létre.

A Guzzi azt mondja, hogy ezek segítenek csökkenteni a motorosra ható széllökéseket, így a V100 olyan érzést kelt, mintha egy sokkal teljesebb burkolattal rendelkező gép lenne.

Máshol négy vezetési mód, négy kipörgésgátló beállítás, három motorfékezési szint és három teljesítménytérkép áll rendelkezésre a motorhoz, valamint kanyarfényszórók és egy IMU, amely biztosítja, hogy az ABS és a kipörgésgátló akkor is működjön, ha a motor épp kanyarodik.

A Guzzi két változatot kínál majd: az alap V100-ast egy magasabb felszereltségű változat egészíti ki, amely Öhlins Smart EC 2.0 félaktív felfüggesztést, gyorsváltót és multimédiás vezérlést használ a TFT műszerfalon keresztül.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor Utcán

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája, az Open Road Tour

Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros túrája, az idén harmadik alkalommal megszervezett Open Road Tour, amely a június 27-29. között megrendezett Budapest Open Road Days, Budapest legnagyobb belvárosi fesztiváljának felvezető eseménye is egyben. A nagyszabású túra évről-évre Magyarország legszebb tájait járja be: a fókuszban idén Békés megye gasztronómiai, kulturális és turisztikai […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Kecskés Bence jó úton a cél felé – Spanyol kupa után a JuniorGP-be

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő Yamaha YZF R6-tal. A FIM JuniorGP-ről amely a Dorna szervezése alatt fut egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor

Ugly Kid Joe, Tankcsapda, AK26, godfater. és rengeteg motoros érkezik 2024. június 27-29. között a Műegyetem rakpartra, a Budapest Open Road Days-re

A kaliforniai Ugly Kid Joe lép fel június 28-án, pénteken Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválja, a Budapest Open Road Days nagyszínpadán, a Műegyetem rakparton. Az amerikai rockzenekar koncertje előtt Tátrai Tibusz szupergrupja, a godfater. új lemezét mutatja be a motoros, családi és zenei fesztiválon. A 35 éves Tankcsapda június 29-én a Budapest Open Road Days-en adja […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom