A Lexus LBX megkapta első Év Autója díját

Alig néhány hónap elég volt a legújabb, legkisebb Lexus modell számára, hogy megkezdje a hódítást. A 2023 nyarán leleplezett, majd az európai piacokon az ősz során bevezetett Lexus LBX városi szabadidőjármű nem csak a japán márka életében számít előzmények nélküli újdonságnak, de a prémium városi crossoverek szegmensében is üdítően friss koncepcióként jelent meg az Európában kizárólag öntöltő hibrid hajtáslánccal forgalmazott modell.

Hogy ez nem puszta reklámszlogen, arról tanúskodik, hogy a piacra berobbanó modell máris elnyerte első komoly nemzetközi szakmai sikerét, amint abszolút győzelmet aratott a brit What Car? magazin 2024-es Év Autója szavazásán. Az egyik legnagyobb múlttal rendelkező európai autós szakmai díjról van szó, amelyet 1978-ban alapítottak. Az azóta eltelt negyvenhat év során túlnyomórészt európai, és elsősorban tömegpiaci modellek bizonyultak méltónak a kitüntetésre. Az LBX mindössze a harmadik japán, és az első Lexus típus, amit a rangos kiadvány szerkesztői az év legfontosabb újdonságának kiáltanak ki – ráadásul az első olyan modell a díj történetében, amely full hibrid hajtáslánccal érte el ezt az eredményt.

A zsűri ítéletében kulcsszerepet játszott a 100 kW-ra (136 LE) növelt teljesítményű, másfél literes full hibrid hajtáslánc kiemelkedően kifinomult és takarékos működése. Legalább ilyen súllyal nyomott latban a nagyobb prémiumjárműveket idéző kidolgozás és vezethetőség is, valamint a kifejezetten megfizethető árképzés. Az utóbbi a Lexus hagyományai szerint várhatóan kiváló értéktartással együtt nem csak kényeztető, de rendkívül észszerű ajánlattá is teszi az LBX-et a városi szabadidőjárművek egyre népesebb családján belül.

Éppen ezen erényeinek köszönhetően szavazták meg egyébként a Lexus LBX-et az év legjobb városi szabadidőjárművének. Ezzel a kategóriagyőzelemmel került be aztán a szavazás döntőjébe, ahol tizenhat másik újdonsággal szemben bizonyította, hogy 2024-ben összességében nincs nála jobb ajánlat az európai újautópiacon. A végső győzelemre egyébként a konszerntárs Toyota Corolla is esélyes volt. A Corolla kivételes sokszínűségét jelzi, hogy egyedülálló módon két kategóriában is győzelmet aratott: a ferdehátú modellváltozatot az Év Legjobb Családi Autójának, míg a Touring Sports kivitelt az Év Kombijának választották meg, mindkettőt a gazdaságos, 1,8 literes hibrid konfigurációval.

Miközben a Lexus LBX abszolút elsősége rég várt újdonság, senki nem lepődött meg azon, hogy a Lexus sorban hetedik (!) alkalommal nyerte el az Év Legmegbízhatóbb Márkája címet. Az idevágó rangsort valójában már tavaly ősszel ismertette a What Car? szerkesztősége, hivatalosan azonban csak most vette át a kitüntetést az autógyártó.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW sikertörténetét 2023-ban is nemzetközi díjak koronázták meg

Fényes trófeákkal vette kezdetét a müncheni központú vállalatcsoport 2024-es éve: az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán két aktuális BMW modell is kategóriája élén végzett, miközben az új BMW 5-ös limuzint máris a női vezetők elsőszámú nemzetközi választásaként méltatták a nagyautók kategóriában. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom