Alig néhány hónap elég volt a legújabb, legkisebb Lexus modell számára, hogy megkezdje a hódítást. A 2023 nyarán leleplezett, majd az európai piacokon az ősz során bevezetett Lexus LBX városi szabadidőjármű nem csak a japán márka életében számít előzmények nélküli újdonságnak, de a prémium városi crossoverek szegmensében is üdítően friss koncepcióként jelent meg az Európában kizárólag öntöltő hibrid hajtáslánccal forgalmazott modell.
Hogy ez nem puszta reklámszlogen, arról tanúskodik, hogy a piacra berobbanó modell máris elnyerte első komoly nemzetközi szakmai sikerét, amint abszolút győzelmet aratott a brit What Car? magazin 2024-es Év Autója szavazásán. Az egyik legnagyobb múlttal rendelkező európai autós szakmai díjról van szó, amelyet 1978-ban alapítottak. Az azóta eltelt negyvenhat év során túlnyomórészt európai, és elsősorban tömegpiaci modellek bizonyultak méltónak a kitüntetésre. Az LBX mindössze a harmadik japán, és az első Lexus típus, amit a rangos kiadvány szerkesztői az év legfontosabb újdonságának kiáltanak ki – ráadásul az első olyan modell a díj történetében, amely full hibrid hajtáslánccal érte el ezt az eredményt.
A zsűri ítéletében kulcsszerepet játszott a 100 kW-ra (136 LE) növelt teljesítményű, másfél literes full hibrid hajtáslánc kiemelkedően kifinomult és takarékos működése. Legalább ilyen súllyal nyomott latban a nagyobb prémiumjárműveket idéző kidolgozás és vezethetőség is, valamint a kifejezetten megfizethető árképzés. Az utóbbi a Lexus hagyományai szerint várhatóan kiváló értéktartással együtt nem csak kényeztető, de rendkívül észszerű ajánlattá is teszi az LBX-et a városi szabadidőjárművek egyre népesebb családján belül.
Éppen ezen erényeinek köszönhetően szavazták meg egyébként a Lexus LBX-et az év legjobb városi szabadidőjárművének. Ezzel a kategóriagyőzelemmel került be aztán a szavazás döntőjébe, ahol tizenhat másik újdonsággal szemben bizonyította, hogy 2024-ben összességében nincs nála jobb ajánlat az európai újautópiacon. A végső győzelemre egyébként a konszerntárs Toyota Corolla is esélyes volt. A Corolla kivételes sokszínűségét jelzi, hogy egyedülálló módon két kategóriában is győzelmet aratott: a ferdehátú modellváltozatot az Év Legjobb Családi Autójának, míg a Touring Sports kivitelt az Év Kombijának választották meg, mindkettőt a gazdaságos, 1,8 literes hibrid konfigurációval.
Miközben a Lexus LBX abszolút elsősége rég várt újdonság, senki nem lepődött meg azon, hogy a Lexus sorban hetedik (!) alkalommal nyerte el az Év Legmegbízhatóbb Márkája címet. Az idevágó rangsort valójában már tavaly ősszel ismertette a What Car? szerkesztősége, hivatalosan azonban csak most vette át a kitüntetést az autógyártó.