A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban, története azonban nem csak az extrém futásteljesítmény miatt érdekes.

Mike Neal 2007 novemberében vásárolta meg vadonatúj Toyota Tacoma pickupját. Olyan autót keresett, ami garantáltan soha nem hagyja cserben, hiszen a megbízhatóságán szó szerint emberéletek múltak: Mike rákgyógyszert szállított ki páciensekhez. Ezért alapos kutatás előzte meg a vásárlást, és minden felmérés, minden visszajelzés a Tacoma irányába mutatott.

A robusztus platóst úgy méretezi a Toyota, hogy kíméletlen bánásmód mellett is könnyedén teljesítsen 3-400 ezer kilométert, Mike azonban semmi ilyesmit nem tervezett: a munka jellegéből adódóan nagy távolságokon, jellemzően autópályán készült használni autóját, amelyre nehéz terhek egyáltalán nem, és burkolatlan utak is csak elvétve vártak.

Neal úr nem foglalkozott különösebben Toyotája futásteljesítményével, pedig kéthavonta használta annyit, mint mások egy év alatt: naponta mintegy 670 kilométert tett meg, és bár hétvégenként magának is, a Tacomának is pihenőt adott, éves szinten ez mégis csak 160 ezer kilométerre jött ki. Valahol 670 ezer megtett mérföld (azaz bő egymillió kilométer) környékén azért még neki is feltűnt, hogy nem átlagos megbízhatósággal van dolga – ne feledjük, az autó ekkor még alig több mint hatéves volt! Ekkor elkezdte naplózni a megtett távolságokat, és feliratot helyezett el a Tacoma hátfalán, ami az aktuális futásteljesítményt hirdette, az értéket 10 ezrenként (16 ezer km) frissítette.

Persze még egy Toyota Tacoma sem lehet hibátlan: ahogy közeledett az 1,4 millió kilométerhez, furcsa dolgokat kezdett tapasztalni a motor körül. A diagnózis gyors volt: a hengerfej tömítése megadta magát. Bár tudta, hogy stílusos volna eljutni egymillió mérföldig az eredeti motorral (ekkor 880 ezernél járt), a hivatástudat felülkerekedett: a megbízhatóságot és a motorcserét választotta. Találtak egy 160 ezer kilométert futott blokkot, és azt beépítették: ezt követően további 1,2 millió kilométer ment bele a motorba.

Ezek az extrém futásteljesítmények egyébként nem annyira meglepőek, ha tudjuk: a 2,7 literes, négyhengeres 2TR-FE erőforrás legendásan szívós konstrukció (mint egyébként a Toyota oly sok más motorja.) A sebességváltó-folyadékot 780 ezer kilométernél, magát a hatfokozatú automata sebességváltót 2 millió kilométernél cserélték, az eredeti gyújtógyertyák több mint 1,1 millió kilométeren át tartották magukat. Az eredeti generátor 640 ezer kilométert bírt ki (a később beépítetteket már gyakrabban kellett cserélni), a kormánymű viszont ma is az eredeti.

Ki tudja, meddig bírta volna a megtett 1,625 millió mérföldön (2,61 millió kilométeren) túl a 2008-as Tacoma, ha Mike Neal tragikus hirtelenséggel életét nem veszti. Örökösei úgy döntöttek, ne vezesse más Mike autóját: azt ma abban a kereskedésben őrzik, ahol azt Neal úr annak idején megvásárolta és szervizeltette.

 

Fotók: Top Speed

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom