Bagnaia pályacsúccsal a pole-ban Aragónban

Joan Mir a negyedik szabadedzésen nem vett már részt, és a hétvége hátralévő részében, sőt a Japán Nagydíjon sem láthatjuk majd. A Suzuki versenyzőjének több idő kell a felépüléshez a múltkori óriási highside után. A Q1-ben ott voltak Marc Marquez, Aleix Espargaro, Johann Zarco és Luca Marini is. Első ránézésre ők voltak a legesélyesebbek a továbbjutásra.

Marc Marquez a Q1 elején szeretett volna Aleix Espargaro mögé beállni szélárnyék végett, de az apriliás kiállt előle. Marquez végül szélárnyék nélkül futott egy leggyorsabb időt, a második helyre pedig Aleix Espargaro ért be a Q1 első felében. Őket Luca Marini, Fabio Di Giannantonio és Johann Zarco kapaszkodtak fel.

Maverick Vinales, aki már az FP4-en is csapkodta a motorját, 3 perccel a vége előtt elesett a kettes kanyarban és biztosan nem jutott tovább a Q2-be. Ráadásul a többiek első gyorskörét is elrontotta a sárga zászlós szakasz miatt. Aleix Espargaro és Johann Zarco is megjavította Marquez idejét, aki már nem tudott javítani a végén, főleg egy újabb sárga zászlós szakasz miatt. Ezúttal Pol Espargaro dobta el a motort, így testvére és Zarco mehetett tovább a pole-ért folytatott harcba.

Az éllovasok közül Bagnaia mellett Aleix Espargaro is jobb helyzetben van, mint Quartararo

A Q2-ben az első kifutásra a gyári Ducatik és Enea Bastianini kezdett a legjobban. A következő körökben Alex Rins, Brad Binder és Johann Zarco is megmutatták, hogy számolni kell velük a mezőny elejében, a vb éllovas Fabio Quartararo egy hetedik hellyel kezdte az első etapját. Pokoli tempót futott mindenki az utolsó percekben, szinte mindenki javított a pályán.

1:46.069-et futott Francesco Bagnaia, ez új pályacsúcs volt, és pole-pozíciót is jelentett. Mögötte Jack Miller és Enea Bastianini állhat majd fel az első sorba. A második sor Aleix Espargaróé, Zarcóé és Fabio Quartararóé lett, Marco Bezzecchi, Jorge Martin és Alex Rins pedig a harmadikat töltheti fel. A KTM-ek végül csak a 10-11. helyeket tudták megszerezni Nakagami előtt.

További eredmények itt találhatók.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Teszt

Zontes 703F Adventure (2025) teszt – A high-tech túratárs – Motor&Verda

Történt egy szép tavaszi napon, hogy megkeresést kaptam az M0bike csapatától az újonnan Magyarországra érkezett Zontes túraenduró tesztelésére. A puding próbája ugyebár az evés, így adta magát, hogy mélyvízbe dobjam a 703F-t, és egy egész napos, nagy túrára induljak a nyergében. Úticélként Szlovákiára esett a választás, az egyetlen kikötésem pedig a teszttel szemben annyi volt, […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nyolc különleges ország és ezernyi életre szóló élmény várja az 5. Honda Adventure Roads túra résztvevőit

• A Honda Adventure Roads indulói 2025. június 8-án rajtolnak Rómából és egészen Törökországig kalandoznak majd • 2500 km lenyűgöző tájakon, feledhetetlen utakon és kihívásokkal teli erdei ösvényeken • Az életre szóló élményekről a Honda zászlóshajója, a CRF1100L Africa Twin kalandmotor gondoskodik • A Honda Adventure Roads 35 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Husqvarna Vitpilen 401 (2024) teszt – A játszós motor – Motor&Verda

A Husqvarna története több, mint száz évre nyúlik vissza. Az eredetileg svéd vállalat ez idő alatt rengeteg változáson ment keresztül, és már több, mint 10 éve a KTM tulajdonában áll. Fehér nyilakkal (azaz Vitpilenekkel) 2018 óta találkozhatunk utainkon, a legkisebbtől (125-ös) kezdve, a négyszázason át egészen a nagyobbakig (700 – 800 ccm). A tesztmotorunk – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom