BMW F900 XR bemutató – A kistesó, aki nem is olyan kicsi?!

A BMW, az F900 XR modelljét, a kalandmotor kategóriába sorolja. Az adventure kifejezést többféleképpen is lehet értelmezni, ami biztos, hogy ezzel a típussal sem nyúltak mellé a bajorok.

Elsőnek lássuk a főbb adatokat! A gépben egy 900 cm3-es, kéthengeres motor dolgozik, ami 105 lóerőt tud. Ez bőven elég egy laza utcai motorozásra vagy akár egy túrára is. Főleg azért, mert a motor középtartományban egészen erősnek mondható. A másik pozitívum, hogy – a soros elrendezés ellenére – a kéthengeres finoman jár.

Fék, futómű

Személyes kedvencem a fék és a futómű, de van egy negatívum is!
A vizes utakon történő motorozás kimaradt. Viszont csúszós, kavicsos és rossz minőségű aszfalton sokat közlekedtem. A magyarországi úthálózatban, nem nehéz ilyen körülményeket találni.

A futómű mindenhol jól végezte a munkáját. A motort az első méterektől kezdve jól lehetett uralni, legyen szó szűk vagy tempós kanyarokról. A legtöbb örömöt, a dimbes-dombos utakon történő menés jelentette. A jó futómű és az alacsony súlypont mellett, a széles kormány is segített abban, hogy az F900 XR-el könnyedén lehessen kanyarodni.

A Brembo fékek – a sebességtől függetlenül – precízen adagolhatók, azt csinálják, amit a motoros akar. Mindez könnyedén, lazán történik, nem kell a tenyérre és az ujjakra külön gyúrni. Ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően, kanyargós részeken, gond nélkül lehet tartani a lépést bármilyen motorral.

Nagyon erős csomagot kapunk a BMW-től. Az egész motor nagyon egyben van, akad azonban egy dolog, amivel továbbra sem sikerült megbarátkoznom: ez pedig a gyors-váltó. Nem ez az első BMW, aminél negatívumként éltem meg a működését. Úgy tűnik, ezen a téren nem változtak a dolgok. Ez a hozzáállás annak a fényében furcsa, hogy a legtöbb konkurensnél ez a technika, kifinomultabban működik.

Kényelem és szélvédelem

A fentiek abszolút szubjektív dolgok, hiszen nagyban befolyásolja a testalkat és a magasság. A motor nagyon kényelmes a számomra (172 cm/65kg), amikor elindul vele az ember, azt érzi, hogy bármennyit tudna vele menni. Tulajdonlás vagy hosszabb használat esetén, a kormány pozícióján mindenképp állítanék.

A szélvédelembe nem tudok belekötni: 100-130 km/órás utazó sebességnél, egyáltalán nem volt turbulencia. Egy rövid németországi kiruccanáson pedig – 190 km/óra fölötti sebességnél is -– jól működött.

Ami meglepő, hogy szinte mindegyik közlekedési szituációban nagyon kényelmes a motor és jól kezelhető. Az érdekesség, hogy lehet élvezni vele az átlagos utazást is, nem csak a száguldást.

Összegzés

Összességében jó motor az F900 XR-t és úgy gondolom a BMW gyors-váltóját is meg tudnám szokni. Aki ezzel a motorral szemezget, az mindenképp próbálja ki. Mivel viszonylag könnyű, és a motor könnyen kezelhető, ezért a kevésbé tapasztalt motorosoknak is bátran ajánlható. Ezzel a motorral, széles vásárló réteget fed le a BMW.

Írta: Hencze Erik

Fotó: Hencze Erik

BMW F900 XR

Műszaki adatok

  • Típus: BMW F900 XR
  • Motor: 895cc3/ soros, kéthengeres
  • Teljesítmény: 105 LE/8500 ford/perc
  • Nyomaték: 92 Nm/6500 ford/perc
  • Menetkész tömeg: 219 kg
  • Végsebesség: 200 km/óra fölött
  • Fogyasztás: 4,2 liter/100 km (gyári)
  • Ár: 5 450 000 Ft (Az alap modell ára)

Kapcsolódó cikkek

Miller nyert, Bagnaia hibázott

Rögtön a rajtnál történt egy dráma. Aleix Espargaro ugyanis a felvezető körön a fejét fogta és rázta, kijött a boxba, átült a tartalék motorra, és csak a mezőny után rajtolt el. Valószínűleg technikai hibája volt, és rajt előtt még motort cserélhetett. Marc Marquez nem tudta tartani az első körökben a legjobbak tempóját, a 2. körben […]

Olvass tovább

Fantasztikus ez az eredmény, főleg úgy, hogy a versenyen ültem először ezen a Yamahán

A múlt hétvégén rendezték meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, a századik Bol D’ort. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője ezúttal is fantasztikus teljesítményt nyújtott, és a Maco Racing kölcsönpilótájaként az abszolút hatodik helyén végzett a Superbike kategóriában, azaz a legutóbbi, Spa-Francorchampsban elért 5. helye után ismételten világra szóló sikert aratott. Eddigi EWC-s […]

Olvass tovább

Bastianini nyert Bagnaia előtt, Quartararót Marquez ütötte ki

Francesco Bagnaia, Brad Binder és Jack Miller kapták jól el a rajtot, valamint Marc Marquez, aki a top 6-ig jött előre. Ő is lett a főszereplő, de nem épp pozitív kontextusban. Marc Marquez megcsúszó motorja kiütötte a bajnoki éllovas Fabio Quartararót, majd pár kanyarral később Nakagami is Marquez motorjában esett el, és mindketten kiálltak a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom