BMW F900 XR bemutató – A kistesó, aki nem is olyan kicsi?!

A BMW, az F900 XR modelljét, a kalandmotor kategóriába sorolja. Az adventure kifejezést többféleképpen is lehet értelmezni, ami biztos, hogy ezzel a típussal sem nyúltak mellé a bajorok.

Elsőnek lássuk a főbb adatokat! A gépben egy 900 cm3-es, kéthengeres motor dolgozik, ami 105 lóerőt tud. Ez bőven elég egy laza utcai motorozásra vagy akár egy túrára is. Főleg azért, mert a motor középtartományban egészen erősnek mondható. A másik pozitívum, hogy – a soros elrendezés ellenére – a kéthengeres finoman jár.

Fék, futómű

Személyes kedvencem a fék és a futómű, de van egy negatívum is!
A vizes utakon történő motorozás kimaradt. Viszont csúszós, kavicsos és rossz minőségű aszfalton sokat közlekedtem. A magyarországi úthálózatban, nem nehéz ilyen körülményeket találni.

A futómű mindenhol jól végezte a munkáját. A motort az első méterektől kezdve jól lehetett uralni, legyen szó szűk vagy tempós kanyarokról. A legtöbb örömöt, a dimbes-dombos utakon történő menés jelentette. A jó futómű és az alacsony súlypont mellett, a széles kormány is segített abban, hogy az F900 XR-el könnyedén lehessen kanyarodni.

A Brembo fékek – a sebességtől függetlenül – precízen adagolhatók, azt csinálják, amit a motoros akar. Mindez könnyedén, lazán történik, nem kell a tenyérre és az ujjakra külön gyúrni. Ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően, kanyargós részeken, gond nélkül lehet tartani a lépést bármilyen motorral.

Nagyon erős csomagot kapunk a BMW-től. Az egész motor nagyon egyben van, akad azonban egy dolog, amivel továbbra sem sikerült megbarátkoznom: ez pedig a gyors-váltó. Nem ez az első BMW, aminél negatívumként éltem meg a működését. Úgy tűnik, ezen a téren nem változtak a dolgok. Ez a hozzáállás annak a fényében furcsa, hogy a legtöbb konkurensnél ez a technika, kifinomultabban működik.

Kényelem és szélvédelem

A fentiek abszolút szubjektív dolgok, hiszen nagyban befolyásolja a testalkat és a magasság. A motor nagyon kényelmes a számomra (172 cm/65kg), amikor elindul vele az ember, azt érzi, hogy bármennyit tudna vele menni. Tulajdonlás vagy hosszabb használat esetén, a kormány pozícióján mindenképp állítanék.

A szélvédelembe nem tudok belekötni: 100-130 km/órás utazó sebességnél, egyáltalán nem volt turbulencia. Egy rövid németországi kiruccanáson pedig – 190 km/óra fölötti sebességnél is -– jól működött.

Ami meglepő, hogy szinte mindegyik közlekedési szituációban nagyon kényelmes a motor és jól kezelhető. Az érdekesség, hogy lehet élvezni vele az átlagos utazást is, nem csak a száguldást.

Összegzés

Összességében jó motor az F900 XR-t és úgy gondolom a BMW gyors-váltóját is meg tudnám szokni. Aki ezzel a motorral szemezget, az mindenképp próbálja ki. Mivel viszonylag könnyű, és a motor könnyen kezelhető, ezért a kevésbé tapasztalt motorosoknak is bátran ajánlható. Ezzel a motorral, széles vásárló réteget fed le a BMW.

Írta: Hencze Erik

Fotó: Hencze Erik

BMW F900 XR

Műszaki adatok

  • Típus: BMW F900 XR
  • Motor: 895cc3/ soros, kéthengeres
  • Teljesítmény: 105 LE/8500 ford/perc
  • Nyomaték: 92 Nm/6500 ford/perc
  • Menetkész tömeg: 219 kg
  • Végsebesség: 200 km/óra fölött
  • Fogyasztás: 4,2 liter/100 km (gyári)
  • Ár: 5 450 000 Ft (Az alap modell ára)

Kapcsolódó cikkek

Motor Teszt

Zontes 703F Adventure (2025) teszt – A high-tech túratárs – Motor&Verda

Történt egy szép tavaszi napon, hogy megkeresést kaptam az M0bike csapatától az újonnan Magyarországra érkezett Zontes túraenduró tesztelésére. A puding próbája ugyebár az evés, így adta magát, hogy mélyvízbe dobjam a 703F-t, és egy egész napos, nagy túrára induljak a nyergében. Úticélként Szlovákiára esett a választás, az egyetlen kikötésem pedig a teszttel szemben annyi volt, […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nyolc különleges ország és ezernyi életre szóló élmény várja az 5. Honda Adventure Roads túra résztvevőit

• A Honda Adventure Roads indulói 2025. június 8-án rajtolnak Rómából és egészen Törökországig kalandoznak majd • 2500 km lenyűgöző tájakon, feledhetetlen utakon és kihívásokkal teli erdei ösvényeken • Az életre szóló élményekről a Honda zászlóshajója, a CRF1100L Africa Twin kalandmotor gondoskodik • A Honda Adventure Roads 35 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Husqvarna Vitpilen 401 (2024) teszt – A játszós motor – Motor&Verda

A Husqvarna története több, mint száz évre nyúlik vissza. Az eredetileg svéd vállalat ez idő alatt rengeteg változáson ment keresztül, és már több, mint 10 éve a KTM tulajdonában áll. Fehér nyilakkal (azaz Vitpilenekkel) 2018 óta találkozhatunk utainkon, a legkisebbtől (125-ös) kezdve, a négyszázason át egészen a nagyobbakig (700 – 800 ccm). A tesztmotorunk – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom