A stílus maga az ember – DS7 E-TENSE 360 4×4 Opéra teszt

A DS7 Crossback E-Tense 360 egyrészt egy plug-in hibrid SUV, másrészt a francia luxus megtestesítője is, amely a technológia és a kifinomult dizájn ötvözetét tudja kínálni.
Nem véletlen, hogy maga a francia elnök, Emmanuel Macron is ezt az autót választotta beiktatásakor szolgálati járművének, hiszen a DS7 valóban presztízst sugall.

A luxusból itt sokat adtak!

A DS7 E-Tense első ránézésre sem titkolja, hogy luxus kategóriát szeretne képviselni, és mellette szóljon, hogy ez sikerül is neki. A markáns és futurisztikus dizájnnak, a geometrikus vonalaknak és a fényszóróknál alkalmazott DS PIXEL LED VISION 3.0 és a DS LIGHT VEIL technológiának; az egyedi, fátyolszerűen futó helyzetjelző csíkoknak köszönhetően az autó elegáns, prémium megjelenést sugall, miközben megőrizte SUV karakterét.

A széles hűtőrács, a krómozott részletek és a DS logó mind a francia luxusra és igényességre utalnak. A 21 colos könnyűfém felnik pedig még sportosabbá és dinamikusabb megjelenésűvé teszik az autót. Az olyan további apró részletek, mint a hátsó lámpák 3D pikkely (vagy gyémánt) hatású kialakítása vagy a különleges krómszínű elemek, csak tovább fokozzák a hangulatot.

Az autó nem kicsi, leginkább hatalmas. Az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemezre épült SUV tengelytávja 2738 mm, ami az első és hátsó majdnem 1000 mm-es (elöl 940,6 mm, hátul pedig 914,7 mm) túllógással együtt a teljes hosszúsága 4593 mm, ami nem sokkal marad el egy Ford Transit hosszúságától. Mindezek mellé a magamfajta csak sámlira állva tudja lemosni a tetejét, hiszen az autó 1625 mm magas.

Nemes, mint egy svájci óra

A belső térben a DS7 változatlanul a francia luxusautók védjegyét mutatja. Az anyagok minősége tényleg kifogástalan: az Opéra felszereltségben világosszürke nappabőr és csúcsminőségű műanyagok mindenütt. Az órák inspirálta középső analóg órakijelző az egyik különleges részlet, ami a DS luxus világát idézi, és a szemfülesek talán észreveszik, hogy az üléskárpit mintázata szintén óraszíj hatású.

Én egyetlen dologgal nem tudtam kiegyezni a színválasztás tekintetében: a világosszürke kárpitozás mellett rengeteg a fekete elem, ami megtöri az egységet. Javaslat azoknak, akiket hasonlóan zavar ez a kettősség: fekete nappabőr kárpitozással válassza az autót.
A 12,3 colos központi érintőképernyő az infotainment rendszer szíve, ami sajnos igényelne még bőven fejlesztést. Az egy hetes tesztautózás alatt az Apple CarPlay többször is kifagyott, ezzel a teljes rendszer tette átmenetileg (teljes újraindításig) használhatatlanná.
A kijelző alatti gombok sem kifejezetten fizikai gombok, hanem érintőpanelek, amelyek nem adnak még haptikus visszajelzést sem, én támogattam volna itt a hagyományos gombhasználatot. Pedig a középen található fém görgetőgomb kifejezetten frappáns, ezekkel a multikormányon is találkozunk. A klíma egyébként kifejezetten kellemesen működik, nem zavaró, észrevétlenül teremti meg a kiválasztott hőfokot az utastérben. A digitális műszercsoport és a díszítőelemek már inkább minimalista stílust képviselnek, ez a része jó és átlátható.

Ahogy a külső méretes, úgy az utastér is tágas, öt személy kényelmesen utazhat benne. Az első és hátsó ülések is kényelmesek, a háttámla hátul is dönthető. Az első ülésekhez fűtés, hűtés, sőt masszázsfunkció is jár. Ebben az autóban hosszú utak is garantáltan kényelmesen telnek, a panorámatető pedig további térérzetet biztosít. A csomagtér rovására sem ment semmi, hiszen 555 literes rakodóteret kaptunk, ami 1752 literre bővíthető az ülések döntésével.

Mit akarunk? Gyorstöltést! Mikor akarjuk? Moost!

A DS7 Crossback E-Tense 360 szíve az a plug-in hibrid hajtáslánc, mely egy 1598 cm3 turbós, négyhengeres benzinmotorból, valamint két, egy 109 és egy 113 lóerős elektromotorból tevődik össze, így 360 lóerős összteljesítményt adva. 100 km/h-ra 5,6 mp alatt gyorsul. Ez az érték az SUV kategóriában igencsak sportosnak számít, és tényleg az is, miközben a plug-in hybrid rendszer miatt a fogyasztás mérsékelt, városi körülmények között akár 3 liter/100 km körüli is lehet, ha ügyesen kihasználjuk az elektromos hajtást.

A belsőégésű motor és az első elektromotor az első kerekeket hajtja egy nyolcfokozatú automata ( olykor picit lomha érzetű) váltón keresztül. A hátsó elektromotor pedig a 4×4-es rendszer működtetéséhez, a gyors indulásokhoz, valamint a takarékos üzemmódhoz szükséges.
Sajnos alapáron a DS7 nem tud gyorstöltést felvenni, ez 3,7 kilowattos váltóáramú töltést jelent, 350.000 forintos felárért lehet kérni az egyel nagyobb, 7,4 kilowattos fedélzeti töltőt, ez azonban még mindig egyfázisú. Emiatt a 14,2 kWh-ás akkupakk töltése eléggé időigényes.

Je pense, donc je suis.

Az autó egyik legkülönlegesebb technológiai tulajdonsága az úgynevezett DS Actice Scan, ez csúnyán fogalmazva egy adaptív futómű, ami a belső tükör mögötti kamera segítségével folyamatosan figyeli az útminőséget, és ennek megfelelően állítja be a felfüggesztést, hogy mindig a lehető legkényelmesebb utazást nyújtsa. Magyarán, felkészíti a lengéscsillapítást elöl és hátul is az úthibákra, szükség esetén puhítja azokat. Sajnos amit az Active Scan kimozog, annak egy részét viszont elveszi a 21 colos könnyűfém felni és a peres gumi feszessége.

A DS7 természetesen fejlett vezetéstámogató rendszerekkel is fel van szerelve, mint például a sávelhagyás figyelmeztetés, az adaptív sebességtartó automatika vagy automatikus vészfék. A sávelhagyás figyelmeztetés persze sávtartó, amikor az adaptív tempomat aktív, viszont ez nem dolgozik olyan szépen, kissé flipperezik az autó a sávok között. Az ACC viszont kifogástalan, a kamera és radar rendszerek szépen látják, felmérik a környezetet és finoman szabályozzák az autó sebességét városi araszolás közepette is. A rekuperáció is hatékonyan dolgozik velünk, kifejezetten kellemes a működése.

Árak és összegzés

Opéra felszereltségű tesztautónk jelenlegi aktuális listaára 26.290.000 forint, ez jelenleg a legdrágább modell. Belépő áron elérhető a Blue HDi 130 dízelmotorral ellátott Bastille felszereltség, mely 14.990.000 forint. Ebből az árkülönbségből is jól látszik, hogy bőven megéri manapság még dízel autót választani, hiszen a mai technológia már károsanyag-kibocsátási és fogyasztási értékeit tekintve is a benzines alatt marad.
Persze ha valaki mindenképp hibridet szeretne, akkor tud egy picit még költséghatékonyabb maradni, ha nem az Opéra, hanem a Performace Line +-t választja, ebben az esetben 24.440.000 forintot kell fizetnie.

Az elegáns külső, a prémium belső tér és a plug-in hibrid technológia olyan autóvá teszik a DS7-et, amely minden igényt kielégít, legyen szó városi közlekedésről vagy hosszabb utakról. Nem véletlen, hogy a francia elnök is ezt a modellt választotta, hiszen a DS7 a modern francia autógyártás jelenlegi zászlóshajója címre törekszik. Egy olyan autó, ami megtörheti a német prémiumok hatalmát, úgy, hogy közben nem akar tolakodó lenni. Szeretjük.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Amerikából jöttem-Kia Sorento 193 CRDi AWD teszt

A koreai márka felfrissítette a legnagyobb, hagyományos hajtásláncú szabadidő-autóját. A cím nem a véletlen műve: a tengerentúlon nagyon kedvelt a testes SUV. Okosak a koreaiak. Ennek az egyik megnyilvánulása, hogy a Kiánál és a Hyundai-nál, a lemezek alatt lévő azonos technikát, teljesen más ruhába csomagolják. Így eltérő karaktereket kapnak az autók és nem vesznek el […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom