
A futam elején Norris rajtja szolgáltatta az izgalmat, ugyanis megmozdult, és kicsit előrébbről rajtolt. Sokáig nem született döntés ez ügyben, azonban végül megúszta büntetés nélkül az incidenst. Vele ellentétben Perez (veszélyes kiengedés) és Magnussen (baleset okozása) is időbüntetésben részesült, előbbi 5, utóbbi 10 másodpercet kapott.
Alig néhány kör elteltével Lance Stroll a falat eltalálva kitörte bal első futóművét, így megállnia csak a gumifalban sikerült. A Safety Car ismét összerázta a mezőnyt, és az eltérő stratégiának köszönhetően Norris vette át a vezetést (míg a legtöbb pilóta kijött kereket cserélni, ő a pályán maradt használt abroncsokon.)

A futam közepén a Bearman – Tsunoda (9.), a Hamilton – Piastri (5.) és a Norris – Leclerc (3. helyért) csatákat nézhettük.
A Haas-os Magnussennek nem volt túl jó versenye, ugyanis egy második tíz másodperces büntetést is begyűjtött, a pálya határainak elhagyásáért.
A kötelező boxkiállások után kialakult már nagyjából a sorrend, nem sok izgalom maradt a futam végére.
Hamilton és Norris ugyan a lágy gumikon kicsit gyorsabbak voltak a végén, azonban pozíciót nem tudott egyik brit sem javítani. A leggyorsabb körért járó egy pontot pedig az utolsó körben Leclerc elorozta Hamilton elől.
Oliver Bearman így az első F1-es futamán a hetedik helyen végzett – ezzel a “nap versenyzője” címet is megnyerte a szurkolói szavazáson.
A kockás zászlónál a sorrend a következőképp alakult: Verstappen, Perez, Leclerc, Piastri, Alonso, Russell, Bearman, Norris, Hamilton, Hulkenberg.
Az összetettet egyre nagyobb fölénnyel vezeti mind Max Verstappen, mind a Red Bull.
foto: F1