HONDA CB500X teszt – Mindenre is jó választás!

A Hondának ismét sikerült meglepnie az embereket az újratervezett 500-as túraendurójával. Bár nagyon sok minden ismerős lehet a CB500F-ből, de a 19 colos első kerék, magasabb, kényelmesebb üléspozíció egyből érezteti velünk, hogy ez valami más lesz. Az előző modellhez képest, most már sokkal inkább használható terepre is a motor, ami azért nem hátrány, hiszen egy túraenduróról beszélünk.

A műszerfal számomra nagyon izgalmasnak tűnik, kapott egy sokkal nagyobb, színes kijelzőt – ezt teljesen átdolgozták a 2018-as modell óta (szerencsére) – és nagyon egyszerűen leolvasható róla minden fontos adat, amire szükségünk van.

A motor maradt ugyanaz a soros, 2 hengeres, 47,6 lóerős, de a Honda szerint sikerült javítani a teljesítményleadáson, és most inkább az alacsony és középtartományra helyezték a hangsúlyt, ami egy nagyon jó döntés volt, hiszen nyomatékosabbnak érződik a motor és dinamikusabb lett az egész. Emiatt viszont valamit veszített a végsebességéből, de ez valószínűleg senkit nem érdekel majd egy ilyen motornál, hiszen nem versenymotorról beszélünk, amivel a pályacsúcsokat akarjuk majd döntögetni a közeli pályákon.

Számomra a legizgalmasabb dolog a CB500X-ben, hogy  könnyen lehet vele kanyarodni, jó a súlypontja, könnyű a motor, lassú és gyorsabb tempóval is könnyen kezelhető, viszont ha kedvünk támad, nyugodtan letérhetünk az útról és bóklászhatunk akár egy erdőben is. Igazából a túra endurónak pontosan ez a lényege, és úgy tűnik a Honda most megalkotta a tökéletes tanuló túramotort, hiszen a legjobb az egészben, hogy az A2-es jogsival is vezethető, így végre van egy motor a fiatalabb rétegnek is, de akár a haladó, nem túl bevállalós motorosknak is bátran lehet ajánlani, mert ezzel magabiztosan mehetnek majd.

Sokat lehet tanulni ez nem is kérdés, és nagyszerű alapokat ad a következő kategóriára lépve a későbbiekben. A kinézete egy motortnak az mindig szubjektív vélemény, ha meg rajta ülünk úgysem látjuk, de a Honda nagyon betalált ezzel a modellel szerintem, már első ránézésre is megfogott.

Amire még sokan kíváncsiak minden motornál az a végsebesség. Valahol 180km/h óra körül fogy el a motor, de valljuk be egy kezdőmotornak ez bőven elég, és egyáltalán nem lehet kevésnek mondani, sőt az autópályás tempót is gond nélkül bírja.

Műszaki adatok – Honda CB500X (2019)

Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres, nyolcszelepes

Összlökettérfogat (cm3): 471

Furat x löket (mm): 67 x 66,8

Csúcsteljesítmény (kW/LE/min): 35 kW (47,6 LE)/8600 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm /min): 43 Nm/6500 f./perc

Sebességváltó: hatfokozatú

Szekunder hajtás: lánc

Futómű és fékrendszer

Első felfüggesztés: Hagyományos, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított villa szabályozható rugó-előfeszítéssel

Hátsó felfüggesztés: Pro-Link himbarendszer, 5 lépésben állítható előfeszítésű központi rugóstag, zártszelvényekből készített lengővilla

Gumiméret elöl/hátul: 110/80 R19/160/60 R17 kettős célú on-/off-road mintázat

Fékrendszer elöl: 310 mm-es, hullámos peremű tárcsa, kétdugattyús féknyereg (kétcsatornás ABS-szel)

Fékrendszer hátul: 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, egydugattyús féknyereg

Méretek, árak

Tengelytáv (mm): 1445

Ülésmagasság (mm): 830

Kormányszélesség (mm): 825

Üzemanyagtartály térfogata (l): 17,7

Menetkész tömeg (kg): 197 kg

Írta: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor Motorsport

Visontán küzdenek meg a világ legjobb Supermoto-versenyzői a hétvégén

Július 12-én és 13-án a visontai Black Star Speedway-en kerül sor a Supermoto GP világbajnoki sorozat magyarországi fordulójára, és ebben a szakágban most először rendeznek hazánkban vb-futamot, amelyen a Mátra lábánál a világ legjobbjait láthatja a közönség, köztük négy magyar indulóval. A Supermoto szakág eredetileg az Egyesült Államokból ered, mára azonban világszerte népszerűvé vált a […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Bemutatkozott a Suzuki GSX-8T és a GSX-8TT

A Suzuki lerántotta a leplet két vadonatúj modelljéről, a GSX-8T-ről és a GSX-8TT-ről. Mindkét újdonság a neo-retro irányzat jegyében született, formai megoldásaikért a múltba nyúltak vissza, a műszaki tartalom viszont a legmodernebb, hiszen a GSX-8S és GSX-8R alapjaira épülnek. A nagy szilárdságú acél váz, az alumínium lengővilla és a 776 köbcentis, nyomatékos, soros kéthengeres motor […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A vadonatúj GB350S, ahogy még soha nem láthattuk: a Hondacustoms.com 2025-ben is visszatér a Wheels & Waves fesztiválra, hogy a motorépítés művészetét hirdesse

• Az egyedi motorok ünnepére hét országból érkeznek átépített Hondák. Nem kevesebb, mint 11 sorakozik fel belőlük • Az idei viadalon a GB350S-re irányul a rivaldafény • A Honda egy homokból készült GB350S-szoborral is felhívja magára a figyelmet, és tesztmotorozási lehetőséget biztosít a média képviselőinek • A nevezők többek között az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Olaszországból, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom