HONDA CB500X teszt – Mindenre is jó választás!

A Hondának ismét sikerült meglepnie az embereket az újratervezett 500-as túraendurójával. Bár nagyon sok minden ismerős lehet a CB500F-ből, de a 19 colos első kerék, magasabb, kényelmesebb üléspozíció egyből érezteti velünk, hogy ez valami más lesz. Az előző modellhez képest, most már sokkal inkább használható terepre is a motor, ami azért nem hátrány, hiszen egy túraenduróról beszélünk.

A műszerfal számomra nagyon izgalmasnak tűnik, kapott egy sokkal nagyobb, színes kijelzőt – ezt teljesen átdolgozták a 2018-as modell óta (szerencsére) – és nagyon egyszerűen leolvasható róla minden fontos adat, amire szükségünk van.

A motor maradt ugyanaz a soros, 2 hengeres, 47,6 lóerős, de a Honda szerint sikerült javítani a teljesítményleadáson, és most inkább az alacsony és középtartományra helyezték a hangsúlyt, ami egy nagyon jó döntés volt, hiszen nyomatékosabbnak érződik a motor és dinamikusabb lett az egész. Emiatt viszont valamit veszített a végsebességéből, de ez valószínűleg senkit nem érdekel majd egy ilyen motornál, hiszen nem versenymotorról beszélünk, amivel a pályacsúcsokat akarjuk majd döntögetni a közeli pályákon.

Számomra a legizgalmasabb dolog a CB500X-ben, hogy  könnyen lehet vele kanyarodni, jó a súlypontja, könnyű a motor, lassú és gyorsabb tempóval is könnyen kezelhető, viszont ha kedvünk támad, nyugodtan letérhetünk az útról és bóklászhatunk akár egy erdőben is. Igazából a túra endurónak pontosan ez a lényege, és úgy tűnik a Honda most megalkotta a tökéletes tanuló túramotort, hiszen a legjobb az egészben, hogy az A2-es jogsival is vezethető, így végre van egy motor a fiatalabb rétegnek is, de akár a haladó, nem túl bevállalós motorosknak is bátran lehet ajánlani, mert ezzel magabiztosan mehetnek majd.

Sokat lehet tanulni ez nem is kérdés, és nagyszerű alapokat ad a következő kategóriára lépve a későbbiekben. A kinézete egy motortnak az mindig szubjektív vélemény, ha meg rajta ülünk úgysem látjuk, de a Honda nagyon betalált ezzel a modellel szerintem, már első ránézésre is megfogott.

Amire még sokan kíváncsiak minden motornál az a végsebesség. Valahol 180km/h óra körül fogy el a motor, de valljuk be egy kezdőmotornak ez bőven elég, és egyáltalán nem lehet kevésnek mondani, sőt az autópályás tempót is gond nélkül bírja.

Műszaki adatok – Honda CB500X (2019)

Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres, nyolcszelepes

Összlökettérfogat (cm3): 471

Furat x löket (mm): 67 x 66,8

Csúcsteljesítmény (kW/LE/min): 35 kW (47,6 LE)/8600 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm /min): 43 Nm/6500 f./perc

Sebességváltó: hatfokozatú

Szekunder hajtás: lánc

Futómű és fékrendszer

Első felfüggesztés: Hagyományos, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított villa szabályozható rugó-előfeszítéssel

Hátsó felfüggesztés: Pro-Link himbarendszer, 5 lépésben állítható előfeszítésű központi rugóstag, zártszelvényekből készített lengővilla

Gumiméret elöl/hátul: 110/80 R19/160/60 R17 kettős célú on-/off-road mintázat

Fékrendszer elöl: 310 mm-es, hullámos peremű tárcsa, kétdugattyús féknyereg (kétcsatornás ABS-szel)

Fékrendszer hátul: 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, egydugattyús féknyereg

Méretek, árak

Tengelytáv (mm): 1445

Ülésmagasság (mm): 830

Kormányszélesség (mm): 825

Üzemanyagtartály térfogata (l): 17,7

Menetkész tömeg (kg): 197 kg

Írta: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Rangos formatervezői díjat nyert a Honda NC750X és a Honda EM1 e:

• Red Dot dizájndíjat kapott az NC750X névre keresztelt városi kalandmotor • A Honda motorkerékpárjai immáron hat éve szerzik meg zsinórban a Red Dot trófeáit • A Honda EM1 e: robogót idén iF díjjal tüntették ki, méghozzá azt követően, hogy 2024-ben is elismerték a Red Dot a zsűrijének tagjai Nagy örömmel jelenti be a Honda, […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Rendkívül előnyös motorkerékpárokra és robogókra vonatkozó jótállási programot hirdetett meg a Honda Európában

• Az új jótállási programnak köszönhetően 15 európai ország Honda-tulajdonosai élvezhetik ki teljesen a Hondákra jellemző kiváló minőség előnyeit, és motorozhatnak a legnagyobb lelki nyugalomban • Az új program értelmében a jótállás – legfeljebb hat évig – minden esztendőben megújul azt követően, hogy a kezdeti kétéves lejárt • A program a motorkerékpárhoz, illetve a robogóhoz […]

Olvass tovább
Hírek Motor Motorsport Nagyvilág

Magyar siker született az idei első S1GP-hétvégén, a VB-n tarolt a címvédő

A spanyolországi Albaidában megrendezett S1GP Supermoto-világbajnokság szezonnyitón Bereczki Dávid kiemelkedő teljesítményt nyújtott az SM Junior Európa-bajnokság mezőnyében: mindkét futamon a második helyen végzett, így az összetett pontversenyben is ezüstérmes pozícióban áll. A felnőtt világbajnoki mezőnyt Marc Reiner Schmidt (Team Undici) uralta, aki három futamból hármat nyert, de magyar szempontból az ifjú Bereczki teljesítménye jelent igazán […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom