HONDA CB500X teszt – Mindenre is jó választás!

A Hondának ismét sikerült meglepnie az embereket az újratervezett 500-as túraendurójával. Bár nagyon sok minden ismerős lehet a CB500F-ből, de a 19 colos első kerék, magasabb, kényelmesebb üléspozíció egyből érezteti velünk, hogy ez valami más lesz. Az előző modellhez képest, most már sokkal inkább használható terepre is a motor, ami azért nem hátrány, hiszen egy túraenduróról beszélünk.

A műszerfal számomra nagyon izgalmasnak tűnik, kapott egy sokkal nagyobb, színes kijelzőt – ezt teljesen átdolgozták a 2018-as modell óta (szerencsére) – és nagyon egyszerűen leolvasható róla minden fontos adat, amire szükségünk van.

A motor maradt ugyanaz a soros, 2 hengeres, 47,6 lóerős, de a Honda szerint sikerült javítani a teljesítményleadáson, és most inkább az alacsony és középtartományra helyezték a hangsúlyt, ami egy nagyon jó döntés volt, hiszen nyomatékosabbnak érződik a motor és dinamikusabb lett az egész. Emiatt viszont valamit veszített a végsebességéből, de ez valószínűleg senkit nem érdekel majd egy ilyen motornál, hiszen nem versenymotorról beszélünk, amivel a pályacsúcsokat akarjuk majd döntögetni a közeli pályákon.

Számomra a legizgalmasabb dolog a CB500X-ben, hogy  könnyen lehet vele kanyarodni, jó a súlypontja, könnyű a motor, lassú és gyorsabb tempóval is könnyen kezelhető, viszont ha kedvünk támad, nyugodtan letérhetünk az útról és bóklászhatunk akár egy erdőben is. Igazából a túra endurónak pontosan ez a lényege, és úgy tűnik a Honda most megalkotta a tökéletes tanuló túramotort, hiszen a legjobb az egészben, hogy az A2-es jogsival is vezethető, így végre van egy motor a fiatalabb rétegnek is, de akár a haladó, nem túl bevállalós motorosknak is bátran lehet ajánlani, mert ezzel magabiztosan mehetnek majd.

Sokat lehet tanulni ez nem is kérdés, és nagyszerű alapokat ad a következő kategóriára lépve a későbbiekben. A kinézete egy motortnak az mindig szubjektív vélemény, ha meg rajta ülünk úgysem látjuk, de a Honda nagyon betalált ezzel a modellel szerintem, már első ránézésre is megfogott.

Amire még sokan kíváncsiak minden motornál az a végsebesség. Valahol 180km/h óra körül fogy el a motor, de valljuk be egy kezdőmotornak ez bőven elég, és egyáltalán nem lehet kevésnek mondani, sőt az autópályás tempót is gond nélkül bírja.

Műszaki adatok – Honda CB500X (2019)

Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres, nyolcszelepes

Összlökettérfogat (cm3): 471

Furat x löket (mm): 67 x 66,8

Csúcsteljesítmény (kW/LE/min): 35 kW (47,6 LE)/8600 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm /min): 43 Nm/6500 f./perc

Sebességváltó: hatfokozatú

Szekunder hajtás: lánc

Futómű és fékrendszer

Első felfüggesztés: Hagyományos, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított villa szabályozható rugó-előfeszítéssel

Hátsó felfüggesztés: Pro-Link himbarendszer, 5 lépésben állítható előfeszítésű központi rugóstag, zártszelvényekből készített lengővilla

Gumiméret elöl/hátul: 110/80 R19/160/60 R17 kettős célú on-/off-road mintázat

Fékrendszer elöl: 310 mm-es, hullámos peremű tárcsa, kétdugattyús féknyereg (kétcsatornás ABS-szel)

Fékrendszer hátul: 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, egydugattyús féknyereg

Méretek, árak

Tengelytáv (mm): 1445

Ülésmagasság (mm): 830

Kormányszélesség (mm): 825

Üzemanyagtartály térfogata (l): 17,7

Menetkész tömeg (kg): 197 kg

Írta: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom