HONDA CB500X teszt – Mindenre is jó választás!

A Hondának ismét sikerült meglepnie az embereket az újratervezett 500-as túraendurójával. Bár nagyon sok minden ismerős lehet a CB500F-ből, de a 19 colos első kerék, magasabb, kényelmesebb üléspozíció egyből érezteti velünk, hogy ez valami más lesz. Az előző modellhez képest, most már sokkal inkább használható terepre is a motor, ami azért nem hátrány, hiszen egy túraenduróról beszélünk.

A műszerfal számomra nagyon izgalmasnak tűnik, kapott egy sokkal nagyobb, színes kijelzőt – ezt teljesen átdolgozták a 2018-as modell óta (szerencsére) – és nagyon egyszerűen leolvasható róla minden fontos adat, amire szükségünk van.

A motor maradt ugyanaz a soros, 2 hengeres, 47,6 lóerős, de a Honda szerint sikerült javítani a teljesítményleadáson, és most inkább az alacsony és középtartományra helyezték a hangsúlyt, ami egy nagyon jó döntés volt, hiszen nyomatékosabbnak érződik a motor és dinamikusabb lett az egész. Emiatt viszont valamit veszített a végsebességéből, de ez valószínűleg senkit nem érdekel majd egy ilyen motornál, hiszen nem versenymotorról beszélünk, amivel a pályacsúcsokat akarjuk majd döntögetni a közeli pályákon.

Számomra a legizgalmasabb dolog a CB500X-ben, hogy  könnyen lehet vele kanyarodni, jó a súlypontja, könnyű a motor, lassú és gyorsabb tempóval is könnyen kezelhető, viszont ha kedvünk támad, nyugodtan letérhetünk az útról és bóklászhatunk akár egy erdőben is. Igazából a túra endurónak pontosan ez a lényege, és úgy tűnik a Honda most megalkotta a tökéletes tanuló túramotort, hiszen a legjobb az egészben, hogy az A2-es jogsival is vezethető, így végre van egy motor a fiatalabb rétegnek is, de akár a haladó, nem túl bevállalós motorosknak is bátran lehet ajánlani, mert ezzel magabiztosan mehetnek majd.

Sokat lehet tanulni ez nem is kérdés, és nagyszerű alapokat ad a következő kategóriára lépve a későbbiekben. A kinézete egy motortnak az mindig szubjektív vélemény, ha meg rajta ülünk úgysem látjuk, de a Honda nagyon betalált ezzel a modellel szerintem, már első ránézésre is megfogott.

Amire még sokan kíváncsiak minden motornál az a végsebesség. Valahol 180km/h óra körül fogy el a motor, de valljuk be egy kezdőmotornak ez bőven elég, és egyáltalán nem lehet kevésnek mondani, sőt az autópályás tempót is gond nélkül bírja.

Műszaki adatok – Honda CB500X (2019)

Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres, nyolcszelepes

Összlökettérfogat (cm3): 471

Furat x löket (mm): 67 x 66,8

Csúcsteljesítmény (kW/LE/min): 35 kW (47,6 LE)/8600 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm /min): 43 Nm/6500 f./perc

Sebességváltó: hatfokozatú

Szekunder hajtás: lánc

Futómű és fékrendszer

Első felfüggesztés: Hagyományos, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított villa szabályozható rugó-előfeszítéssel

Hátsó felfüggesztés: Pro-Link himbarendszer, 5 lépésben állítható előfeszítésű központi rugóstag, zártszelvényekből készített lengővilla

Gumiméret elöl/hátul: 110/80 R19/160/60 R17 kettős célú on-/off-road mintázat

Fékrendszer elöl: 310 mm-es, hullámos peremű tárcsa, kétdugattyús féknyereg (kétcsatornás ABS-szel)

Fékrendszer hátul: 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, egydugattyús féknyereg

Méretek, árak

Tengelytáv (mm): 1445

Ülésmagasság (mm): 830

Kormányszélesség (mm): 825

Üzemanyagtartály térfogata (l): 17,7

Menetkész tömeg (kg): 197 kg

Írta: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A Harley-Davidson bejelentette 30. Harley Owners Group Europai Rally részleteit

A Harley-Davidson® nagy örömmel jelentette be programtervét a híres európai Harley Owners Group (H.O.G.®) Rally 30 esemény kapcsán, amelynek most először az olaszországi Senigallia ad otthont 2024. június 6-9. között. Az éves európai H.O.G. Rally egyik fontos alapelve, hogy egy mindenki számára nyitott és ingyenes “vándor esemény” legyen, ahol a motorkerékpár-rajongók ellepik az utakat és […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A CB125R négy új színt, új színes TFT-kijelzőt és EURO5+ erőforrást kapott

• A CB125R a CB1000R-től örökölt, új, színes TFT műszeregységet kapott, amelyet egy vadonatúj kormánykapcsoló vezérel. • A CB125R az új Matt Cynos Gray, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic és Pearl Splendor Red színekben érkezik a márkakereskedésekbe • Az új, színben passzoló nagy logós grafika az egyedi látványért • A CB125R már megfelel […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Sajtótájékoztatóval egybekötött bemutató keretében tárja az AMTS 2024 közönsége elé az ADVESmoto a Brixton, a Malaguti és a NIU újdonságait

Az ADVESmoto a népszerű modellek mellett újdonságokkal is készül a 2024-es AMTS-re. A péntek délelőtt 11 órakor kezdődő sajtótájékoztatóval egybekötött bemutatón láthatja először az itthoni közönség nyilvánosan az új modelleket. A Brixton Cromwell 1200X scrambler, a Malaguti Madison125 nagyrobogó, valamint az intelligens városi közlekedés régóta várt új modelljei, a NIU RQi elektromos motorkerékpár, az XQi3 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom