Nem egy hagyományos kalandmotor: Moto Guzzi V100 Mandello

A Moto Guzzit általában nem szokták a csúcstechnológiával azonosítani, de a cég új V100 Mandello modellje – amely a márka századik születésnapját ünnepli – a hagyományos ötletek és a futurisztikus gondolkodás érdekes kombinációja.

A motor tartása és stílusa hagyományos sporttúra, elkerüli a magasra emelkedő, kalandmotoros ihletésű gépek trendjét, és a V-kettes motor kétoldalt kiálló hengerei nem hagynak kétséget afelől, hogy ez egy Moto Guzzi. De ez a motor teljesen új, és a motor olyan műszaki elemeket rejt, amelyek nem csak a Guzzi számára újak, hanem a motorozásban is egyediek.

Az 1042 köbcentiméteres motor a korábbi “kis blokkos” Guzziktól eltérően vízhűtést használ, ami 115 lóerős csúcsteljesítményt és 77 lb-ft maximális nyomatékot eredményez. Nem világrengető számok, de egy ilyen motorkerékpárhoz képest bőven elegendőek.

A motor egy újonnan tervezett egyoldalas lengőkarban elrejtett tengelyen keresztül hajt, és a korábbi Guzziktól abban különbözik, hogy a hengerfejek 90 fokkal el vannak forgatva, a szívócső a “V” közepén van, a kipufogó pedig lefelé mutat. Ezek a fejek két vezérműtengelyt és hengerenként négy szelepet tartalmaznak.

A karosszéria azonban a hagyományos megjelenés ellenére a V100 nagy újdonságát rejti. Az elektromosan állítható szélvédő mellett a 17,5 literes tank mindkét oldalára automatikus, elektromos szélterelőket szereltek. Ezek a szárnyak a sebességtől és a kiválasztott menetmódtól függően változtatják a helyzetüket, terelik a levegőt a motoros körül, és valóban “aktív” aerodinamikát hoznak létre.

A Guzzi azt mondja, hogy ezek segítenek csökkenteni a motorosra ható széllökéseket, így a V100 olyan érzést kelt, mintha egy sokkal teljesebb burkolattal rendelkező gép lenne.

Máshol négy vezetési mód, négy kipörgésgátló beállítás, három motorfékezési szint és három teljesítménytérkép áll rendelkezésre a motorhoz, valamint kanyarfényszórók és egy IMU, amely biztosítja, hogy az ABS és a kipörgésgátló akkor is működjön, ha a motor épp kanyarodik.

A Guzzi két változatot kínál majd: az alap V100-ast egy magasabb felszereltségű változat egészíti ki, amely Öhlins Smart EC 2.0 félaktív felfüggesztést, gyorsváltót és multimédiás vezérlést használ a TFT műszerfalon keresztül.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A Harley-Davidson bejelentette 30. Harley Owners Group Europai Rally részleteit

A Harley-Davidson® nagy örömmel jelentette be programtervét a híres európai Harley Owners Group (H.O.G.®) Rally 30 esemény kapcsán, amelynek most először az olaszországi Senigallia ad otthont 2024. június 6-9. között. Az éves európai H.O.G. Rally egyik fontos alapelve, hogy egy mindenki számára nyitott és ingyenes “vándor esemény” legyen, ahol a motorkerékpár-rajongók ellepik az utakat és […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A CB125R négy új színt, új színes TFT-kijelzőt és EURO5+ erőforrást kapott

• A CB125R a CB1000R-től örökölt, új, színes TFT műszeregységet kapott, amelyet egy vadonatúj kormánykapcsoló vezérel. • A CB125R az új Matt Cynos Gray, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic és Pearl Splendor Red színekben érkezik a márkakereskedésekbe • Az új, színben passzoló nagy logós grafika az egyedi látványért • A CB125R már megfelel […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Sajtótájékoztatóval egybekötött bemutató keretében tárja az AMTS 2024 közönsége elé az ADVESmoto a Brixton, a Malaguti és a NIU újdonságait

Az ADVESmoto a népszerű modellek mellett újdonságokkal is készül a 2024-es AMTS-re. A péntek délelőtt 11 órakor kezdődő sajtótájékoztatóval egybekötött bemutatón láthatja először az itthoni közönség nyilvánosan az új modelleket. A Brixton Cromwell 1200X scrambler, a Malaguti Madison125 nagyrobogó, valamint az intelligens városi közlekedés régóta várt új modelljei, a NIU RQi elektromos motorkerékpár, az XQi3 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom