Nem egy hagyományos kalandmotor: Moto Guzzi V100 Mandello

A Moto Guzzit általában nem szokták a csúcstechnológiával azonosítani, de a cég új V100 Mandello modellje – amely a márka századik születésnapját ünnepli – a hagyományos ötletek és a futurisztikus gondolkodás érdekes kombinációja.

A motor tartása és stílusa hagyományos sporttúra, elkerüli a magasra emelkedő, kalandmotoros ihletésű gépek trendjét, és a V-kettes motor kétoldalt kiálló hengerei nem hagynak kétséget afelől, hogy ez egy Moto Guzzi. De ez a motor teljesen új, és a motor olyan műszaki elemeket rejt, amelyek nem csak a Guzzi számára újak, hanem a motorozásban is egyediek.

Az 1042 köbcentiméteres motor a korábbi “kis blokkos” Guzziktól eltérően vízhűtést használ, ami 115 lóerős csúcsteljesítményt és 77 lb-ft maximális nyomatékot eredményez. Nem világrengető számok, de egy ilyen motorkerékpárhoz képest bőven elegendőek.

A motor egy újonnan tervezett egyoldalas lengőkarban elrejtett tengelyen keresztül hajt, és a korábbi Guzziktól abban különbözik, hogy a hengerfejek 90 fokkal el vannak forgatva, a szívócső a “V” közepén van, a kipufogó pedig lefelé mutat. Ezek a fejek két vezérműtengelyt és hengerenként négy szelepet tartalmaznak.

A karosszéria azonban a hagyományos megjelenés ellenére a V100 nagy újdonságát rejti. Az elektromosan állítható szélvédő mellett a 17,5 literes tank mindkét oldalára automatikus, elektromos szélterelőket szereltek. Ezek a szárnyak a sebességtől és a kiválasztott menetmódtól függően változtatják a helyzetüket, terelik a levegőt a motoros körül, és valóban “aktív” aerodinamikát hoznak létre.

A Guzzi azt mondja, hogy ezek segítenek csökkenteni a motorosra ható széllökéseket, így a V100 olyan érzést kelt, mintha egy sokkal teljesebb burkolattal rendelkező gép lenne.

Máshol négy vezetési mód, négy kipörgésgátló beállítás, három motorfékezési szint és három teljesítménytérkép áll rendelkezésre a motorhoz, valamint kanyarfényszórók és egy IMU, amely biztosítja, hogy az ABS és a kipörgésgátló akkor is működjön, ha a motor épp kanyarodik.

A Guzzi két változatot kínál majd: az alap V100-ast egy magasabb felszereltségű változat egészíti ki, amely Öhlins Smart EC 2.0 félaktív felfüggesztést, gyorsváltót és multimédiás vezérlést használ a TFT műszerfalon keresztül.

Kapcsolódó cikkek

Motor Teszt

Zontes 703F Adventure (2025) teszt – A high-tech túratárs – Motor&Verda

Történt egy szép tavaszi napon, hogy megkeresést kaptam az M0bike csapatától az újonnan Magyarországra érkezett Zontes túraenduró tesztelésére. A puding próbája ugyebár az evés, így adta magát, hogy mélyvízbe dobjam a 703F-t, és egy egész napos, nagy túrára induljak a nyergében. Úticélként Szlovákiára esett a választás, az egyetlen kikötésem pedig a teszttel szemben annyi volt, […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nyolc különleges ország és ezernyi életre szóló élmény várja az 5. Honda Adventure Roads túra résztvevőit

• A Honda Adventure Roads indulói 2025. június 8-án rajtolnak Rómából és egészen Törökországig kalandoznak majd • 2500 km lenyűgöző tájakon, feledhetetlen utakon és kihívásokkal teli erdei ösvényeken • Az életre szóló élményekről a Honda zászlóshajója, a CRF1100L Africa Twin kalandmotor gondoskodik • A Honda Adventure Roads 35 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Husqvarna Vitpilen 401 (2024) teszt – A játszós motor – Motor&Verda

A Husqvarna története több, mint száz évre nyúlik vissza. Az eredetileg svéd vállalat ez idő alatt rengeteg változáson ment keresztül, és már több, mint 10 éve a KTM tulajdonában áll. Fehér nyilakkal (azaz Vitpilenekkel) 2018 óta találkozhatunk utainkon, a legkisebbtől (125-ös) kezdve, a négyszázason át egészen a nagyobbakig (700 – 800 ccm). A tesztmotorunk – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom