Nem egy hagyományos kalandmotor: Moto Guzzi V100 Mandello

A Moto Guzzit általában nem szokták a csúcstechnológiával azonosítani, de a cég új V100 Mandello modellje – amely a márka századik születésnapját ünnepli – a hagyományos ötletek és a futurisztikus gondolkodás érdekes kombinációja.

A motor tartása és stílusa hagyományos sporttúra, elkerüli a magasra emelkedő, kalandmotoros ihletésű gépek trendjét, és a V-kettes motor kétoldalt kiálló hengerei nem hagynak kétséget afelől, hogy ez egy Moto Guzzi. De ez a motor teljesen új, és a motor olyan műszaki elemeket rejt, amelyek nem csak a Guzzi számára újak, hanem a motorozásban is egyediek.

Az 1042 köbcentiméteres motor a korábbi “kis blokkos” Guzziktól eltérően vízhűtést használ, ami 115 lóerős csúcsteljesítményt és 77 lb-ft maximális nyomatékot eredményez. Nem világrengető számok, de egy ilyen motorkerékpárhoz képest bőven elegendőek.

A motor egy újonnan tervezett egyoldalas lengőkarban elrejtett tengelyen keresztül hajt, és a korábbi Guzziktól abban különbözik, hogy a hengerfejek 90 fokkal el vannak forgatva, a szívócső a “V” közepén van, a kipufogó pedig lefelé mutat. Ezek a fejek két vezérműtengelyt és hengerenként négy szelepet tartalmaznak.

A karosszéria azonban a hagyományos megjelenés ellenére a V100 nagy újdonságát rejti. Az elektromosan állítható szélvédő mellett a 17,5 literes tank mindkét oldalára automatikus, elektromos szélterelőket szereltek. Ezek a szárnyak a sebességtől és a kiválasztott menetmódtól függően változtatják a helyzetüket, terelik a levegőt a motoros körül, és valóban “aktív” aerodinamikát hoznak létre.

A Guzzi azt mondja, hogy ezek segítenek csökkenteni a motorosra ható széllökéseket, így a V100 olyan érzést kelt, mintha egy sokkal teljesebb burkolattal rendelkező gép lenne.

Máshol négy vezetési mód, négy kipörgésgátló beállítás, három motorfékezési szint és három teljesítménytérkép áll rendelkezésre a motorhoz, valamint kanyarfényszórók és egy IMU, amely biztosítja, hogy az ABS és a kipörgésgátló akkor is működjön, ha a motor épp kanyarodik.

A Guzzi két változatot kínál majd: az alap V100-ast egy magasabb felszereltségű változat egészíti ki, amely Öhlins Smart EC 2.0 félaktív felfüggesztést, gyorsváltót és multimédiás vezérlést használ a TFT műszerfalon keresztül.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

A Honda bemutatja legújabb, 2025-ös modellévű kétkerekűit a budapesti Motorkiállításon

A Honda jövő hétvégén, Magyarországon először, bemutatja a 2025. évi motorkerékpárjait és robogóit a Millenárison megrendezésre kerülő MOTORKIÁLLÍTÁS 2025 rendezvényen, így a nagyérdemű közönség testközelből láthatja, többek között, a legújabb GB350S-t, a Hornet család zászlóshajóját a CB1000 SP-t, valamint a megújult PCX125-t. A japán gyártó az idei évben számos újdonságot mutatott be az Adventure, Street […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Szenzációs hangulat, rekord nézőszám a Superenduro GP of Hungary-n!

Rekord nézőszám, négy kategória, tizenkét boldog dobogós, és elképesztő hangorkán – címszavakban így lehetne összefoglalni a Superenduro GP of Hungary-t, amely persze jóval több volt ennél! Ezért úgy gondoltuk, érdemes mérleget vonni a történések egyhetes távlatából. (A Motor&Verda saját összefoglaló videóját IDE kattintva éred el!) A máskor elegáns sportcsarnok ezúttal teljesen új arcát mutatta. És […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Stílusosan ünnepli a Gold Wing bemutatkozásának 50. évfordulóját a Honda

• Egyedi színekben, különleges emblémákkal érkeznek a Gold Wing 50th Anniversary modellek • Különleges, korlátozott példányszámú asztali Gold Wing makett bemutatja az első és a legújabb nemzedéket • Továbbfejlesztett kommunikációs és infotainment-rendszer • A Gold Wing károsanyag-kibocsátása immáron az EURO5+ előírásainak is megfelel Az 50. születésnapját ünneplő Honda Gold Wing már a – 999 cm3-es […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom