Nyilvánosságra hozta a Honda az E-Clutch névre keresztelt automatikus tengelykapcsolóval ellátott modellek árát

  • A NeoSportsCafé családba tartozó CB650R alapmodell ára 3 489 000 Ft , az automatikus tengelykapcsolóval ellátott párját pedig 3 699 000 Ft-ért vihetik haza a Honda szerelmesei
  •  Míg a CBR650R sportmotor manuális váltóval 3 769 000 Ft-ba, addig az E-Clutch névre keresztelt váltóval ellátott párja 180 000 Ft-tal kerül többe

Az új, E-Clutch névre keresztelt automatikus tengelykapcsoló 2024-es bevezetésével a Honda teljesen új motorozási élményt kínál, amelyet a kezdők és a tapasztalt motorosok egyaránt megtapasztalhatnak. A CB650RCBR650R párosban bemutatkozó, innovatív Honda E-Clutch rendszer egy automatikus kuplung, ami indulásnál, menet közben és megállásánál is elvégzi a tengelykapcsolásokat, tehát a felhasználóknak nem kell a kuplungkart használnia. A rendszer rángatásmentes, kifinomult váltókapcsolásokat és hihetetlenül lágy indulásokat, illetve megállásokat szavatol a kuplungkar használata nélkül

Ezáltal még élvezetesebb, illetve izgalmasabb a motorozás, és maga a motor is sokoldalúbb. Amikor a Honda E-Clutch rendszer aktív, a vezetőnek csupán a váltópedált kell használnia, akárcsak a gyorsváltónál. A váltások során úgynevezett „félkuplung” üzemmód érvényes, a befecskendező- és a gyújtásrendszer pedig kiszűri a rántásokat, így tényleg páratlanul kifinomultak a fokozatkapcsolások.

A kuplungkarra természetesen akkor sincs szükség, ha a motoros lehúzódik vagy megáll. A lefulladást is meggátoló E-Clutch a motor indításakor azonnal bekapcsol, és automatikus üzemmódban éppoly kifinomultan működik, mint manuális állásban, mikor a vezető maga kezeli a kuplungkart. Amennyiben a felhasználó úgy dönt, hogy egy ideig nem tart igényt a Honda E-Clutch rendszer támogatására, akár teljesen ki is kapcsolhatja.

A világújdonságnak számító műszaki vélhetően hamar közkedveltté válik majd, hiszen a hagyományos és a gyorsváltó, valamint a DCT erőátvitel előnyeit ötvözi.

A modellek, melyekkel leghamarabb az osztrák welsi motorkiállításon találkozhat a nagyközönség február 9-11. között, már megrendelhető a Honda hazai márkakereskedéseiben.

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Suzuki V-Strom 800 (2024) teszt – “Alap”, hogy jó! – Motor&Verda

A tavalyi év újdonságát a Suzuki háza táján a soros kéthengeres erőforrással szerelt “nyolcszázas” motorok piacra dobása jelentette. 2024-ben ezen modelleket továbbfejlesztve, átalakítva szélesítették palettájukat a japánok. A GSX-8S után idén a sportos GSX-8R, a V-Strom 800 DE után pedig a V-Strom 800 került bemutatásra. Ez utóbbi modellt volt alkalmunk ezúttal kipróbálni a Suzuki Magyarország […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor a harmadik hétvége után a bajnokság második helyén

2024-ben Tim Gábor hétszeres bajnok és a GFS Racing Team nagy fába vágta a fejszéjét. Egy Lotus Cup Europe-on induló kupás autóval neveztek be az ESET Cup bajnokságba, ahol egyértelműen a mezőny leggyengébb autójával kísérlik meg a lehetetlent, megnyerni a GTX kategória bajnoki címét. Az első három forduló után Tim Gábor a kategória értékelés második […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom