Fantasztikus ez az eredmény, főleg úgy, hogy a versenyen ültem először ezen a Yamahán

A múlt hétvégén rendezték meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, a századik Bol D’ort. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője ezúttal is fantasztikus teljesítményt nyújtott, és a Maco Racing kölcsönpilótájaként az abszolút hatodik helyén végzett a Superbike kategóriában, azaz a legutóbbi, Spa-Francorchampsban elért 5. helye után ismételten világra szóló sikert aratott.

Eddigi EWC-s pályafutása újabb remek hétvégéjén van túl Kovács Bálint: a H-Moto Team versenyzője a Maco Racing Team kölcsönversenyzőjeként újfent világra szóló sikert ért el a Superbike mezőnyben az idei Endurance-világbajnokságon.

Legutóbb a belga Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás vb-futamán végzett az 5. helyen – sokáig még a dobogóért is harcban volt a csapatával, a Wójcik Racing Teammel –, és ezt most kis híján sikerült megismételnie. Ráadásul úgy, hogy Kovács Bálint – aki a HUMDA Academy támogatott pilótája – a 100. Bol d’Ort ezúttal is a Wójcik Superstock csapatában kezdte, végig motorozta a lengyel alakulatnál a tesztet, a szabadedzéseket és az időmérőt, aztán amikor elkezdődött a 24 órás száguldás, a rajtnál már a Maco Racing pilótájaként a Superbike-ban vágott neki az újabb nagy kalandnak. Maga a verseny szeptember 17-én délután háromkor indult, és két safety carral megszakított időszak után szeptember 18-án, 15 órakor ért véget.

Ráadásul fantasztikus magyar sikerrel, hiszen Bálint és két csapattársa, a francia Enzo Boulom és az ausztrál Anthony West végül a hatodik helyen zárt, és ezzel a csapat a világbajnoki pontversenyben végül a 12. helyen zárt. Soha rosszabb szereplést, és most már reménykedhetünk abban, hogy Bálint ott lesz majd a Endurance-világbajnokság következő szezonjában is az indulók között.

„Nagyon izgalmas hetem volt, és most már visszatekintve az elmúlt hétvégére, kijelenthető, a századik Bol d’Or nem adta könnyen magát. Ezúttal is a Superstock csapatba neveztek, nagyon jól ment a motor alattunk az edzéseken, ám ezúttal rám esett a tartalékpilóta szerepe. Úgy tűnt a verseny indulása előtt pár órával, hogy ezúttal nem az aszfalton, hanem a boxból tudom majd segíteni a csapatomat.

Ám ekkor a Maco Racing megkereste a Wójcikot, hogy kölcsön vennének erre a futamra, ráadásul a Superbike kategóriában. A lengyelek rábólintottak, ám a bemelegítő edzésnek ekkor már vége volt, így egyrészt biztossá vált az indulásom, illetve az is, hogy a csapat Yamahájára az első felmenetelkor tudok majd felülni. Kellett pár kilométer, mire ráéreztem a motorra, ráadásul a tizedik kör táján levált a futófelület a gumikról, így be kellett hoznom a Yamahát a boxba. Amikor egy gyors szervízt követően visszamentem a pályára, összesen harmincöt kört kellett teljesítenem, így már mire átadtam Anthonynak a Yamahát, olyan köridőkre voltam képes, mintha egész héten ezzel motoroztam volna. Nagyon fárasztó verseny volt, főleg éjszaka, ráadásul Enzo úgy ment a pályán, hogy amikor leszállt a Yamaháról, a sérülése miatt csak mankóval tudott járni.

Sajnos hajnalban estem egyet, így a fentiek ismeretében elképesztő eredmény ez a hatodik hely, főleg annak tükrében, hogy a Bol d’Ornak csak a tizenötödik helyről vághattunk neki. Mindenesetre a csapat nagyon elégedett volt a teljesítményemmel, és úgy érzem, immár elértem oda, hogy a privát csapatok legjobbjai közé tartozom. Nagyon megérte a kemény munka, mindenkinek köszönöm, aki segített, és őszintén remélem, jövőre is tagja lehetek a vb-mezőnynek” – fogalmazott Kovács Bálint.

A H-Moto Team tulajdonos-csapatvezetője, Kelemen Krisztián szerint pilótája ismét emberfeletti teljesítményt nyújtott, és nem titkolja, a múltkori, Spában elért ötödik, illetve a mostani hatodik hely bizony sokat segít abban, hogy Bálint jövőre is tagja legyen az EWC mezőnyének.
„Újra hihetetlen verseny részesei voltunk! Bálint kiegyensúlyozott versenyzése is kellett ehhez az elképesztő eredményhez, aminek értékét növeli, hogy nem a megszokott csapattal, szerelőkkel és motorral dolgozhatott a verseny alatt.

Azt hiszem, nem kell megmagyarázni, mit is jelent egy világbajnokságon előbb ötödikként, majd hatodikként célba érni egy huszonnégy órás embertpróbáló száguldást követően. Nem titkolom, ez a kiemelkedő teljesítmény megkönnyíti a menedzsment dolgát a jövő évi szerződés előkészítéséhez” – jelentette ki Kelemen Krisztián.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re • A 2025-ös modellévben bevezetett változtatások célja, hogy még inkább kidomborítsák a prémium színvonalú Forza robogók GT-jellegét • A zászlóshajónak tekinthető Forza 750 egyebek mellett új, nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszórót kapott • Emellett a Forza 750 használati értékét, időjárás-védelmét és […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom