A józan ész diadala 2. rész – A kombi visszavág – MG5 Electric Comfort Long Range teszt

Az utóbbi pár év villanyautós felfutása elég érdekes formákat szül. Mindenféle crossoverek, simára csiszolt SUV-ok, furcsa, szedánra hasonlító valamik lepték el az utakat. Az ezzel párhuzamosan létező SUV-láznak köszönhetően több klasszikusnak nevezett autóforma is kihalt, vagy már csak agonizál. A szedánok szépen lassan eltűnnek, az egyterűeket Isten nyugosztalja. Erre jönnek a kínaiak, jelesül az MG, és ledob két olyan formát, amire minden két lábbal földön álló ember azonnal lelkesen bólint: az MG4 képében egy ötajtóst, az MG5 pedig a világ legelső villanykombija lett, előzve ezzel az Opel Astrát. Persze, nekik is van villany-SUV-juk a ZS EV képében, e nélkül már nehéz is létezni, de MG4-et többet láttam már az úton, mint ZS EV-t.

Külső

Az MG5 klasszikus kombis arányokkal rendelkezik, de mai szemmel meglepő nagyobb hasmagassága van, mint a kategóriatársainak. 4,54 méteres hosszával a Toyota Corolla, Kia Ceed kategóriájában küzd a vásárlókért.

Elölről nekem kicsit ssangyong-os (bocsánat, KG Mobility!) beütésű, olyan, mint ha a Korando orrát alakították volna át. Közvetlenül a márkajel alatt található a töltő, ami bevásárlóközpontokban való töltéshez tökéletes, de egy ráfutásos balesetnél biztos nem lennék boldog, mikor kijön az Audatex…

Az MG5 oldalról klasszikus kombis arányokkal rendelkezik, szerencsére a B-oszloptól hátrafelé az üvegek sötétítettek és ha sok a cuccunk, akkor tetőcsomagtartót is használhatunk, hiszen tetősínek is vannak az autón. A tengelytáv 2,66 méter, nem túl acélos, a konkurensek egy jó része tudja a 2,7 métert is. Az MG villanykombija 16 collos kerekeken gördül, itt is a józanságot képviselve.

A hátsó lámpák egy picit az újkori Volvo-k első fényszóróira emlékeztetnek, de lássuk be, egyre nehezebb újat és egyedit alkotni, úgyhogy nincs ezzel semmi baj. Hátulról látszik, tipikus MG, az autó viszonylag keskeny, de egész magas (szélesség: 1,81 m, magasság: 1,53 m)

Belső

A belső tér anyaghasználata egy alapvetően olcsó márkára jellemző. Sok kemény műanyag, rengeteg zongoralakk. Az első ülések kifejezetten jól tartanak, már-már sportos oldaltartásuk van. Előttünk a többi MG-ből már ismert kormány, érdekes módon nem az MG4-ét hozták át, de ez a jobb megoldás. Mögötte teljesen digitális műszerfal, ami személyre nem szabható, viszont rengeteg adattal lát el, még a 12 voltos kisakksi feszültségét és töltöttségét is láthatjuk.

Az ergonómia nem túl acélos. Középen magasan húzódik a középkonzol, azon található a kézifék gombja, az irányváltó forgókapcsolója, a menetmód-választó és a KERS (itt most felröhög egy forma-1-es mérnök), azaz a rekuperáció billenőkapcsolója. Ha egy félliteres palackot teszünk a pohártartóba, akkor garantált, hogy irányváltáskor vagy a visszatöltés mértékén való változtatásakor bele fogunk akadni az üvegbe. A középkonzol alatt van egy semmire nem jó tárolórekesz, a vezető onnan biztos nem vesz ki semmit, mert akkor leesik az útról, de az utasnak sem kényelmes odanyúlkálni. Több autóban láttam már ilyet, nem tudom, miért kell erőltetni. Ezen kívül a bal lábunkkal is óvatosan, hiszen az nincs lefoglalva, ezért a cipőm orrával rendszeresen belerúgtam egy kábelkötegbe a műszerfal alján, féltem, hogy mit sikerül szétkapcsolni egy rossz mozdulattal.

Az MG-k fedélzeti rendszere az én nemezisem. „Természetesen” most sem tudtunk jól együttműködni. Az alaprendszer eleve lassú, de a telefontükrözés is okozott kellemetlen meglepetéseket. Nem mindig akart csatlakozni, hiába próbálkoztam az ősi módszerrel (állítsd le, szállj ki, zárd be, ülj vissza), nem segített. Ha működött, abban sem volt köszönet. Simán kifagyott az egész, az alatta lévő fizikai gombokkal egyetemben, a zenét elkezdte tekerni, mintha a magnó kapta volna be a kazettaszalagot. A Waze-t is teljesen meg tudta bolondítani. Az már csak hab volt a tortán, mikor hívott egy újságíró kolléga és végül felhívtam a menyasszonyomat,, ahelyett hogy a kolléga hívását fogadtam volna…

Hátul a magas padló miatt nem túl kényelmes ülni, tipikus villanyautós dolog. Az ülőlap rövid, a combunknak nem sok alátámasztás jut. Cserébe mindkét szélen ülő utasnak jár lámpa. A csomagtér alapjáraton 479 tisztességes liter, lehajtva az üléseket 1367 literes terünk lesz. Az ülések nem hajlanak teljesen síkba, gondolom ezt is az elektromos autósság számlájára írhatjuk. Ettől függetlenül a praktikumra nem lehet panasz, egy kombi sosem okoz csalódást.

Hajtáslánc, vezetés

Meglepő, de az MG4 és az MG5 nem platformtestvérek. Míg az MG4 egy hátsókerekes gépezet, addig az MG5 villanymotorja az első gumikat gyötri. Kétféle változatban kapható, 115 és 130 kW-osként. Az előbbi a Long Range verzió sajátja, utóbbi a Standardé. Nyomatékban mindkettő 260 Nm-t tud, ami elég durva gyorsulást biztosít a kicsivel 1500 kiló feletti autónak. A súlyadat egyébként nem rossz, a 2010-es években voltak olyan belsőégésű motorral szerelt Astrák, amik ennél nehezebbek voltak.

Akksitechnológiában és -méretben is van eltérés a Standard és a Long között. Míg előbbi lítium-vas-foszfátot használ, utóbbi lítium-nikkel-mangán-kobaltot. A Standard 50 kWh-s, a Long 61. Tölteni fali töltőről 11kW-al tudjuk, tehát nagyjából 5-7 óra a töltése az autónak, kiviteltől függően. Gyorstöltésre is alkalmas, 10-ről 80%-ra 40 perc alatt tudjuk fellőni.

A Standard 320 km-es hatótávot ígér, a Long 400-at. Hát… ebben a januári fagyban ettől nagyon távol állunk. A teszthét átlagfogyasztása, ami szinte semennyi autópályát nem tartalmazott, 20 kWh/100 km lett. Volt olyan mínusz négy fokos reggel, ahol 30 kWh-ról indultunk, nagy nehezen 26-ig sikerült levinni. Nos, ez inkább gyenge 250-300 km-es hatótáv, semmint egy magabiztos 400.

 

Vezetni abszolút semleges az autót. Jó MG szokásként a futómű bírja a magyar utakat, de kissé billegős. A villanymotor programozása érdekes, kicsit már közelebb is áll egy erősebb benzineshez, egészen le kell nyomni a gázpedált a menésért, de akkor aztán nemulass, megy, mint a meszes. A nyugis, forgalommal csorgós vezetés a sajátja, ne keressünk sportosságot ott, ahol nincs.

Értékelés

Végre nem egy újabb villany-crossover! Az MG5 nem tökéletes autó, de legalább egy értelmes választás az elektromos autók között. Leginkább második autónak tudom elképzelni, anyának egy praktikus autónak a napi rutint letudni, de akár a hétvégi nagybevásárlás is belefér, hosszútáv-futásra a kincstári optimizmus ellenére sem alkalmas, és erre a hátsó ülések kényelmetlensége is rátesz.

Beszéljünk az árakról is. Felszereltségben nincs sok választásunk, van a Comfort és kész. A Standard verziót kedvezményes áron most 12.499.000 Ft-ért lehet hazavinni, a Long Range 14.099.000 Ft-ot kóstál. Viszonylag gyengébb motorja és másfél milliós felára ellenére én a Long Range-t választanám a városi szaladgáláshoz is, ott jobban kompenzálva érzem magam a magasabb téli fogyasztásért.

 

Az MG engem most kicsit megnyugtatott, talán nem halnak ki az igazán praktikus autók. Van még helye a józan észnek, és egy jó kis kombinak.

További képekért KATT a galériára!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom