A hazai piacvezető enyhén átdolgozta az egyik legnépszerűbb modelljét, ami sportosabbá, csendesebbé és erősebbé vált. Az egyik legjobb felszereltségű hibrid kivitelt tettük próbára, ami mostanság alacsonyabb árat is kapott.
A japán márka eladásai nem véletlenül olyanok, amilyenek. Az értékesítéssel foglalkozó munkatársaknak az „érzékelőik” jól működnek, így képbe vannak azzal, hogy mit igényel a piac. Ami a legfontosabb a rohanó világunkban, hogy gyorsan a helyi elvárásokhoz tudják igazítani a kínálatot. Ennek a hozzáállásnak köszönhetjük a 2019 óta velünk lévő Corolla felfrissülését.
Ez annyit tesz, hogy már az ötödik generációs hibridrendszer található az autóban, ami az 1,8 literes motor esetében 140 lóerős. A beavatkozásoknak köszönhetően erősebb, hatékonyabb és könnyebb lett a hibridegység elektromos része. Ennek egyik eredménye, hogy erőteljes gyorsításkor, pl. 500-al kisebb fordulaton a pörög a motor. A korábbi Toyota hibrideknél megszokott, spórolós vezetésre történő „ösztönzés” eltűnt, jobb az autó dinamikája, ezért jóval élettel telibb a hibrid Corolla vezetése.
Ezt „muszáj” volt meglépni, mert az új Prius mellett, a konkurencia is fejlődik. A Honda Civic a legerősebb versenyző ebben a ligában, a Stellantis is kijött a saját hibrid rendszerével és a koreaiak is ügyesek. És az utóbbi éveket, a Nissan mérnökei sem pihenéssel töltötték. A Renault révén a Mitsubishi is remek hibrideket kínál.
A Corolla fogyasztás terén városban teljesít a legjobban, aki spórolós, annak a négy liter sem elérhetetlen álom, átlagos vezetéssel 4,5-5 liter körüli érték kényelmesen hozható. Autópályán 6,5-7 literes az „étvágy”, miközben erről a tempóról is jól tud gyorsítani az autó. A köztes létben – azaz az autóutas és a városok közötti szakaszokon – 5-5,7 literrel érdemes számolni.
Sportos külső
A félreértések elkerülése végett, a csúcsfelszereltség közelében lévő GR Sport kivitel nem az a verzió, amit több száz körön teszteltek a Nürburgringen és más híres versenypályán. Ez a kivitel, a világ más tájain forgalmazott Corolla GR, a Yaris csúcsmodell hajtásláncával.
Tesztautónknál a típusjelzés egy olyan csomagot jelöl, ami fekete tetővel, a finom kis fekete hátsó szárnnyal és a karosszérián lévő fekete betétekkel teszi látványosabbá a külsőt. Ez ad egy sportos, egyedi hangulatot a lépcsőshátú Corollának, ami a szürkéskék színnel együtt nagyon jól néz ki. Ehhez tartoznak a nagyobb átmérőjű felnik, és a feszesebb rugózás, akinek az utóbbi nem jön be, az maradhat Executive felszereltségnél.
Az utastérben a bőrrel burkolt kormány, a piros varrások és az indítógombon lévő GR Sport felirat jelzi, hogy nem átlagos a Corolla. Ja, és ott vannak még a fejtámlával egybeépített első ülések, amelyek nagyon jól néznek ki. A kialakításuk olyan, mint az autóé: a látványra gyúrnak. Ugyanis nagyon jól néznek ki, a hátat megtámasztó rész szuper látványos, miközben az ülőlapnak már átlagos az oldaltartása. Nem olyan szűk, mint a sportos autóknál használt, igazán jó tartást biztosító sportülések.
Műszerfal
A Toyota gyorsan utolérte magát a központi kijelző fronton, ezen a téren sokáig le voltak maradva. Ennek a területnek a fontosságát jelzi, hogy a nemrég frissült Yaris és Yaris Cross-nál is, ez a rész változott a legjobban. Esetünkben a kormány mögött 12,3 colos kijelzőt találni, aminek a kinézetét minimálisan lehet egyénre szabni. A 10,5 colos központi kijelző egész jól kezelhető és a vezeték- nélküli kapcsolattal működik az Android Auto és az Apple CarPlay.
A vezetéket nélkülöző technológia a telefontöltésre is kiterjed. Ami a váltókar előtt, kissé eldugott helyen található. Mókás részlet, hogy mellette található két klasszikus kinézetű billenőkapcsoló, amivel az első ülések fűtését lehet szabályozni. A hátsó sorban a 180 centi fölötti magasságnál a fej és lábtér már kicsit szűkösnek bizonyult. A csomagtartó 470 literes és szépen kárpitozott. Az autónak elsőrangú a minősége és a kidolgozottsága.
Árak
Az, hogy a Toyota illetékesei a radaron tarják a szemüket, az is mutatja, hogy a Corolla árai igazodnak a piachoz. Ez a típus tavaly még 15 millió körüli listaáron volt elérhető. A belépő szintű Corolla április végén 1,5 literes motorral és kézi kapcsolású váltóval már 8 millióért elvihető, a hibridekből a belépő szintet a 12 millióba kerülő jelentette, ma ez a „Javasolt kedvezményes ügyfél árral” már 10,6 millió.
A csúcs közelében lévő, fekete színekkel megbolondított, egyedibb kinézetet adó GR Sport hibrid, 13 millióért kapható. Így aki nem ragaszkodik a jobb külsőt biztosító kinézethez – és a szinte maximális felszereltséghez – az a takarékoskodást olcsóbban is megúszhatja.
Benedek Attila
Fotó: Szerző