Kívül-belül felfrissült – Toyota Corolla 1,8 Hybrid GR Sport Dynamic teszt

A hazai piacvezető enyhén átdolgozta az egyik legnépszerűbb modelljét, ami sportosabbá, csendesebbé és erősebbé vált. Az egyik legjobb felszereltségű hibrid kivitelt tettük próbára, ami mostanság alacsonyabb árat is kapott.

A japán márka eladásai nem véletlenül olyanok, amilyenek. Az értékesítéssel foglalkozó munkatársaknak az „érzékelőik” jól működnek, így képbe vannak azzal, hogy mit igényel a piac. Ami a legfontosabb a rohanó világunkban, hogy gyorsan a helyi elvárásokhoz tudják igazítani a kínálatot. Ennek a hozzáállásnak köszönhetjük a 2019 óta velünk lévő Corolla felfrissülését.

Ez annyit tesz, hogy már az ötödik generációs hibridrendszer található az autóban, ami az 1,8 literes motor esetében 140 lóerős. A beavatkozásoknak köszönhetően erősebb, hatékonyabb és könnyebb lett a hibridegység elektromos része. Ennek egyik eredménye, hogy erőteljes gyorsításkor, pl. 500-al kisebb fordulaton a pörög a motor. A korábbi Toyota hibrideknél megszokott, spórolós vezetésre történő „ösztönzés” eltűnt, jobb az autó dinamikája, ezért jóval élettel telibb a hibrid Corolla vezetése.

Ezt „muszáj” volt meglépni, mert az új Prius mellett, a konkurencia is fejlődik. A Honda Civic a legerősebb versenyző ebben a ligában, a Stellantis is kijött a saját hibrid rendszerével és a koreaiak is ügyesek. És az utóbbi éveket, a Nissan mérnökei sem pihenéssel töltötték. A Renault révén a Mitsubishi is remek hibrideket kínál.

A Corolla fogyasztás terén városban teljesít a legjobban, aki spórolós, annak a négy liter sem elérhetetlen álom, átlagos vezetéssel 4,5-5 liter körüli érték kényelmesen hozható. Autópályán 6,5-7 literes az „étvágy”, miközben erről a tempóról is jól tud gyorsítani az autó. A köztes létben – azaz az autóutas és a városok közötti szakaszokon – 5-5,7 literrel érdemes számolni.

Sportos külső

A félreértések elkerülése végett, a csúcsfelszereltség közelében lévő GR Sport kivitel nem az a verzió, amit több száz körön teszteltek a Nürburgringen és más híres versenypályán. Ez a kivitel, a világ más tájain forgalmazott Corolla GR, a Yaris csúcsmodell hajtásláncával.

Tesztautónknál a típusjelzés egy olyan csomagot jelöl, ami fekete tetővel, a finom kis fekete hátsó szárnnyal és a karosszérián lévő fekete betétekkel teszi látványosabbá a külsőt. Ez ad egy sportos, egyedi hangulatot a lépcsőshátú Corollának, ami a szürkéskék színnel együtt nagyon jól néz ki. Ehhez tartoznak a nagyobb átmérőjű felnik, és a feszesebb rugózás, akinek az utóbbi nem jön be, az maradhat Executive felszereltségnél.

Az utastérben a bőrrel burkolt kormány, a piros varrások és az indítógombon lévő GR Sport felirat jelzi, hogy nem átlagos a Corolla. Ja, és ott vannak még a fejtámlával egybeépített első ülések, amelyek nagyon jól néznek ki. A kialakításuk olyan, mint az autóé: a látványra gyúrnak. Ugyanis nagyon jól néznek ki, a hátat megtámasztó rész szuper látványos, miközben az ülőlapnak már átlagos az oldaltartása. Nem olyan szűk, mint a sportos autóknál használt, igazán jó tartást biztosító sportülések.

Műszerfal

A Toyota gyorsan utolérte magát a központi kijelző fronton, ezen a téren sokáig le voltak maradva. Ennek a területnek a fontosságát jelzi, hogy a nemrég frissült Yaris és Yaris Cross-nál is, ez a rész változott a legjobban. Esetünkben a kormány mögött 12,3 colos kijelzőt találni, aminek a kinézetét minimálisan lehet egyénre szabni. A 10,5 colos központi kijelző egész jól kezelhető és a vezeték- nélküli kapcsolattal működik az Android Auto és az Apple CarPlay.

A vezetéket nélkülöző technológia a telefontöltésre is kiterjed. Ami a váltókar előtt, kissé eldugott helyen található. Mókás részlet, hogy mellette található két klasszikus kinézetű billenőkapcsoló, amivel az első ülések fűtését lehet szabályozni. A hátsó sorban a 180 centi fölötti magasságnál a fej és lábtér már kicsit szűkösnek bizonyult. A csomagtartó 470 literes és szépen kárpitozott. Az autónak elsőrangú a minősége és a kidolgozottsága.

Árak

Az, hogy a Toyota illetékesei a radaron tarják a szemüket, az is mutatja, hogy a Corolla árai igazodnak a piachoz. Ez a típus tavaly még 15 millió körüli listaáron volt elérhető. A belépő szintű Corolla április végén 1,5 literes motorral és kézi kapcsolású váltóval már 8 millióért elvihető, a hibridekből a belépő szintet a 12 millióba kerülő jelentette, ma ez a „Javasolt kedvezményes ügyfél árral” már 10,6 millió.

A csúcs közelében lévő, fekete színekkel megbolondított, egyedibb kinézetet adó GR Sport hibrid, 13 millióért kapható. Így aki nem ragaszkodik a jobb külsőt biztosító kinézethez – és a szinte maximális felszereltséghez – az a takarékoskodást olcsóbban is megúszhatja.

Benedek Attila
Fotó: Szerző

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megfizethető minikupén és belépő szintű hot hatchen dolgozik a Toyota

A négy méternél rövidebb S-FR a Toyota könnyű, élvezetesen vezethető, hátsókerék-meghajtású sportautóinak (2000GT, Celica, MR2, GT86) szellemi örököseként mutatkozott be a 2015-ös Tokiói Autószalonon. Az apró, 2+2 üléses kupétanulmányról azt állította a Toyota, hogy az agilis mozgás, a sportos vezethetőség és a karakteres megjelenés a fő erőssége, a küldetése pedig az, hogy egy új generációval […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom