Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán és kombi, a Passatot is most mutatták be, csak kombiként meg persze ott van a német prémium szentháromság és a Lexus is képviselteti magát az ES-el. Ezek jó autók, csak hát gyönyörködni nem nagyon lehet bennük. A Peugeot viszont nem tud hibázni, szinte minden kategóriában szépségdíjas autókkal szerepelnek. Az 508-as tavaly kapott egy jelentősebb frissítést, ez nem csak a külső-belsőt, de nagy meglepetésemre a hibridtechnikát is érintette.

Külső

Két okból szoktak egy autó után fordulni: ha iszonyatosan csúnya vagy ha átlagon felül szép. Szerencsére az 508-ról ez utóbbi mondható el. Hosszú, kecses, inkább grandcoupé, semmint klasszikus szedán, erre a keret nélküli ablakok is rátesznek egy lapáttal. 4,75 méteres hosszával igazi utazóautó és ez a forma csak ekkora méretben jön ki igazán. Szélessége 186 centi, tükrökkel több, mint két méter, magassága 140 centiméter.

Az eleje a szűkre rajzolt lámpákkal és a két szélen lévő oroszlánkarmokkal, amik a nappali menetfényt adják, kellő mértékben hozzájárul ahhoz, hogy autópályán ne kelljen mindenkit levillogni, lemennek maguktól is. „Valami széles, lapos jön elég gyorsan, jobb, ha eltűnök!” Jobb is, mert az oroszlán élve felfal. Szép nagyra nőtt a márkajelzés, bár voltak olyan hangok, amelyeknek nem tetszett az új logó, nekem bejön és még kulcstartóként is menő. A facelifttel az orr sokkal karakteresebb lett, a hűtőrács nagy része a karosszéria színére lett fújva, így sokkal nagyfiúsabb.

Az autó oldalát nem gondolták túl, a kilincsek magasságában préseltek a fémbe egy késalakú formát. A tető viszonylag hamar kezd lejteni hátrafelé, szépnek szép, de a hátul ülő utasok nem fognak repesni az örömtől, mikor a tetőbe verik a fejüket egy kanyarban. A plug-in hibridséghez tartozó töltő az autó bal hátulján kapott helyet.

A hátsó lámpákon is módosítottak, a facelift előtt az autó közepe felé dőltek, most már kifelé. A köztük lévő teret a nagy Peugeot-felirat tölti ki. Alul két kipufogó és egy kis diffúzor kapott helyett. A praktikum oltárán is áldoztak a franciák, az 508 ötajtós nem pedig négy, akár csak az Arteon, így hatalmas nyíláson keresztül lehet pakolni a 487 literes csomagtérbe.

Belső

Becsücsülve a feláras (1.850.000 Ft) AGR-minősítésű, Sellier vörös színű, steppelt, masszírozós, combtámaszos, memóriás ülésbe az ismerős Peugeot-belső, egész pontosan az i-Cockpit fogad minket. Mélyen ülünk, a nyolcszögletű kormányt kicsit az ölünkbe kell venni, mert csak akkor látjuk jól a digitális műszeregységet. Mellettünk a középkonzol magasan húzódik, a facelifttel eltűnt a váltókar bumszlija, a többi Stellantis-márkából már ismert kis billenős kapcsolóval tudunk irányt változtatni. Nincs a 308-ból ismert i-Toggles, azaz parancsikon-sor, fizikai gombokkal tudunk menüket előcsalogatni, vagy tapizhatjuk az infotaiment kijelzőjét. A cuccainknak találunk helyet, a könyöklő ürege is nagy, de van egy fedeles tároló és két pohártartó a középkonzolon.

A helykínálat elöl pont jó, úgy ülünk, ahogy egy ilyen autóban kell. Az anyaghasználat rendben van, semmi nem zörgött az autóban. Az ergonómia is egész jó, de ezt a tempomat-kapcsolót illene már elfejtenie a franciáknak. A nyolcszögű kormánytól pont nem látszódik, ráadásul a 308-as esetében ezt már sikerült megoldani a gombok kormányra való költöztetésével. Egy facelift pont alkalmas az ilyen problémák megoldására, mert hogy az MG belefut ilyen hibákba, az oké, itt nem oké. A bajuszkapcsolókból is úgy tűnik, van még pár ezer doboznyival a gyárban, ez a prémiumba hajló belsőtől már elüt. A tolatókamera képe is ezeréves, ez az autó jobbat érdemelne, mint az „emlékezetből” összerakott felülnézeti kép.

Hátul a majd’ 2,8 méteres tengelytávolságnak köszönhetően a lábtér megfelelő, a grandcoupés tetőív miatt viszont van egyfajta bezártság érzésünk. Fejünkhöz közel van a tetőkoszorú, a fejtér elég minimális. A csomagtér abszolút rendben van, négyzetalapú, jól pakolható, négy ember cucca simán elfér benne a két töltőkábel helyfoglalása ellenére is.

Hajtáslánc

Az általunk tesztelt 508-ba a Peugeot a már jól ismert plug-in hibrid hajtásláncát szerelte. Nem volt őszinte a lelkesedésem, mikor megtudtam, hogy ez a konfiguráció érkezik hozzánk, ugyanis sem a 308-ban, sem az Opel Grandland esetén sem voltam elégedett vele. Szerencsére kellemesen kellet csalódnom, a ráncfelvarrással ezt is gatyába tudták rázni a mérnökök.

A belsőégésű motor a 180 lóerős, négyhengeres 1600 köbcentivel. A villanymotor 110 lóerős, a rendszerteljesítmény 225 lóerő, amit az első kerekeken ad le az autó. Az akkupakk 12,4 kWh-s, ez nem változott a módosítással. Ugyanezt a kombinációt 180 lóerővel is kérhetjük, akkor a benzinmotor csak 150 lóerős lesz. A gyár 64 km-t ad meg elektromos hatótávnak, a valóság ehhez képest kanyarban sincs, 30-40 km-el számolhatunk. Ha nem sport módban használjuk az autót, akkor szépen felzabálja a betöltött energiát. Aki otthon garázsban, pláne napelemről tudja tölteni a verdát, annak ezen nem kell aggódnia, a napi közlekedést le lehet vele tudni. Ami igazi változást jelent a hibridrendszerben az, hogy 0 km-s elektromos hatótávval is tud hibridként üzemelni az autó, nem ugrik meg drasztikusan a fogyasztás, ha nincsenek feltöltve az akksik.

Az akksipakk 300 kiló többletet ad az autó súlyához, így több,  mint 1,7 tonna a plug-in hibrid 508. A 308 kombihoz hasonlóan a futómű remekül van hangolva, sikerült elmaszkolni a felszedett kilókat. Jól esik vele menni, szépen simítja az úthibákat, és autópályán is elemében van. Ha letapossuk, a 8 sebességes automata simán visszapakol akár négy fokozatot is és akkor nem marad sok kérdés. Normál közlekedésben pályán sem nő meg nagyon a fogyasztás, gázelvétel esetén lekapcsolja a turbómotort és vitorlázni kezd, bár ez hosszútávon nézve vet fel kérdéseket bennem a megbízhatóságot illetően. 130 felett megjelenik a szélzaj, valószínűleg a keret nélküli ablakok a ludasak ebben, hiszen az egy fél emelettel magasabb 408-as 150-nél is csendes volt. Városba visszaérve a fogyasztás lefelé kezd el mozogni, úgy, ahogy egy hibridhez illik.  A teszthét nagy átlaga egyetlen árva töltéssel 6,83-ra jött ki, egy ekkora autótól ez rendben van, és ha rendszeresen töltjük, bőven vihetjük lentebb. A gyár 1.1-1.4 literes fogyasztást ad meg 100 km-re. A tesztautó 3,4 kW-os töltővel rendelkezett, ha ilyen autót rendelünk, ne szívassuk meg magunkat, rendeljük meg a 7,4-es töltőt, azt a 210.000 Ft-ot sokkal rosszabb módon is el lehetne költeni.

Összegzés

A franciák a faceliftes 508-assal egy gyönyörűszép autóval örvendeztették meg az autórajongókat. Olyan lett, amire tényleg lehet vágyni. Bárhol, bármilyen helyzetben meg lehet vele jelenni és nem lóg ki a német prémiumokkal teli parkolóból sem. A hibridrendszer módosításai is jó irányba történtek, sokat javult a helyzet, bár a gyári hatótáv és a valóság még most sincs köszönőviszonyban egymással, de ez egy BMW-nél is így van.

A szépségnek ára van és ez az 508 esetében is igaz. Listaáron 21 millió forint körül mérik az autót. Elég sok mindent be lehet ikszelni az extralistán, a tesztautó konfigurációját nagyjából 24-25 millió forint között mérik. Ha nem vágyunk a hibridhajtásra akkor 14-17 millió forint körül bele tudunk ülni egy turbóbenzinesbe vagy dízelbe. Ha a cuccolás az életünk, akkor akár kombiként is választhatjuk az 508-at. Ha viszont tovább tekernénk a hibridség potméterét, akkor a 360 lovas PSE a mi autónk, amit már 27 millió felett számol a Peugeot, de szintén elérhető öt ajtóval és kombiként. Egész nagy választékot adnak nekünk a franciák, ritkaság az ilyesmi manapság. Ha mindenünk a stílus, ugorjunk be egy Peugeot-szalonba és vessünk rá egy pillantást.

További képekért KATT a galériára!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megfizethető minikupén és belépő szintű hot hatchen dolgozik a Toyota

A négy méternél rövidebb S-FR a Toyota könnyű, élvezetesen vezethető, hátsókerék-meghajtású sportautóinak (2000GT, Celica, MR2, GT86) szellemi örököseként mutatkozott be a 2015-ös Tokiói Autószalonon. Az apró, 2+2 üléses kupétanulmányról azt állította a Toyota, hogy az agilis mozgás, a sportos vezethetőség és a karakteres megjelenés a fő erőssége, a küldetése pedig az, hogy egy új generációval […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom